Hilde Katrin Skrede

Bolteløkka Legesenter

Sofies Gate 60 0168 Oslo
Hilde Katrin Skrede er en av 573 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hilde Katrin Skrede

Har alt for mange pasienter

Hilde er hyggelig, men får ikke alltid med seg det jeg sier til henne. Kanskje er hun for travel, kanskje fører hun ikke god nok journal, men jeg har ved flere anledninger fått feil behandling ved henvisning.

Det er alt for lang ventetid hos henne, og jeg har flere ganger fått beskjed om at jeg må vente i en måned eller mer for å komme til - hvorpå skader/smerter har forverret seg. Det har også vært miskommunikasjon og forvirring de gangene jeg har godtatt å gå til turnuslegen i stedet. Det kan ikke være forsvarlig å ha nærmere 1600 pasienter samtidig. Jeg kommer til å bytte fastlege.

Ingen fast lege

Jeg har hatt Hilde Skrede som fastlege siden 2008, men jeg har aldri møtt henne! Jeg har hatt turnusleger hver gang jeg har hatt behov for legekonsultasjon og det er lang ventetid.

Flink, men overbooket

Har hatt henne som fastlege i snart tre år, og er veldig fornøyd. Det er vanskelig å få time på kort varsel, men når en først får time er hun som regel forståelsesfull og kommer med gode råd. Hun tar seg også tid til å spørre om det er noe mer jeg lurer på, selv når det er forsinkelser i timeplanen. Én gang, da jeg hadde siste timen før lunsj på en dag med mye forsinkelser, opplevde jeg henne som stressa og litt avvisende (jeg spurte om råd for å takle stress selv, og det var ikke så mye hjelp å hente der), men alle timene jeg har hatt siden da har jeg opplevd som positive.

Jeg skulle også gjerne fått testresultater i posten i stedet for å vente på svar via telefon, som man bare får hvis det er noe galt.

Støttende, flink og opplyst!

Jeg har den beste fastlegen, hun er der for meg ALLTID!
Hører på meg angående sykdommene mine, jeg hører på henne angående behandling av sykdommene mine!
Full forståelse at en slik flink og populær fastlege har mye å gjøre og vanskelig å få tak i!
Skal ALDRI bytte henne ut! ferdig!

Bra lege, men lite tilgjengelig.

Har hatt henne som "fast" lege i over 15. Men hun er sjelden tilgjengelig og flere ukers ventetid. Har møtt på vikarer på vikarer. Når jeg kom til vikar gravid med barn nr. 2 etter å ha spontanabortert 3 ganger, presterte den unge vikaren å spørre om denne graviditeten var planlagt. Huff og huff. Føler ikke jeg har noen fast lege, og kommer til å bytte. Når hun er tilgjengelig er hun dyktig, forklarende og tilstede. Men hun har for mange pasienter.