Svein E Hamnes Aaberge

Ensjø Legesenter Mann, 54 år

Autorisert1989

Reservasjoner

Vi har ikke registrert at Svein E Hamnes Aaberge har reservert seg mot å yte noen typer medisinsk bistand til pasienter.

Kjenner du til fastleger som reserverer seg? Tips oss: post@legelisten.no

Ensjø Legesenter

Ensjøveien 22B 0661 Oslo
Svein E Hamnes Aaberge er en av 558 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein E Hamnes Aaberge

Dyktig og trygg lege - men ofte lang ventetid

Er en ung mann som i utgangspunktet ikke liker å gå til legen, men min fastlege Svein har sørget for at alle legebesøk går veldig bra. Han er hyggelig, har en lun humor, og gjør besøket komfortabelt - selv når det er meget ukomfortable ting som skal undersøkes. Han er også svært kunnskapsrik, og har hjulpet meg med mange ulike kliniske problemer og henvisninger i den siste tiden. Man føler seg virkelig trygg og ivaretatt som pasient hos Svein Hamnes Aaberge. Anbefales!

Ulempen er at han er populær, har lang ventetid for å få time, og lang ventetid når man først er på venterommet. Oppveies i stor grad av hans solide vesen og støtte når man først er kommet inn på kontoret.

Flink og god

Svein S Aaberget er min fastlege gjennom mange år. Lyttende, empatisk, respektfull, samtidig som han er dyktig. Han er ikke redd for å sende deg videre til spesialister til videre utredning om det er nødvendig. Er ikke slepphendt på medisiner/sykemeldinger. Han bruker god tid på pasientene. Dette gjør at det ofte er litt lang ventetid, men etter noen timeavtaler har man lært seg dette, og tar med seg en god bok el.annet tidsfordriv når man skal til fastlegen. Eneste jeg har å utsette på dette legekontoret er forværelset. Der kan du risikere å møte uvitenhet, skepsis, stress og uvelkommenhet. Men jeg lar ikke dette gå ut over min anmeldelse da jeg er superfornøyd med min lege, som tross alt er den viktigste i denne sammenheng.

God pasientomsorg

Svein Aaberge er en svært dyktig fastlege. Hyggelig, tillitsvekkende og informativ. Han har vært min fastlege i 8 år, og jeg føler meg alltid godt ivaretatt når jeg kommer til han. Eneste minus er at han ofte er litt forsinket utover dagen, men det er fordi han gir pasientene sine mer tid enn 15 min når det trengs.

Følger opp, men litt knapt med tid og elendig forværelse

Jeg hadde Svein som fastlege i ca 12 mnd før jeg byttet igjen. Førsteinntrykket av Ensjø legesenter var dårlig. Jeg var nedslitt pga sykdom i familien og hadde nettopp fått epilepsidiagnose. Jeg hadde bestilt første time hos Svein, men da jeg møtte opp sa damen i forværelset at timen var utsatt fordi Svein satt fast i Tyskland. Greit nok, men hun hadde ikke gitt beskjed til meg fordi hun "ikke fant telefonnummeret mitt på Gule sider". Lite tillitsvekkedne, ettersom jeg bestilte timen på SMS.

Ved neste time ventet jeg nesten 1 time etter avtalt time før jeg slapp inn til Svein. Jeg er ikke typen til å koseprate, men det hadde vært greit med en kort introduksjonssamtale når faren din er nær døden av kreft og du nettopp har fått beskjed om at du har epilepsi. Men neida, besøket var over på 15 minutter, med utfylt 2 ukers sykemelding og resept på epilepsimedisin. Jeg fikk det jeg skulle ha, men ikke noe mer.

Ved neste besøk ventet jeg også i nesten 45 minutter etter avtalt tid. Denne gangen kunne ikke alt gjøres i løpet av timen, og Svein var rask med å ringe opp i etterkant. Veldig fint. Forværelset har også et ok SMS bestillingssystem, men du får aldri time mer kortere enn 1-2 uker etter at du ringer med mindre det er helt akutt.

Alt i alt opplevde jeg Svein og Ensjø Legesenter som et minimumstilbud der du får det du må ha men ikke noe mer.

Fem stjerner til Svein Aaberge

Jeg har flyttet, og skiftet til en fastlege ved hjelp av fastlegelisten. Strålene fornøyd. Kunne ikke ønsket meg en bedre lege. Saklig, informativ, høflig, flink. Hurra!