Råholt Legesenter

Tlf: 63 95 95 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Råholt Legesenter

TOTAL UVITENHET

Lege: Usman Akram Ansari Skrevet

Det er hyggelig og ikke noe mer. Jeg selv måtte be om en henvisning, jeg har anemi og er fullstendig ignorert. Jeg trenger ikke en lege som sier at jeg må ta piller, han ser ikke for årsaker til sykdom kurer bare effekt

ikke og anbefale

Lege: Odd Nyborg Skrevet

fått bare trøbbel i etterkant på grund av feil inofering fra han. lege som ikke lytter til pasienten bare sitter og tasster på tastaturet føler snakker ut i tomme lufta . og gir totalt feil opplysninger videre . så jeg personelig kan ikke anbefale denne legen

Ubrukelig hvis man har sære kroniske sykdommer

Lege: Usman Akram Ansari Skrevet

skal finne opp kruttet på nytt, og bruker lang tid på ting og skal helst vente flere mnd og "samle " på blodprøver. men da er det fort for seint og man havner på sykehuset.

Super-legen!

Lege: Usman Akram Ansari Skrevet

Flottere lege skal man lete lenge etter. Du får alltid time når du trenger han og han tar deg alltid seriøst. Behagelig, blid og profesjonell.

Anbefales på det sterkeste!

Ikke så nøye..

Lege: Usman Akram Ansari Skrevet

Denne legen er høflig, og hyggelig. Man kommer stort sett alltid inn til tiden. Men grunnen til at jeg velger å bytte lege, er at han ikke tar situasjoner alvorlig. Han tar ikke nødvendige prøver/henviser videre for å komme til bunns i ett problem, og resultatet er at man ikke føler seg trygg.

Har ønsket om effektivitet overtatt for involvering i pasientens behov ?

Lege: Odd Nyborg Skrevet

Opplever at han ikke har tid til å lytte til deg.
Tror dette kan være uheldig og noen ganger gi feil diagnose.

Hvis du føler at du har noe på hjertet som du mener har betydning for ditt sykdomsbilde, eller hvis du har en eller annen form for psykisk utfordring, tenker jeg at det er veldig viktig at legen evner å lytte til pasienten.

Hvis du går på medisiner, kunne han ha vært flinkere til å følge opp dosering og bivirkninger.

Han er imidlertid flink til å gi henvisning til spesialist, skrive ut resepter og ha en effektiv hverdag med mange pasienter.

Dårlig tid

Lege: Odd Nyborg Skrevet

Hyggelig, men gikk etter hvert over til å bare kommunisere med datamaskin og printer. Rask på henvisninger og resepter.

En fantastisk lege!!

Lege: Erik Holum Skrevet

Jeg hadde bodd i bygda ett års tid da jeg oppsøkte Råholt legesenter for første gang i 1998. Som ny pasient fikk jeg tildelt en lege, og Dr. Erik Holum har vært min fastlege siden den dag. Jeg kunne ikke drømt om å bytte!
Det er en kjent sak at man alltid må påberegne ventetid, men det er verdt de harde stolene i det musestille venteværelset. For selv om han er forsinket tar han seg godt av deg som pasient, og ventetiden er glemt før du forlater kontoret.
En mer dyktig, omtenksom og medmenneskelig lege skal man lete lenge etter!

Hyggelig og flink

Lege: Usman Akram Ansari Skrevet

Ingenting å utsette på legen. Hyggelig, seriøs og ryddig. Kan være håpløst å komme igjennom på telefon, så lønner seg å sende melding om time.

Må være Norges mest fantastiske lege

Lege: Hilde Aagaard Laache Skrevet

Kunnskapsrik, lyttende, besluttsom. Kan ikke få fullrost henne nok. Har hjulpet meg hele veien gjennom 25 år. Det har vært opp og nedturer men alltid fått den hjelp og støtte jeg trenger av henne. Anbefales på det sterkeste. Men hun har nok full liste hele tiden.

Litt for sta?

