Unni Britt Velle Sørli

Autorisasjon (1989)

Unni Britt Velle Sørli er en av 12 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Unni Britt Velle Sørli

Ikke helt fornøyd

Hver gang jeg har vært hos henne har jeg følt meg lite velkommen. Hun kan bli flinkere på å være imøtekommende og varm. I tillegg bør hun bli bedre på å vise at pasienten kan føle seg trygg og at ingenting som blir tatt opp er til bry for verken henne eller pasient. Det som er bra er at det er relativt kort ventetid.

Effektiv og hyggelig

Har gode erfaringer med Unni Britt Velle Sørli. Det er korte ventelister, det er mulighet til å bestille over nett, og jeg har aldri måttet vente særlig lenge på avtalt time. Hun er en smilende og varm person, er interessert og spør om hvordan det går ellers. Jeg opplever henne som en erfaren og kunnskapsrik lege.

Skjønner at hun for noen virker for rask i pasientbehandling, men siden overdiagnostisering også kan være et problem, syns jeg det er ok. Det skal nevnes at jeg aldri har hatt behov for å bli henvist videre.

Forferdelig lege

Jeg byttet til henne da jeg flyttet til Ås, men allerede etter 1 besøk byttet jeg til ny lege. Hun har null medfølelse for pasienten, og tar deg ikke seriøst i det hele tatt. Hun tenker mer på tid enn på å løse dine problemer. Første gang jeg var der hadde jeg to ting jeg ville ta opp, og først måtte jeg krangle meg til å bli tatt seriøst for den første tingen. Så spurte hun om det var noe mer, og jeg nevnte ting nummer 2. Da sa hun at jeg måtte bestille ny legetime, for nå hadde allerede legetimen vart i 10 minutter. Idag skulle jeg bestille legetime hos den nye fastlegen min som er på samme legesenter, men siden hun er på ferie måtte jeg dra til Unni-Britt istedenfor. Nok en gang, null medfølelse og hun sa jeg var helt frisk bare fordi jeg ikke hadde feber der og da, selvom jeg fortalte at jeg har hatt feber og andre plager i over en uke nå.

Skulle gjerne gitt null stjerner, men det går dessverre ikke.

Mest opptatt av å få deg ut av kontoret igjen

Jeg hadde henne som fastlege i mange år, og jeg angret på at jeg ikke byttet før. Hun ga meg alltid resepter, men jeg følte aldri at jeg ble lyttet til eller respektert. Jeg gikk flere ganger gråtende fra kontoret.

Dyktig, effektiv, hyggelig

Har hatt mange fastleger før denne, noen gode og noen dårlige. Doktor Sørli har jeg vært hos tre ganger nå, og hun har hver gang møtt meg med åpent sinn, latt meg snakke ferdig om hva jeg er der for, tenkt seg om og så kommet med en konkret plan for hvordan vi skal finne ut av det sammen. Hun er rask med å henvise der det behøves, bestiller prøver som utføres med en gang og virker ikke til å ha det travelt. I tillegg til å være på pletten faglig spør hun også alltid om jeg har det bra og hvordan det går med livet generelt. Dette åpner for muligheten for oppfølging på andre deler av fastlegefeltet som mange fastleger rett og slett glemmer av.

Dersom jeg hadde ønsket å bruke lenger tid, hatt diffuse symptomer eller mest vært engstelig og behøvd å bli beroliget, hadde hun mulig ikke vært legen for meg. Det synes jeg også gjenspeiler seg i tilbakemeldinger på legelisten.

Jeg foretrekker en effektiv lege som er føre var men som også tør å si ifra dersom det ikke foreligger noe faglig grunnlag for å gjennomføre tester og forklarer hvorfor. Jeg drar kun til lege for å få konkret utredning, og som pasient er jeg derfor kjapp, lister raskt opp symptomer og foretrekker å få effektiv hjelp med et smil og minst mulig dill dall. Dette får jeg hos Doktor Sørli.

- Det er ikke vanskelig å få time, men det er ekstremt lang telefonkø på kontoret. Det er min eneste klage.