Legene i Bergensgata

Bergensgata 12 0468 Oslo

Siste vurderinger av Legene i Bergensgata

Aldri tilstede

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt Dorthe Marie som fastlege i ca 9 år og har i denne perioden kun møtt henne 1 gang. Jeg er ikke ofte hos legen, men hver gang møter jeg en ny vikar. Det er vanskelig å forholde seg til og du vet aldri hvem du møter. Siste opplevelse var ikke god, jeg skulle bare fjerne en føflekk, men selv om jeg hadde gitt beskjed om det på telefon kunne vi ikke få gjort det da jeg møtte opp. Ny time måtte settes opp og først etter mange uker. Jeg ble også ringt til for å flytte timen min siden det ikke passet for dem likevel. Da det endelig timen var kommet hadde de rotet det til og vikarlegen hadde ikke anledning til å fjerne føflekken denne gangen heller. To turer til legen uten annet enn lang ventetid og ingen hjelp med føflekken. På tide å bytte fastlege tenker jeg!

Forresten helt elendig at det ikke er mulig å betale på noen annen måte enn kontakt i 2019!

Trygg og kunnskapasrik

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

En svært god fastlege som er lydhør, gir gode råd og viser omsorg for sine pasienter og pårørende. Hun viser en egen evne til å sette seg inn i problemstillingen.

Utilgjengelig fastlege og ymse vikarer

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt Dorthe Marie Borge som fastlege i 6 år, men har kun vært hos henne én gang. Hun har hatt flere forskjellige vikarer, noen greie, mens andre helt håpløse. Det er vanskelig å gå til en «fastlege» når du ikke aner hvem som møter deg, og det er en ny hver gang.

Og for all del, legekontoret er ikke noe moderne opplegg, så her må du ta ut penger før du kommer, for de tar ikke kort. Og da kan det være vanskelig med vekslepenger... Ikke får man tilbud om kvittering heller. Virker rart for meg.

dyktig og hjelpsomm.

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

som lege er han dyktig og hjelpsomm.Jeg har hatt han som fastlege i mange år. Han tar deg på alvor, få riktig behandling medikamenter type og dose, og henviser meg til de riktige behandlingssted. Anbefaler han som fastlege.

Er dette lov?

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

I årene jeg har hatt Dorthe som lege, har jeg kun møtt henne en gang. Dette var rett etter en sykehusinnleggelse, hvor jeg kom til henne for oppfølging. Jeg opplevde at Dorthe ønsket å bli ferdig med timen så fort som mulig. I tillegg ville hun at jeg skulle bestille en ny time for å få prøvesvar, noe som virket helt unødvendig (bare for at jeg skulle betale for en time til?). Det endte med at jeg kunne få ringe til legekontoret for å få svar. Det var snakk om leververdier, og spørsmål om jeg kunne drikke alkohol. Da jeg ringte inn fikk jeg klarsignal, men mottok senere et brev i posten med motsatt beskjed. Jeg synes det er helt helt utrolig at sånne ting kan skje, og sendte en klage på mail som jeg aldri fikk svar på.

Jeg har opplevd å måtte vente lenge, både på telefon, på legekontoret og for å få time (selv etter sykehusinnleggelse). Jeg har også opplevd at legen ikke møter opp til timen.
Jeg synes legekontoret virker litt shady, og jeg setter et stort spørsmålstegn rundt det faktum at de kun tar kontanter. Er dette lov?