Aklinikken

Skårersletta 18 1473 Lørenskog

Siste vurderinger av Aklinikken

Medmenneskelighet, kommunikasjon og kunnskapsrik

Lege: Amir David Arden Skrevet

Jeg har vært på utkikk etter en flink lege i flere år uten hell. Veldig mange leger er kunnskapsrike, men mangler god kommunikasjonsevne, medmenneskelighet, tålmodighet og god evne til informasjonsformidling. Det jeg mener, er at en god del fastleger opptrer nedlatende og/eller driver med stakkarsliggjøring av pasienter. Amir, derimot, har alt, han er som en kompis som alltid har lyst til at du har det bra, både fysisk og psykisk. Han er en helt klart en av de beste legene i Norge - utrolig kunnskapsrik (han har aldri gjort en feil diagnose på meg) og forståelsesfull (han er ikke som den fanatiske, nevrotiske legen - den legen som har angst 24/7)

Jeg er mektig imponert av Amir, men hvis det er noe jeg skulle ha klaget på er det tilgjengeligheten. Fastlegeordningen i dag fungerer ikke, og det er ikke Amir sin feil. Fastlegene har for mye administrativt arbeid og det hjelper ikke at vi investerer penger når det er strukturen som er dårlig. Alt i alt, er han en god lege som alltid tar meg seriøst.

Favner for stort

Lege: Amir David Arden Skrevet

I perioden jeg har brukt A klinikken har jeg møtt på vikar etter vikar. Lett å få time - men svært frustrende å møte vikarer de fleste gangene. Det betyr nye ansikter og svært liten oppfølging over tid. Hver gang det kommer en vikar må sykdomshistorie deles på ny og tiden går med til det fremfor fremtidsrettet oppfølging og effektiv behandling av en lege som kjenner deg.
I tillegg er det masse rot med sykemeldinger som skal sendes til NAV. Jeg anbefaler ikke å bruke dette legesenteret. Å drive 2 klinikker pluss legevakt og ha mange flere pasienter enn gjennomsnitt av fastleger har - det blir for mye. Det virker som senteret og legen favner for stort til at dette er gjennomførbart.
Hyggelige damer i resepsjon og på lab.

Empatisk, intelligent og hardtarbeidende

Lege: Amir David Arden Skrevet

Jeg hadde Amir som fastlege omtrent fra A-klinikken ble startet opp. Jeg hadde en fastlege på en annen klinikk i Lørenskog som jeg var nokså fornøyd med, men jeg følte ikke jeg fikk den hjelpen jeg trengte og jeg var umoden. Tilfeldigvis hørte jeg at det var en svært karismatisk og dyktig iransk lege som hadde startet opp på ny klinikk. Dette interesserte meg litt
da jeg selv følte meg på villspor med mine daværende utfordringer psykisk og fysisk. Dessverre så eskalerte og forverret tilstanden min seg kraftig i et tidsløp på 6 år, grunnet umodenhet og kunnskapsløshet. Fra min side.

Amir var en lege som var akkurat slik som beskrevet ovenfor. Karismatisk og dyktig. Men han var også så mye mer...

Amir er en ekstremt intelligent og talentfull lege med stort potensial. Mange ganger kunne jeg sitte hos han på time fortvilet med en skade eller sykdom, eller en mental utfordring som jeg slet med, hvor jeg kunne være langt nede, og hvor jeg alltid ble oppmuntret, og gitt gode råd og løsninger for mine problemer.

Vi gikk gjennom mye da krisetiden i livet mitt var sentralt mens jeg var pasient hos Amir. Ofte kunne jeg sitte hos han og ventilere om problemer og han ville straks gi en empatisk billedlig hånd på skulderen min for å støtte og veilede meg. Enkelte ganger var jeg irritert grunnet andre ting som ikke hadde med legeklinikken å gjøre...Jeg lot det gå utover Amir til tider og et par ganger overreagerte jeg på sykepleierne som satt i resepsjonen, og det skammer jeg meg over.

