Kjell Moss

Autorisasjon (1986)

Kjell Moss er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kjell Moss

Kjempefin

Kjell Moss har vært min fastlege i 10 år. Jeg har hatt en lang sykdomshistorie før det og har møtt mange leger, blant annet på Rikshospitalet, Haukeland og Telemark sentralsykehus. Kjell Moss er en av de aller aller beste, både som lege og menneske.

Superdoktor

Har hatt Kjell Moss som fastlege i ca 10 år, og han er uangripelig. En trygg, rolig personlighet som lytter. Det beste er at han har vært svært observant på de erfaringene jeg funnet at fungerte for meg i en kjip sykdomsperiode jeg hadde.

Har trengt han mye i den sykdomsperioden, men i de siste 4-5 årene er jeg vanlig forkjølelsespasient som ramler innom en gang hvert halvannet år.

Reddet meg ut av en vanskelig situasjon

Jeg byttet til Kjell Moss litt på måfå etter å ha hatt en ubrukelig vikarlege på et annet legesenter midt i en vanskelig sykdomsperiode. Etter dette ble jeg værende helt til jeg flyttet til en annen by for et par mnd siden.

Jeg har opplevd denne legen som empatisk og flink til å ta til seg ny informasjon om sykdommer han ikke nødvendigvis kan noe om. Jeg har en komplisert sykdomshistorie, med flere kroniske sykdommer, og er normalt eksperten i rommet. Moss tok dette veldig fint, men tok til seg lærdom om de enkelte sykdommene og hvordan disse virket inn på hverandre (for meg).

Hadde det ikke vært for at jeg flyttet hadde jeg ikke byttet vekk fra han. Jeg har opplevd legen som meget hjelpsom, og stort sett også de andre ansatte på legesenteret. De kan være noe bryske på telefon etter innføringen av SMS/nett-bestilling. Derimot er det mye enklere og kjappere å få time etter at de la om systemet, og jeg har alltid fått time samme dag eller dagen etter.

Skuffet

Etter å ha lest vurderingene her inne tenkte jeg at Kjell Moss måtte være en lege for meg. Det var han ikke. Han var hyggelig, for all del, men virket treg og lite engasjert. Han visste ikke hva jeg pratet om da jeg fortalte om sykdommen min, noe som skuffet meg veldig. Det er en sær sykdom, men de fleste leger jeg har vært hos de siste årene er oppdatert. Fikk følelsen av at jeg var hos en eldre lærer da jeg hadde time... kan ikke helt peke på hvorfor, men han minnet om de litt seige - dog hyggelige - lærerne jeg hadde på ungdomsskolen/gymnaset.

Pluss: Lett å få time, hyggelig betjening.

Flott fastlege!

Hyggelig, imøtekommende, behagelig, kunnskapsrik og fantastisk humor. Dyktig lege som tar seg tid til å lytte. Har hatt han i nærmere 10 år og er veldig glad for at det finnes leger som han.