Hermod Flaaen

Autorisasjon (1991)

Hermod Flaaen er en av 33 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Hermod Flaaen

Styr unna!

Fikk Hermod som fastlege etter at min tidligere fastlege sluttet. Jeg har dessverre ingen lovord. Etter siste besøk dro jeg gråtende hjem fra legekontoret. I løpet av 30 minutter ble jeg fortalt at hyppige migreneanfall kunne kureres med graviditet, fjelltur og kostholdsendring. Jeg er både aktiv og opptatt av sunt og variert kosthold, men fikk likevel en grundig innføring i hvordan han selv både gikk turer og skar opp frukt til barna da de var små.
Han påpekte også at min datter, som er enebarn, fortjener et søsken, og at jeg i den forbindelse måtte begynne å tenke på å bli gravid siden jeg nærmet meg 30 år.

Han lytter ikke, og har enormt behov for å fortelle om seg og sitt. Jeg har ikke dratt tilbake siden, og kommer aldri til å la en 66 år gammel mann få diktere min reproduksjon og hvordan jeg skal gå på tur i fjellet. STYR UNNA.

Trygg og grundig

Flaaen ga gode og konkrete råd ift. min lidelse. Han ga meg en trygghetsfølelse ved å forklare inngående hva jeg burde og ikke burde gjøre i tiden fremover, samt forklare hvordan lidelsen fungerte rent anatomisk.

Meget fornøyd.

Beste fastlegen

Han har erfaring,lytter, tålmodig, kunnskapsrik,god på å forklare. Tar seg god tid på å forklare. Kjem ein med eit problem setter han seg inn i problemstillingen og gir seg ikkje før han finner ut av det og at eg forstår kva som feiler meg. Henviser gjer han og vist det er nødvendig. Alltid blid å i møtekommende. God på å gi råd ang kost, ernæring og trening. Er tilgjengelig og ringer opp igjen vist eg ber om det.

Sta og lite imøtekommende

Nektet å gi datteren min en legeerklæring på grunnlag av at han aldri hadde vært syk på en skoledag. Virket som om han lyttet, men i ettertid satt han bare og pratet om ting som var lite relevante i forhold til tema. Jeg prøvde å forklare situasjonen og at datteren min trengte en legeerklaring men det nektet han å gi ut. Svært uprofesjonelt.

Imøtekommende og vennlig.

Flaaen er imøtekommende og lytter i oppstarten.
Men så tar han over, og gir altfor lange utredninger om det tema han måtte lande på.
Du kan gi opp å komme til orde når han er igang.
Roter litt med henvisninger og beskjeder, husker litt dårlig.
Men vilje til å hjelpe har han.