Hilde Katrin Skrede

Bolteløkka Legesenter Kvinne, 44 år

Autorisert1998

Reservasjoner

Vi har ikke registrert at Hilde Katrin Skrede har reservert seg mot å yte noen typer medisinsk bistand til pasienter.

Kjenner du til fastleger som reserverer seg? Tips oss: post@legelisten.no

Bolteløkka Legesenter

Sofies Gate 60 0168 Oslo
Hilde Katrin Skrede er en av 552 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hilde Katrin Skrede

Bra lege, men lite tilgjengelig.

Har hatt henne som "fast" lege i over 15. Men hun er sjelden tilgjengelig og flere ukers ventetid. Har møtt på vikarer på vikarer. Når jeg kom til vikar gravid med barn nr. 2 etter å ha spontanabortert 3 ganger, presterte den unge vikaren å spørre om denne graviditeten var planlagt. Huff og huff. Føler ikke jeg har noen fast lege, og kommer til å bytte. Når hun er tilgjengelig er hun dyktig, forklarende og tilstede. Men hun har for mange pasienter.

Hun var en dyktig lege en gang i tiden.

Jeg hadde Skrede som fastlege i mange år. De første årene syntes jeg hun var både lyttende og dyktig. Etterhvert som hun fikk flere pasienter har det vært svært utfordrende å få time hos henne.
Jeg er hos legen maksimum 2 ganger i året.
De seneste årene har jeg stort sett fått time hos vikarer fordi hun har vært i en eller slags permisjon eller jeg har måttet vente i flere uker.
Dersom jeg var så "heldig" å få henne føltes det som at hun var veldig presset for tid. Siste gang jeg var der var hun igang med å gi meg resultatene av en prøve mens jeg satt sammen med en annen pasient utenfor kontoret hennes.
Hva har skjedd med denne dyktige og en gang imøtekommende lege? Jeg ønsker ikke å spekulere og har dermed gått igang med å finne meg en ny lege.

-den beste legen som kan alt om meg og min datter

Hun tar det på alvor som vi kommer med og gjør det så fort hun bare kan!
Hun har gode legesekretærer som gjør jobben kjempelett da man kan ringe og snakke med de og få beskjed videreformidlet,
Pga lang fartstid, mye kroniske sykdommer så er ikke timen direkte viktig nok, men at vi får medisin og resepter, prøvetaking fort nok uten timen :)
Flytter gjerne bydel, men beholder legene!

Ikke tilstede - og ikke interessert i å forklare

Jeg flyttet til Oslo og skulle finne ny fastlege etter 15 år hos samme lege der jeg bodde før. Valgte Hilde da hun hadde ledig plass på lista. De 4 gangene jeg hadde behov for legetime de 1,5 årene jeg sto på hennes liste møtte jeg legevikar 3 av gangene (uten at det ble opplyst på forhånd). Da føles det som at man får lite kontakt og kontinuitet med sin fastlege.

Jeg har bjørk- og gresspollen allergi, og gjennom 10 år hos min gamle fastlege med utprøving av ulike behandlinger har vi funnet ut at kortisonsprøyte to gang i pollensessongen fungerer ok. Jeg leverte inn komplett legehistorikk fra forrige fastlege da jeg byttet til Hilde, og at jeg har fått denne behandlingen gjennom flere år tidligere. Hun ønsket ikke å behandle meg med kortison, og da ønsket jeg å vite hvorfor hun ikke ville det. Det ønsket hun ikke svare på eller forklare. Da spurte jeg hvilke alternative behandlinger hun kunne foreslå, men hun foreslo kun nesespray og tabletter som jeg har prøvd før og reagert dårlig. Jeg kan akseptere at fastlegen min har sitt medisinske syn på behandling, men legen må kunne forklare og argumentere for hvorfor. Har byttet lege og er under behandling med "vaksine" nå.

En brå overgang fra en åpen og pedagokisk lege, Berit Aadal, i Trondheim.

Utrolig flink og hyggelig lege som ser hele pasienten

Har hatt henne som fastlege siden 1997. Blir ikke aktuelt å bytte!