Lege: Hilde Aagaard Laache Skrevet

Har hatt Laache som fastlege i mange år og var fornøyd. Når jeg fikk barn så opplevde jeg flere ganger å ikke bli tatt alvorlig eller at hun ikke lyttet godt nok til oss foreldres meninger om våre barns tilstand/sykdom.
Et eksempel: Mitt barn haltet og vi ble avfeid med at det vil gå over av seg selv. Heldigvis så slo vi oss ikke med ro med det svaret og fikk det undersøk på Ahus.
Legen bør bli bedre oppdatert på sykdommer skader hos barn og voksne og samtidig henvise videre om hun faktisk ikke vet. Det er helt forståelig at en almennlege ikke vet absolutt alt og det er lov å innrømme det.

Behagelig

Lege: Odd Nyborg Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Odd Nyborg!
Ønsker rask og riktig behandling, ikke lange samtaler uten 'resultat'. Han er hjelpsom og blid!

Tar deg på alvor

Lege: Odd Nyborg Skrevet

Jeg er ikke den som renner ned dørene på legekontoret, men når jeg først er der så er det uten unntak en god opplevelse. Både jeg og familien har denne fastlegen, og vi blir alltid tatt på alvor. Han er ikke redd for å henvise til spesialist, og sender inn prøver for videre utredning ved behov. Joda, han har nok litt dårlig tid som regel, men det har vel samtlige av landets øvrige fastleger også. Oppsummert en hyggelig lege som er profesjonell og tar deg på alvor.
Det eneste problemet med dette legekontoret er organisering ift. pasientsikkerhet og personvern på venterommet. Det er dessverre ingen skjerming av pasienter som henvender seg i luka, og det er under enhver kritikk. Jeg har overhørt henvendelser om både psykiatri og rus når jeg har ventet på time.

Bytter ikke frivillig

Lege: Erik Holum Skrevet

Rolig, behagelig vesen. Har alltid tid, noe som også betyr at han nesten alltid er forsinket - men det er det verdt. God lytter, har evne til å sette seg inn i pasientens situasjon og dermed gi kloke råd eller ha en god samtale.

Det er ikke denne legen man velger om man kun er ute etter sykemelding, men det er den man velger om man vil være trygg på å få riktig behandling. Nøler ikke med å sende pasienten videre til spesialist dersom han selv er usikker.

Fantastisk og tolmodig lege

Lege: Hilde Aagaard Laache Skrevet

Hun sitter på mye kunnskap om mange ulike temaer. Støtter, lytter og kommer alltid med forslag til hva som bør prøves nå. Omsorgsfull og trøstende når livet butter. Liker godt at sykemelding ikke er førstevalget ved smerter og ryggproblemer. Tar tak i ting og henviser ved behov.
Hun motiverer til å stå på, samtitig som hun stiller litt krav.

Sånn fastleger i utgangspunktet skal være

Lege: Erik Holum Skrevet

Han gjør det som burde vært et krav for alle fastleger.
Som f.eks. Og bli godt kjent med pasienten. Å gå grundig tilverks og innhente dukumentasjon fra tidligere behandlere.

Fantastisk og omsorgsfull

Lege: Erik Holum Skrevet

En fantastisk lege som tar seg til til å virkelig høre og se deg! Viser god omsorg og en evne til å se hvert individ og deres historie. Føler meg alltid trygg og anerkjent hos han og ville aldri byttet.

Helt fantastisk lege

Lege: Hilde Aagaard Laache Skrevet

Alltid blid og man får alltid følelsen av at man blir tatt å alvor. Veldig flink og komfortabel i alle situasjoner.

Lege: Frode Kristiansen Skrevet

En fantastisk lege som alltid stiller opp for pasienten. Henviser videre ved behov. Er lydhør. Tar seg tid. Følger opp. Veldig flink med barn. Hatt han som fastlege i ca 14 år. Aldri Vært noe å klage på.

Veldig bra

Lege: Hilde Aagaard Laache Skrevet

Jeg har brukt Hilde Laache i ca. 8 år og er veldig fornøyd. Mine barn på 6 og 3 går også til henne. Blid og hyggelig.Tar seg god tid, er flink og henviser videre når det er nødvendig. Lett tilgjengelig. Legesenteret kan også nås på SMS og epost så det er et pluss, siden det til tider kan være vanskelig å komme gjennom på telefon.