Legene i Bergensgata

Bergensgata 12 0468 Oslo

Siste vurderinger av Legene i Bergensgata

Trygg og kunnskapasrik

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

En svært god fastlege som er lydhør, gir gode råd og viser omsorg for sine pasienter og pårørende. Hun viser en egen evne til å sette seg inn i problemstillingen.

Utilgjengelig fastlege og ymse vikarer

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt Dorthe Marie Borge som fastlege i 6 år, men har kun vært hos henne én gang. Hun har hatt flere forskjellige vikarer, noen greie, mens andre helt håpløse. Det er vanskelig å gå til en «fastlege» når du ikke aner hvem som møter deg, og det er en ny hver gang.

Og for all del, legekontoret er ikke noe moderne opplegg, så her må du ta ut penger før du kommer, for de tar ikke kort. Og da kan det være vanskelig med vekslepenger... Ikke får man tilbud om kvittering heller. Virker rart for meg.

dyktig og hjelpsomm.

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

som lege er han dyktig og hjelpsomm.Jeg har hatt han som fastlege i mange år. Han tar deg på alvor, få riktig behandling medikamenter type og dose, og henviser meg til de riktige behandlingssted. Anbefaler han som fastlege.

Er dette lov?

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

I årene jeg har hatt Dorthe som lege, har jeg kun møtt henne en gang. Dette var rett etter en sykehusinnleggelse, hvor jeg kom til henne for oppfølging. Jeg opplevde at Dorthe ønsket å bli ferdig med timen så fort som mulig. I tillegg ville hun at jeg skulle bestille en ny time for å få prøvesvar, noe som virket helt unødvendig (bare for at jeg skulle betale for en time til?). Det endte med at jeg kunne få ringe til legekontoret for å få svar. Det var snakk om leververdier, og spørsmål om jeg kunne drikke alkohol. Da jeg ringte inn fikk jeg klarsignal, men mottok senere et brev i posten med motsatt beskjed. Jeg synes det er helt helt utrolig at sånne ting kan skje, og sendte en klage på mail som jeg aldri fikk svar på.

Jeg har opplevd å måtte vente lenge, både på telefon, på legekontoret og for å få time (selv etter sykehusinnleggelse). Jeg har også opplevd at legen ikke møter opp til timen.
Jeg synes legekontoret virker litt shady, og jeg setter et stort spørsmålstegn rundt det faktum at de kun tar kontanter. Er dette lov?

Useriøs lege og useriøst legekontor

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Dorthe er en lege som kan virke ok første gang man møter henne, men ikke bli lurt.
Hun virker som en grisk lege, som skal ha inn pasienter for å gi svar på blodprøver, som man like greit kan få en telefon på «hei prøvene viser at vi må endre dose til ......», eller sende et brev om det er bra. Hun nekter å ta inn pasienter om det er en time som i følge henne ikke er betalt, men om det stemmer eller ikke kan man ikke bevise, da de bare tar kontant, og ikke gir kvitteringer.