Sarpsborg Spesialistsenter AS

Oscar Pedersens vei 2A 1721 Sarpsborg

Siste vurderinger av Sarpsborg Spesialistsenter AS

Thorough and Caring

Lege: Jim Innocent Ngoga Skrevet

I am surprised by a lot of these reviews, I find that Dr. Ngogo has a lot of time for me and is very thorough and kind. He is one of the best doctors I have had.

Blir tatt alvorlig

Lege: Bekim Morina Skrevet

Jeg opplevde ham som veldig nøye og en dim ikke tar noen sjanser. Jeg ble sent visere til haste blodprøve som bare helsehuset tar. Han undersøkte meg nøye og ga meg en oppfølgings time bare 3 dager etter. Ble tatt inn på samme dag som jeg ringte,han tok i mot mitt akuttebehov på tross av at jeg ringte ved lunsj tid.

Hyggelig mann.... men;

Lege: Jim Innocent Ngoga Skrevet

Fikk tildelt ny fastlege etter at selvvalgt fastlege sluttet ved legekontoret. Jeg går veldig sjeldent til lege, har vært innom lege et par ganger i løpet av de siste 8-10årene for småting som har krevd midlertidig medisinering (ellers hadde jeg sannsynligvis ikke hatt behov for legebesøk).

Hadde endelig opparbeidet mot til å bestille time hos lege for råd og veiledning for å håndtere et større problem. Jeg var ikke på jakt etter sympati eller sykemelding, men å få noen verktøy for å bedre håndtere min hverdag.

Første konsultasjon fikk jeg mulighet til å forklare veldig kort og overfladisk hva henvendelsen gjaldt. Lege forteller raskt hva som er mitt problem, men bestemmer at jeg skal ta noen prøver for sikkerhetsskyld. Prøvene kom tilbake og viste helt normale verdier, altså, tilsynelatende ingenting galt.

Ved neste time får jeg tilbakemelding om at alt er greit. Det stilles ingen spørsmål om meg, min hverdag eller hva mine utfordringer er og hvordan dette påvirker min hverdag. Jeg får bare beskjed om at livsstilsendring er nødvendig.

Jeg føler meg overhode ikke ivaretatt etter mine møter med lege. Det ble ikke stilt noen spørsmål, jeg følte omtrent ikke jeg hadde anledning til å fortelle om min situasjon og årsaken til at jeg endelig har oppsøkt lege. Alt i alt føler jeg at jeg ble direkte overkjørt under konsultasjon og oppfølgingstime.

Mulig mine opplevelser skyldes at han har det veldig travelt (uansett om du kommer inn tidlig om morgenen eller utover dagen). Du får mulighet til å sette deg ned, utveksle et par ord (for det meste høre på han prate) før du omtrent blir dyttet ut døra etter få minutter.

Jeg kommer ikke til å oppsøke denne legen på nytt. Setter meg heller på venteliste og håper på bedre erfaring neste gang, når jeg har opparbeidet meg mot til å ta opp utfordringene på nytt.

En lege skal være sikker i sin sak før «diagnoser» blir kastet ut. En lege bør også ta seg tid til å høre på hvorfor pasient kommer, bidra med utredning og hjelpe til med å finne riktig vei. Du skal ikke føle deg utrygg og ikke-ivaretatt etter et besøk hos fastlegen.

Håper andre får en bedre opplevelse.

Han er forresten dansk-talende. Enkel å forstå, men greit å være oppmerksom på dersom man har språkutfordringer. Kommunikasjon er som kjent, ekstremt viktig mellom lege og pasient.

Beste legen jeg har hatt

Lege: Elin Ileby Nakstad Skrevet

Elin er virkelig den beste legen jeg har hatt. Hun tar seg tid til deg, lytter til deg og dine behov og du føler deg virkelig ivaretatt. Hun er alltid blid og veldig imøtekommende. Alle fastleger burde være som henne!

Utrygg

Lege: Jim Innocent Ngoga Skrevet

Hyggelig mann, men virker som han har veldig dårlig tid.. han sier «hadet» før man rekker å reise seg opp fra stolen. Føler meg ikke trygg og ivaretatt dessverre!