Tom Gisle Bjargo

Tom Gisle Bjargo er kiropraktor i Oslo

Siste vurderinger av Tom Gisle Bjargo

Ikke bra

Klinikk: Colosseum Kiropraktorklinikk Skrevet

Jeg gikk fem på med den lets deal avtalen. Der det "kan hende du må ha røntgen". Ble sendt til røntgen tvert, før noe annet. 700 kr med en gang, 400 kr blir dermed til 1100. Jeg skulle ha litt lett oppknekking som jeg gjør et par gang i året. De 700 kr for røntgen var hovedsaklig for langtidsbehandling på 12-15 behandlinger! Det med 12-15 behandlinger fikk jeg høre etter jeg allerede hadde betalt 700 for røntgen. Så da sitter man allerede litt investert. Og det skulle jeg få for bare 5500 eller noe for 12 stk. Litt av en deal når vanlig pris andre plasser er 400kr pr gang uten deal. Helt vanvittig. Skulle ønske jeg ble advart, eller leste på denne siden først.

Overlegen kvalitet på behandling, men en del forsinkelser

Klinikk: Colosseum Kiropraktorklinikk Skrevet

Jeg har i mange år slitt med smerter i rygg og nakke, noe som til tider har vært så ille at jeg i praksis har vært helt invalid og ute av stand til på arbeide. Jeg slet også med periodevis redusert førlighet i både ben og armer som følge av dette.

Jeg har forsøkt en rekke forskjellige behandlere som fysioterapeuter, manuellterapeut, andre kiropraktorer og massører, i tillegg til medikamenter uten nevneverdig resultat. Samtlige av de øvrige behandlerne har gjerne brukt fra 15-60 minutter, og har gitt inntrykk av å jobbe litt tilfeldig uten egentlig å ha identifisert problemet.

Ved en tilfeldighet fant jeg, som så mange andre, frem til Colosseum Kiropraktorklinikk via Lets Deal, og bestemte meg for å prøve Tom.

Under første besøk brukte han omkring 5 minutter på å stille en diagnose, og forklarte på en enkel måte hvilke ledd i ryggraden som forårsaket mine problemer. Han sendte meg deretter til røntgen som kostet ekstra. Jeg ble naturlig nok litt skeptisk til en så rask diagnostisering med påfølgende ekstrakostnad.

Heldigvis var min skepsis ubegrunnet.

Røntgenbildene bekreftet nøyaktig det han hadde kommet frem til og fortalt meg under første besøk.
Etter de to inkluderte timene fra Lets Deal merket jeg allerede en bedring, og bestemte meg for å kjøpe en pakke på 15 behandlingstimer.

Selv om han sjelden bruker mer enn 5 minutter per besøk så er han den eneste som har greid å gi meg merkbare resultater allerede etter få behandlinger. De nærmest invalidiserende smertene er nå helt borte, og jeg har ingen problemer med førligheten i armer eller ben.

En behandling består gjerne av 2-4 knekk, men det er ingen tvil om at han vet nøyaktig hva han gjør.

Tom kan være veldig ordknapp og virke stresset, og han har sine forbedringspotensialer på kommunikasjon. Men hvis du spør og ber om forklaringer så er han heller ikke vanskelig å be.

Du må også ta høyde for relativt lang ventetid utover oppsatt time, da han har mange pasienter. Jeg har ved et par anledninger klaget på dette, og selv om det fortsatt er ventetid så har de ansatte vært imøtekommende og forsøkt å bøte på problemet. Og ønsker du kortest mulig ventetid så bestiller du bare time rett etter åpningstid - dette er jo ingen unik utfordring for denne klinikken.

Jeg forstår at noen lett kan få en litt dårlig opplevelse av Tom og Colosseum Kiropraktorklinikk, nettopp fordi Tom ikke er like dyktig på kommunikasjon og det mellommenneskelige som en god del andre behandlere er. Samtidig kan han også være litt "selger" og kanskje ikke alltid ha forståelse for trang økonomi. Har man dårlig råd så hjelper avtale om avdrag og utsatt betaling lite når behandlingsopplegget er langvarig. Den økonomiske kostnaden kan dermed bli relativt høy om man skal følge hans behandlingsopplegg til punkt og prikke. Men her må man selv ta styringen og ikke gå med på hyppigere behandling enn man har råd til.

Uansett så er det for meg kun én ting som teller, og det er resultatet! Og på akkurat det punktet så er han i en særklasse!

Man får også tilgang til treningssenter med PT som tilpasser treningen i samarbeid med Tom. Ettersom jeg trente fast et annet sted, så fikk jeg gode råd om tilpasset trening på de apparatene jeg hadde tilgjengelig der. I behandlingspakken jeg kjøpte fikk jeg også en time massasje inkludert, også denne tilpasset i samarbeid med Tom.

Det er nesten så jeg ikke har lyst til å si dette i frykt for økt ventetid - men gå til Tom! Han er uten tvil den beste kiropraktoren jeg har prøvd.

Ikke gå hit!

Klinikk: Colosseum Kiropraktorklinikk Skrevet

For et par år siden kjøpte jeg en lets deal-kupong. I første «time» måtte jeg ta røntgen, før jeg fikk høre om ting som var galt - ting ingen andre behandlere har påpekt før. Selv om varselklokkene ringte gikk jeg med på å kjøpe en timepakke til 5000kr eller noe. Før hver time var det lang ventetid, og behandlingen varte bare et par minutter. Det gav meg ingenting på sikt, bare smerter i områder jeg ikke har hatt det før, som jeg fikk beskjed om å bruke kjølepose på i dagevis.
Avsluttet det hele da jeg skjønte at andre pasienter hadde gått til behandling en gang i måneden i årevis for å «holde ting ved like». Føler meg svindlet. Fullstendig useriøst å gjøre folk avhengig av behandling.

Bare bortkastet tid og penger

Klinikk: Colosseum Kiropraktorklinikk Skrevet

Kjøpte kupong på Letsdeal og booket time. Ventet en time og fikk ingen hjalp, barekrav å gjøre røntgen uansett at jeg gjorde det før.
Etter den timen kom over gata til Klinikk for Alle og fikk god hjelp der.

Svindel

Klinikk: Colosseum Kiropraktorklinikk Skrevet

Kjøpte via letsdeal pga jeg trengte å bli "knadd opp" pga overbelastning i arm knyttet til kontorarbeid- blitt behandlet av fysio og naprapat før dette med god effekt- han ville ikke høre, etter en 2min sjekk sa han at jeg hadde skjevheter i ryggen og at problemet var større, sendte meg til røntgen og sa jeg måtte ta det før han kunne behandle meg...jeg har aldri hatt ryggproblemer og finner det rart at andre kan gi behandling for "musearm" uten å skulle se at ryggen min var skeiv... dette blir svindel der man bare prøver å få mest mulig behandling (dvs penger) fra folk