Hilde Katrin Skrede

Autorisasjon (1998)

Hilde Katrin Skrede er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hilde Katrin Skrede

Beste fastlege

Lyttende, spør gode spørsmål, fantastisk fastlege.

Hilde er så behagelig å snakke med. Det eneste er det kan være vanskelig å få time på kort varsel, må vente litt. Men det har ingenting med hennes egenskaper som fastlege å gjøre.

Den beste legen jeg har hatt

Veldig grundig og svært dyktig lege. Hun forklarer grundig, er svært tillitsvekkende og tar alltid problemene du har på alvor- uansett hvor små de kan virke for utenforstående. Selv om det er travelt på venterommet, så har hun alltid tilsynelatende god tid så snart kontordøren lukkes. Det er så lett å føle at man har for lite tid til å forklare seg og at leger helst vil få unna pasientene når det er travelt, men det har jeg aldri følt når jeg er der. I tillegg får jeg inntrykk av at hun genuint bryr seg om meg som pasient, selv om jeg vet at jeg er en av 1500+ pasienter. Jeg vet at jeg er svært heldig som har klart å komme på lista og fått henne som fastlege.

Et lite problem er at hun har svært lang ventetid. De fleste skader/sykdommer kan ikke alltid vente 4 uker før de sjekkes, men i de tilfeller har jeg alltid fått komme svært raskt (ofte samme dag) til andre leger på kontoret som også er svært dyktige. De som jobber på bolteløkka legesenter er svært profesjonelle og dyktige alle sammen!

Verdens beste lege

Smilende, lyttende, korte enkle forklaringer blir gitt, prater med deg som en flink lege skal
Alltid lett å prate med og setter gode og riktige diagnoser de fleste ganger, virkelig en god lege med hjerte for pasientene og hjernen på rett plass på legekontoret :)

Bra til meget flink

Jeg har gått til henne i + 10 år og som kroniker med leddgikt har jeg fått god oppfølging.
Nå jobber jeg selv i helsevesenet så da kommuniserer man på en annen måte og vi er begge to effektive ved besøk.
Men da jeg har blitt mere syk utover kronisk sykdom så har det vært varierende kvalitet på oppfølging.
Hun har da vært i mitt tykke passiv og ikke hatt god nok fremdrift. Jeg fikk b la BPPV (vertigo/krystallsyke) for noen år siden og da skulle vi vente/se ann i 4--8 uker. Ble ikke henvist til specialist. Fikk søke hjelp på nettet mm og fikk etter hvert hjelp på KFA på Majorstua.
Er nå sykmeldt og har på nytt havnet i stand by fella. Har klaget på henne på nytt og hun tok tak i problemet synes jeg.
Så 2-3 skuffelser på så lang tid synes jeg er normalt.

Veldig flink og hyggelig

Jeg har vært pasient hos henne i mange år og har bare positivt å si. Jeg opplever at hun er faglig grundig og opptatt av deg som pasient. Hun gir gode faglige råd men er heller ikke fordømmende fordi man ikke klarer å etterleve alt som samfunnet legger opp til idag. Jeg er veldig glad for at hun er fastlegen min:-)