Unni Britt Velle Sørli

Autorisasjon (1989)

Unni Britt Velle Sørli er en av 12 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Unni Britt Velle Sørli

Rask og effektiv

Sørli er rask og effektiv. Hun svarer raskt på forespørslene mine og løser de effektivt. Det er akkurat det jeg vil ha av en fastlege. Jeg byttet til Sørlie fordi forværelset hos min forrige fastlege lekte sosialkontor. Selv den enkleste henvendelse skulle diskuteres i 10 minutter. Hos det Blå Huset hender det at Sørlie selv tar telefonen, og avtaler gjøres på få sekunder. Bestillingav time og resept gjøres over internett, så ventetid i telefon kan unngås.

Forferdelig opplevelse

Har hatt legetimer hos Sørli flere ganger nå, hun viste lite sympati og interesse hver gang jeg fortalte hvordan jeg opplevde sykdommen, eneste hun gjorde var å taste mens jeg snakket og fortelle meg at det var vanlig å ha smerter, jeg ble til slutt ordentlig syk i fire-fem måneder uten behandling, for hun hadde ikke lyttet når jeg snakket og syntes det var bare vanlig smerter selv det hadde gått så lenge. Jeg ble til slutt fortvilet og gråt foran henne for å be om behandling, da fikk jeg endelig noe tabletter. Helt forferdelig opplevelse og jeg vil aldri mer gå til henne.

Tar ikke pasienten på alvor

Kom med skulder smerter som hindret meg i å utføre jobben, legen tok meg ikke seriøst og ba meg bruke egenmelding og ibux når jeg ba om Henvisning til spesialist.

avvisende

Ikke interissert i å snakke med meg som pasient eller å booke time- ble henvist til Pasientsky. Virker uinterissert.

Mangler empati

Ingen empati og manglende evne til å sette seg inn i pasientens behov. Leser ikke pasientjournalen og meget lite lydhør for hva som fungerer for en selv.Lite tillit til leger med større kompetanse innen fagområdet som man trenger resept for å funger på.