Cura legesenter AS

Solakrossen 2 4050 Sola

Siste vurderinger av behandlere ved Cura legesenter AS

Uprofesjonelt og utrygt

Lege: Eva Lindseth Skrevet

Var her for første gang etter at jeg byttet lege, og kom til en eldre mannlig vikar.

Resepsjonen og venteværelset var trangt og skittent.

Legekontoret var møblert som en gammel stue og virket verken sterilt eller trygt. Det luktet også vondt der inne.

Jeg skulle bytte P-stav, men legen hadde ikke skrevet ut resepten jeg hadde bedt om, 3 uker tidligere. Den ble skrevet ut mens jeg satt på venterommet, så fikk jeg løpe og hente, og komme tilbake til timen. Da jeg kom tilbake nektet legen å sette inn P-staven og henviste meg til kirurg, tror jeg. (som er greit nok, jeg ønsket ikke at legen skulle ta i meg).

Det var ingen kommunikasjon innad på kontoret - legen visste ikke at jeg var der for å bytte p-stav og visste ikke hva resepten var til, før han leste på boksen jeg tok med fra apoteket. (han så helt forvirret ut da jeg ga han esken)

De i resepsjonen var så behjelpelige de kunne, men det var ingenting de kunne gjøre.

Jeg har aldri vært borti et mer uprofesjonelt og utrygt legekontor. Jeg bytter fastlege med en gang, for hit vil jeg ikke tilbake.

Trygg, ærlig, tar seg god tid

Lege: Eva Lindseth Skrevet

Tar seg god tid og man opplever å bli hørt. Hun tar pasienter sine bekymringer på alvor, men er også ærlig på hva man ikke trenger å bekymre seg for.
Opplever også at hun holder seg oppdatert på nyere forskning.

Varmt og trygt

Lege: Julie Olimstad Skrevet

Har hatt Julie i noen år nå og hun har fulgt meg i min vanskeligste periode. Hun har hatt ryggen min og hjulpet meg i kamper. Hun har søkt meg i retninger og rådført seg og tilegnet seg mer kunnskap for å hjelpe meg. Jeg vet Julie tar seg tid til pasientene sine og akutte ting kan skje. Aldri en gang har jeg blitt sur om det er ventetid, for jeg vet det er for pasientene sitt beste og ivaretagelse. Julie er ærlig, oppriktig og viser omsorg og forståelse med mer enn bare ord. Slik samarbeidet er nå er Julie stuck med meg til hun er ferdig med å praktisere. Julie er anbefalt, mye!

Helsesekretærene er supre damer de også!

Har ikke sett henne på årevis

Lege: Eva Lindseth Skrevet

Personlig likte jeg henne veldig godt. Profesjonell til tross for en viss arroganse ovenfor meg som pasient. Hun er fortsatt fastlegen min, men møter alltid vikarer når jeg bestiller time. Slik har det pågått i tre år. De fleste vikarene er slappe, gir maks 3 min. av sin dyrebare tid, og klusser med medisin, resepter og henvisninger. Jeg finner dessuten ingen info om nåværende vikar. Denne vikaren glemmer visst av at pasienter kan lese sin egen journal på internett; Jeg leste en henvisningen han skrev, som var full av slurvete skrivefeil og bagatellisering av min medisinske tilstand.

Trygg og kunnskapsrik.

Lege: Silje Helene Motland Leiren Skrevet

Silje er like mye et medmenneske som en legedoktor!
Lytter, med blikket vendt mot pasienten, som gir trygghet!