Carl Asbjørn Dahl

Autorisasjon (2011)

Carl Asbjørn Dahl er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Carl Asbjørn Dahl

Faglig sterk, imøtekommende og trygg.

En lege jeg kan anbefale. Tar seg tid, har han hastverk er han hvertfall god til å skjule det :D

Oppleves som trygg i avgjørelsene og lytter til pasienten. Faglig sterk, og sterkere skal han bli nå som han har begynt med spesialistforløpet. Lykke til :) U got this!

Må også få rose sekretærer og lab’en. Alltid veldig hyggelige. Er ikke så glad i å oppsøke lege på generell basis, men glad det er dere som tar i mot meg når man først må :)

Alt i alt; terningkast 6

Fantastisk lege

Kunne sikkert skrevet en hel bok om hva Carl Asbjørn har betydd for meg og hvor fantastisk lege han er! Men skal holde meg kort. Jeg har en lang og kompleks sykehus historie, tidligere har jeg opplevd at leger har tatt mine fysiske og psykiske problemer lite på alvor, og at det har vært slike 5- minutter legetimer og så rett ut. For meg var det et vendepunkt å starte hos Carl Asbjørn, han tok mine problemer svært på alvor, var raus, empatisk og tok seg god tid. Han hjalp meg også for innleggelser når det var nødvendig og purret på leger når ting tok for lang tid.Carl Asbjørn er en av de sjeldne, og en fast lege når Norge trenger og flere leger skulle absolutt vært som han! Jeg vil heller vente ekstra tid på legen og å vite at han tar seg god tid til pasienten som var før og god til til meg når det trengs som mest. Det er det som betyr noe. Ang anklager at han er for raus med pilleskrinet så gjør han nøye vurderinger siden han kjenner pasienten godt. Om det er mistanke om opiatavhendighet setter han inn andre tiltaker. Men for mange som lever med utholdelige smerter, kan det være avgjørende å ha tilgang på lindring i samråd med fastlegen, så lenge det gjøres på en forsvarlig måte. Og med en nedtrappingsplan. Vurderinger jeg opplever at Carl Asbjørn tar svært alvorlig.

God og rolig lege

Det var med tungt hjerte jeg måtte skifte lege pga. flytting. Han tar seg god tid. Har mye kunnskap. Han har også noen egne erfaringer med det han anbefaler, og ikke bare teori.

Kjempebra lege

Beste legen man kan få! Ja han er en del forsinket, men det er fordi han oppriktig bryr seg om pasientene sine, og tar seg god tid!
Du blir hørt på, tatt serriøst uansett kjønn, alder osv.
Dette er en lege som bryr seg, og virkelig vil at du skal ha det bra!

Hyggerlig, åpen, oppmerksom.

Vært hos han en gang, meget positivt inntrykk! Han tok seg god tid, og møtte meg på en serdeles fin måte. Han virket avslappet, empatisk og som han virkelig brydde seg om mitt beste.
Jeg var der for en enkel liten ting. Men når han så over journalen min tok han opp tema (overgrep) som lå tilbake i tid i journalen min (andre leger), og spurte om jeg hadde fått hjelp med det. Noe jeg ikke hadde. I forhold til dette kom han med konkrete tiltak jeg kunne benytte meg av om jeg ønsket det. Så her er det en lege som faktisk følger med og bryr seg.