Askerlegene

Tlf: 66 75 37 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Askerlegene

Imøtekommmende og empatisk lege

Lege: Agnes Holvik Skrevet

Omtalen gjelder vikar til Agnes Holvik, Are Kongshaug. Har ikke vært hos fastlegen Agnes Holvik. Han var imøtekommende, empatisk og virket dyktig. Følte meg godt ivaretatt. Slik en lege skal være! Veldig hyggelig sekretær på telefonen også. Anbefales.

Kjempefornøyd

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Jeg er så fornøyd med Maria, som har vært min og mine barns lege i mange år. Hun er veldig flink med barn og jeg opplever at de er trygge med henne som lege. Hun er alltid tilgjengelig, blid og imøtekommende. Tar seg god tid til meg og mine. Herlig med en lege som har humoristisk sans. Et friskt pust! Hun snakker rett frem, så det må du tåle! Veldig fornøyd, anbefales!

En fantastisk lege.

Lege: Agnes Holvik Skrevet

Svært fornøyd med vikaren til Agnes, Are Kongshaug. Hjelpsom og positiv personlighet. Jeg følte meg veldig trygg og velkomne og var mødt med åpenhet og en åpen holdning. Han er lydhør, med godt humør og effektiv. Her er en dyktig lege.

missfornøyd

Lege: Agnes Holvik Skrevet

Jeg byttet fastlege til agnes pga flytting til Asker, men har dessverre ikke fått hatt henne da hun har vært i permisjon.Det var en fantastisk vikar for henne fram til i sommer, som virkelig forstod.Undersøkte deg, henviste deg videre om hun ikke kunne hjelpe deg.Ja rett og lett en sånn lege skal være. Denne vikaren sluttet dessverre og det kom inn enda en ny vikar. Pga den vikaren måtte jeg dessverre bytte lege.Da jeg ikke fikk noe hjelp hos han, han undersøkte meg nesten ikke.En gang kom jeg inn til han med veldig sterke smerter, og blei bare kasta ut igjen med at du vet hva det er. Lege kontoret i seg selv er veldig rotete, de i skranken/ telefonen er utrolig frekke.Utenom ei der som var utrolig hyggelig og forståelsefull.En gang ringte jeg angående hastetime, men blei bedt om å bare gå å bestille time på nettet.Så forklarte jeg noe jeg var missfornøyd med og da fikk jeg bare beskjed om å bytte lege og legekontor også slang hun på røret.

Ikke ett legekontor jeg ønsker å være på, Agnes er nok en kjempe lege selv om jeg aldri fikk truffet henne.

Hører ikke hjemme i helsevesenet

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Når man jobber som lege skal man først og fremst hjelpe pasienten med det pasienten trenger hjelp med, enten det skulle være psykisk eller fysiske lidelser man kommer med til legen. Jeg har ikke opplevd å få noe hjelp av denne legen. Tvert i mot. Legen fremstår som arrogant og jeg opplevde at legen hadde total mangel på empati. Det er heller ikke akseptabelt at legen kaller pasienten hypokonder når pasienten lider av reelle fysiske lidelser gjennom flere tiår. Rent faglig var min opplevelse med denne legen at legen dømmer pasienten pga noe andre leger har skrevet tidligere i pasientjournalen uten å undersøke pasienten selv. Undertegnede kom til lege med en vond bihulebetennelse og ble ikke undersøkt overhode da legen mente pasient var fysisk helt frisk, men at det heller var sykdomsangst som var problemet. Jeg ble bedt om å komme tilbake med en brukket arm så kunne hun selvfølgelig hjelpe meg da. (For da kunne hun jo faktisk SE at man var syk). Jeg kommer ikke til å bruke denne legen igjen.

Kvass og ufølsom

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Jeg opplever legen som en helt ok faglig lege på visse områder, men har ikke fått all hjelp jeg skulle fått. Etter å ha fått hjelp av andre leger har jeg fått bedre råd og behandling. Dessverre har jeg heller ikke opplevd noe empati eller medfølelse. Hun har ikke behandlet meg bra, og har prestert å si ting som en lege ikke skal si til en pasient. Svært lite fornøyd.
Vil derimot skryte av helsesekretæren på legekontoret. Alltid blid og veldig dyktig!

