Legene i Bergensgata DA

Bergensgata 12 0468 Oslo

Siste vurderinger av Legene i Bergensgata DA

Er dette lov?

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

I årene jeg har hatt Dorthe som lege, har jeg kun møtt henne en gang. Dette var rett etter en sykehusinnleggelse, hvor jeg kom til henne for oppfølging. Jeg opplevde at Dorthe ønsket å bli ferdig med timen så fort som mulig. I tillegg ville hun at jeg skulle bestille en ny time for å få prøvesvar, noe som virket helt unødvendig (bare for at jeg skulle betale for en time til?). Det endte med at jeg kunne få ringe til legekontoret for å få svar. Det var snakk om leververdier, og spørsmål om jeg kunne drikke alkohol. Da jeg ringte inn fikk jeg klarsignal, men mottok senere et brev i posten med motsatt beskjed. Jeg synes det er helt helt utrolig at sånne ting kan skje, og sendte en klage på mail som jeg aldri fikk svar på.

Jeg har opplevd å måtte vente lenge, både på telefon, på legekontoret og for å få time (selv etter sykehusinnleggelse). Jeg har også opplevd at legen ikke møter opp til timen.
Jeg synes legekontoret virker litt shady, og jeg setter et stort spørsmålstegn rundt det faktum at de kun tar kontanter. Er dette lov?

Useriøs lege og useriøst legekontor

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Dorthe er en lege som kan virke ok første gang man møter henne, men ikke bli lurt.
Hun virker som en grisk lege, som skal ha inn pasienter for å gi svar på blodprøver, som man like greit kan få en telefon på «hei prøvene viser at vi må endre dose til ......», eller sende et brev om det er bra. Hun nekter å ta inn pasienter om det er en time som i følge henne ikke er betalt, men om det stemmer eller ikke kan man ikke bevise, da de bare tar kontant, og ikke gir kvitteringer.

Gammeldags

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Ok lege som ikke vil være med på digitalisering av tjenester. Rart at et legekontor i 2018 ikke har kortterminal. En får bare håpe at atferden ikke gjenspeiler seg i å holde seg oppdatert på fremskritt innen medisin.

Gammeldags, men ok konsultasjon

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Forrige uke hadde jeg første og siste legetime med Gunnar. Han var ok å snakke med og virket kunnskapsrik, men det som ødela var at han på slutten av timen ba om penger i kontant mens vi fremdeles satt på legekontoret. Han ville ikke at "sekretærene" hans skulle håndtere penger. Siden dette virket såpass shady ba jeg om kvittering, noe som ikke ble tatt godt i mot. Alt var virkelig gammeldags, og det fikk meg til å lure på hvor oppdatert han egentlig er på andre fronter når betalingen fremdeles skjer med kontanter og han snakker nedlatende om damene på laben.

Jeg ville unngått ham som lege, selv om de på laben er dyktige og hjelpsomme.

Useriøst legekontor!

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Dorthe virker som en grei lege som tar seg god tid til å lytte på problemer og relativt hjelpsom til å finne løsninger på problemer. Dessverre må du forvente lang ventetid da hun tar seg like god tid til alle. Hun også sjeldent tilstede selv så hvis du ikke ønsker vikar er det lang ventid på time.

Legekontoret derimot er veldig useriøst. For det første tar de kun i mot kontanter som betaling. De åpner telefontid 08:00 men er aldri mulig å få tak i dag, selv når de ber deg ringe kl.08:00.
Er du så uheldig å måtte ta blodprøver kan du forvente smerter.