Det var denne skammen som gjorde at jeg byttet fastlege. Jeg synes alle ansatte på A-Klinikken er svært kunnskapsrike og faglig sterke. Jeg har hatt fysio, lege, psykolog, legevakt og div her og ble behandlet med stor respekt og forståelse fra alle forskjellige parter. Spesielt var fysiotimer (som ble anbefalt av Amir etter at jeg fikk påvist ryggskade) avgjørende for min rehabilitering.

Hvis jeg skulle sagt at Amir har en svakhet eller begrensninger, så ville jeg sagt at det er hans arbeidsmengde, men dette er ikke hans skyld, det er pga systemet er underutviklet i helsesektoren. Han har en fantastisk samtaleteknikk og medmenneskelig forståelse, samtidig som han er opptatt av at legeklinikken har integriteten i orden. Hans enorme arbeidskapasitet gjør at han tar på seg et stort ansvar med vanvittige mange pasienter helt alene, som jo også mange andre fastleger gjør, og det kan til tider være åpenbart for pasienter at det til tider kan være svært hektisk for Amir.

Det er en skuffelse at helsesektoren i dag utvikler seg i en slik retning at én fastlege må holde kontroll på en såpass enorm mengde pasienter, hvor det selvfølgelig er helt umulig å gjøre alle pasienter fornøyd, men slik er nå livet og i en tidsperiode på 6 års pasient/legeforhold, så vil jeg absolutt gi toppkarakter til Amir og hans kolleger samtidig som jeg viser en stor langefinger til det blå-blå systemet som sannsynligvis kunne reddet livet mitt med en rusreform.

Endelig jarbkeg funnet meg en oppegående lege

Lege: Amir David Arden Skrevet

Jeg har vært MYE syk gjennom livet og har derfor også vært borte i en del leger opp igjennom på både sykehus og andre henvisninger. Da min fantastiske lege gikk av med pensjon ble jeg kastet ut fastlege jungelen og av desperasjon måtte oppsøke en apekatt etter den andre som verken forstod eller ga særlig inntrykk av noen form for empati. Men, så plutselig ramlet jeg meg inn på a-klinikken en kveld jeg sårt trengte en skikkelig legevakt å dra til, det jeg slapp å sitte 5timer i ventende og smertefull kø. Fra den dag ble dr. Arden min fastlege. Iom at jeg er alvorlig syk, har jeg måttet være der flere ganger i mnd. Og endelig.. Endelig en lege med gode sympatiske evner, kvikk og meget beroligende, (da jeg lider av legeskrekken) jeg har studert medisin selv og jobbet med pasienter, så det er alltid givende å prate med en som han som har såpass god forståelse av selve legeyrket slik Amir har. Der det ellers skotter hos andre leger overrasker han meg hver eneste gang og jeg lærer noe nytt og nyttig for hvert besøk. Til tross at vi er like gamle og at han ikke har praktisert så altfor lenge, fremstår han fortsatt som meget erfaren. Han er en av de få legene det er verdt å ta en tur innom hvis du vil ha en lege av den spesielle sorten, positiv betydning, for de er desverre altfor vanskelige å oppdrive. Et godt og varmt menneske og skarp som få. ANBEFALES!
Ser hva andre har skrevet om han her, han er tross alt er menneske som oss andre og alle kan ha seg en dårlig dag. Men gi han en sjanse og du vil bli positivt overrasket ;) samt meget hyggelige sekretærer der også. Som også er flinke ift blodprøvetaking etc. Legevakt-legene der er også plukket ut med omhu føles det som. Fortsatt ikke en eneste negativ ting å si om stedet fra min side.

Kunnskapsrik, engasjert og empatisk lege

Lege: Amir David Arden Skrevet

Opplever alltid at jeg blir godt ivaretatt både
Amir og hyggelige ansatte i skranken. Foretar grundige undersøkelser. Anbefaler doktor Amir på det sterkeste.