Christian Veuskens

Tilleggskompetanse
  • Petroleumslege
  • Sjømannslege

Reservasjoner

Vi har ikke registrert at Christian Veuskens har reservert seg mot å yte noen typer medisinsk bistand til pasienter.

Kjenner du til fastleger som reserverer seg? Tips oss: post@legelisten.no

Markedet Legesenter

Skåregata 92 5527 Haugesund
Christian Veuskens er en av 34 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Christian Veuskens

Varierende opplevelser.

Hele familien har hatt Veuskens som fastlege i nærmere 15 år og har alltid hatt et veldig godt inntrykk som mange andre her gir uttrykk for. Han er lyttende, kjenner oss selv om det er lenge mellom hvert besøk, interressert, klar og tydelig i kommunikasjon, fin humor.

Men, og det er et STORT men, da jeg kom til et punkt i livet da jeg VIRKELIG trengte en lege som tok tak i mine problemer meldte han seg helt ut. Tok en masse prøver, fant ingenting og ga opp. Jeg måtte finne ut av hva mine plager kunne skyldes og presentere for han. Han lovte å skrive henvisning til videre undersøkelser på Haukeland men 3 uker senere hadde han ikke gjort noe... Jeg har midlertidig gått ned 20% i stillingen min og har brukt en masse egenmeldingsdager og ser at det hjelper men han kan ikke sykemelde selv om kona fikk 2 måneder sykemelding da hun mista jobben men var ellers helt frisk... Jeg går en del i skogen og nå når jeg tar meg en times tur i middels tempo er jeg helt ferdig og verker i hele kroppen i flere dager etterpå og legens anbefaling er å gå dobbelt så ofte, dobbelt så langt og dobbelt så fort. Må finne meg en annen lege fortere enn svint...

Respektløs og krenkende

Jeg traff denne legen som legevaktslege.
I løpet av et par minutter konkluderte han med at løsningen på mine mange luftveisinfeksjoner og derpå utmattethet måtte være å gå ned i stillingsprosent, og få min mann til å hjelpe til mer hjemme. For han "kunne jo ikke sykemelde meg for et helt år heller!".

Jeg nevnte aldri noe om min mann, ei heller hadde jeg sagt et ord om sykemelding. Å råde noen man ikke kjenner om å gå ned i stillingsprosent, når det eneste man vil er å bli frisk for å kunne jobbe, ja det slår meg faktisk som mannssjåvinistisk, respektløst og krenkende.

Ønsker ingen som ber om hjelp og forståelse en slik opplevelse.

Den beste lege jeg har hatt

Veuskens er lyttende, oppmerksom og faglig veldig sterk. Jeg har stor tillit til ham og føler virkelig at jeg har god kommunikasjon med legen. Legen har vært min lege i over 10 år. Jeg gir min beste anbefaling. Jeg savner imidlertid personalet på Avaldsnes Legesenter hvor Veuskens hadde legepraksis tidligere. De var prikken over i`en.

En dyktig, grundig og hyggelig lege

Christian Veuskens er en lege som klarer kunststykket å være både grundig, faglig sterk, lyttende OG hyggelig og blid. At det er minimalt med ventetid er også et pluss. Kan ikke annet enn å anbefale ham på det varmeste.

Fastlegen min

Han er den beste legen jeg har hatt.
Jeg har hatt Veuskens som fastlege i nærmere 10 år og kan komme med følgende uttalelse: Han undersøker grundig og lytter til hva du har å si. Er det noe han vil ha videre utredet, sender han deg til spesialist. Pga hans grundighet har det ved to anledninger blitt oppdaget lidelser som kunne blitt skjebnesvangre for meg. Greit å få time og det er viktig når du lurer på noe med helsa. Jeg vil anbefale han som den dyktige fagmannen han er. Min familie har også bare godt å si om han.
Kvinne xx år .