Morten Skaret Mathisen

Telefonnummer52 83 86 8052 83 86 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Grensegaten 1 4250 Kopervik

Siste vurderinger av Morten Skaret Mathisen

fantastisk.

Lege: Morten Skaret Mathisen Skrevet

Morten Skaret Mathisen er enkelt og greit den beste fastlegen jeg har hatt.
Merker klart og tydelig at denne fastlegen føler med deg å prøver å sette seg selv inn i hvordan situasjonen er.
føler dermed at jeg blir veldig godt ivaretatt hver gang.
kort ventetid og veldig god kommunikasjon fra resepsjonen sin side også!

Fantastisk, trygg og dyktig.

Lege: Morten Skaret Mathisen Skrevet

Minimalt med ventetid på time. Hos andre leger har jeg ved flere anledninger måttet vente i over en time for å komme til, hos Mathisen er ventetiden sjeldent over 10 min.
Han er dyktig, og følger opp henvisninger og prøvesvar kontinuerlig.
Han er en fantastisk los gjennon et rotete helsevesen. Han står på for sine pasienter og det han mener er rett.
Han er åpen for nye tanker, og henviser raskt videre om det er behov.
Jeg stoler på denne legens faglige vurdering, og skal aldri skifte fastlege!

Dyktig

Lege: Morten Skaret Mathisen Skrevet

En dyktig lege, men har tapt seg noe veldig. Før åpnet han alltid konsultasjonen med «Nå har du min hele og fulle oppmerksomhet, hva kan jeg hjelpe deg med?» Nå sitter han mest med nesen i PC’en og er i et veldig ustabilt humør. Før gledet jeg meg til å gå til denne legen, nå gruer jeg meg.

Du bør bytte fastlege. Slik det er i dag vil det ikke være mulighet for å gi deg et annet tilbud enn du får. Du har sikkert fått med deg at Fastlegeordningen er i ferd med å kollapse. Gjennomsnittlig jobber fastlege 56 timer i uken. Vi må springe stadig fortere, for å rekke over stadig flere oppgaver som myndighetene pålegger oss. Misforholdet mellom ressurser i Fastlegeordningen og behovet øker nå raskt, og per i dag mangler det over 2500 fastleger for å dekke behovet. Dette er myndighetenes ansvar, de gjør ingenting. Det vil koste mange milliarder, og legene som mangler finnes ikke. Ingen vil bli fastleger slik det er blitt idag, og mange slutter. Vi må fordele oss på alle våre pasienter så godt vi kan, så lenge vi orker.

Besvart av Morten Skaret Mathisen

Den beste

Lege: Morten Skaret Mathisen Skrevet

Svært god kommunikator. Tar pasientens problemer på alvor og hjelper deg å komme videre, enten til spesialister eller med den behandlingen han gir. Han gir deg tiden du trenger, stiller gode spørsmål, og lytter til svarene dine.

Han er av og til vanskelig å få time hos, men det er kanskje utenfor hans kontroll.

Alt i alt er han den beste legen jeg har vært hos uansett fastlege eller ikke!

VELDIG BRA LEGE

Lege: Morten Skaret Mathisen Skrevet

Etterat jeg hadde vært svært misfornøyd med min forrige fastlege over lengre tid, byttet jeg til Mathisen sist vinter. På denne tiden har jeg vært hos ham en rekke ganger med forskjellige problemer. Når jeg har kommet til timen, har han lest journalen min og er godt orientert om hva som har skjedd siden sist når jeg møter. Han har effektivt behandlet meg og sendt meg videre der det har vært nødvendig. Jeg har fått kjapt svar på mine henvendelser og kommet raskt til når det har vært nødvendig. Har også veldig bra inntrykk av legesekretæren. Også henvendelser på mail har blitt besvart kjapt. Dette er en lege jeg kan anbefale.