Ikke fornøyd

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Har vært hos Maria i noen år, og føler meg ikke tatt vare på. Under samtaler føler jeg spydig språkbruk og følelse av at hun vil bruke så lite tid som overhode mulig. Ser mest på pc enn meg, føler hun legger ord i munnen på meg isteden for å lytte til det jeg sier. Virker til tider dømmende. Jeg ser på Maria som en faglig dyktig lege, men lite empatisk. Fin lege for en som kun er ute etter medisinske svar på konkrete sykdom, ikke en lege som generelt bryr seg om hele kroppen etter min mening.

Tillitvekkende og lyttende, gir gode råd, humoristisk sans.

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

God til å sy, bruker god tid på akuttpasienter, men har allikevel ikke mye forsinkelser generelt. Ringte senest i går for en telefonresept som ble effektuert samme dag.
Ringte da jeg falt ned en stige. Andre leger ville antagelig sendt meg rett på legevakten, men hun insisterte på at jeg skulle komme til henne; a) fordi hun ville ta meg raskt inn, d.v.s. mindre ventetid enn
på legevakten
b) hvis hun kom frem til at jeg måtte ta røntgen, ville jeg
komme rett inn til røntgen på legevakten uten å vente
på annen lege først
c) hun liker å sy, og mente at jeg ikke ville få bedre behandling
på legevakten, da hun har jobbet mye der tidligere.

Arrogant

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Jeg opplever dette legesenteret som veldig bra, legesekretærene er veldig hyggelig og imøtekommende. Fastlegen opplevde jeg dessverre veldig nedlatende. Først fikk jeg "kjeft" fordi jeg hadde fått en akuttime, noe jeg ikke visste at det var en gang. Så ville hun diskutere inne på forkontoret hva det var jeg ville.
Jeg er en kvinne på 57 år og fikk overgangsplager allerde ved 45 års alderen, da jeg sa det utbrøt hun: Det er alt for tidlig! som om jeg kunne bestemme det selv. Slik fortsatte det, hun var tydeligvis ikke oppdatert på forskning innen bruk av hormonbehandling, uttrykte at; "da får du brystkreft"!!! Hadde mest lyst til å reise meg opp og gå derifra. Hun påstod også at overgangsalderen var noe som forsvant relativt fort, etter 12 år med plager så synes jeg ikke akkurat det.

Dyktig og varm

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Oppmerksom, flink med barn, lydhør, dyktig. Følger godt opp. Har godt med akutt-timer slik at en får time på dagen ved behov.

har alltid tid til å høre på deg

Lege: Agnes Holvik Skrevet

Rolig.ikke stresset.alltid blid,selv om det er mye å gjøre.Imøtekommede og hjelpsom.

Tilstede og ser pasienten!!!

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

En lege som ar seg tid og ser den enkelte pasient. Er profesjonell og tilstede i øyeblikket!

Meget hyggelig lege

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Hun har vært fastlegen min over flere år og jeg er meget fornøyd med henne. Hun lytter til det du sier, du blir sendt vidre til spesialist hvis man trenger det. I tillegg har jeg fått gode råd, når jeg trenger det.

Ikke helt fornøyd

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Jeg har vært hos henne noen ganger. For det første er det ofte vikar, og videre føler jeg meg ikke ivarettat ved dette legesenteret. Løsningen blir ofte at man skal se det ann. Service på legekontoret er god, og også oppfølging i etterkant med prøvesvar etc.

Enerverende trakassering

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

En elendig lege.som pasient og kronikker er man dårligere etter et besøk hos henne. Opplevde enerverende trakassering ved gjentatte anledninger.også at hun ikke hadde tillit til andre fastlegers og spesialisters vurderinger.

Den verste legen jeg har hatt

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Arrogant og lite imøtekommende. Viser liten forståelse for pasientens situasjon. Opplevd at lege har kommet med spydigheter.