Fortunen Legepraksis

Fortunen 5 5013 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Fortunen Legepraksis

Trygg og erfaren

Lege: Dagrun Alvhilde Skylstad Skrevet

Opplever henne som en trygg og erfaren lege. Hun går ikke rundt grøten og behandler ikke unødvendig. Likevel har hun forståelse når ting er vanskelig og man må være fleksibel. Hun har sikkert mange pasienter på listen sin og det er vel derfor det er noe ventetid og at det på timene ofte blir veldig målrettet. Kjenner meg ikke igjen i kommentarene med at hun ikke tilbyr god hjelp.

Helt Forferdelig!

Lege: Dagrun Alvhilde Skylstad Skrevet

Jeg har vært hos hun et par ganger. Jeg måtte ta ut p-staven min pga store smerter og plager av den. Det hadde hun visst ingenting med å gjøre og ville ikke hjelpe meg. Og pluss så sa hun at jeg hadde jo bare hatt den i 2 1/2år så den var ikke ut gått i følge henne. Jeg gikk til dr drop inn og der måtte jeg få den ut med en gang for den lå helt feil(kunne ha gått i lungene mine)
Jeg har også slit masse med allergi hele livet men siden jeg har bodd i Australia i 9 år så ville ikke hun høre på hva jeg hadde å si. Jeg har tatt masse tester der nede og gått på utallige medisiner. Spesialister der nede mener at jeg må få sprøyte mot den. Jeg hadde med meg papirer og alt på dette. Hun nektet å se på dem og begynte meg på andre medisiner som jeg vet ikke virker😭 Som sagt så funker ikke dette på meg noe jeg prøvde å fortelle men da ville hun ha betalt for timen selv om jeg hadde fri kort? Hva i huleste er set jeg betaler 59kr for da??? Jeg var så frustrert at jeg fikk angst anfall når jeg gikk fra timen.
Du kan bare ringe mellom visst tidspunkt for å bestille time om dagen og på helse Norge svarer hun 3 uker etter du har prøvd å få bestilt time og begynner å kjefte på meg at jeg måtte ringe. Men hennes åpnings tider på telefonen er vanskelig for meg å nå.
Jeg gleder meg til hun går av med permisjon for jeg er livredd for å gå til henne.
Verste menneske jeg ha møtt og jeg sliter med angst og deprisjon, noe hun vet godt og alikevel oppfører hun seg helt usympatisk.

Skuffet

Lege: Dagrun Alvhilde Skylstad Skrevet

Føler ikke jeg blir tatt seriøst av fastlegen min. Jeg er en frisk ung person, og det virker som en god nok grunn til å avslå hver gang jeg har helseplager. Mine helseplager blir ikke tatt seriøst og jeg får heller ingen sympati. Prøver å unngå å dra til fastlegen så mye som mulig pga dette, men det er vanskelig når man sliter med ganske intense helseplager (som nevnt ikke blir tatt seriøst). Har prøvd å bytte fastlege i 2 år men får ikke ny! Er virkelig skuffet og føler at jeg ikke har en lege jeg kan fast stole på eller komme til når det er ting som plager meg.

Hold deg unna!

Lege: Dagrun Alvhilde Skylstad Skrevet

Jeg har etterhvert fått et svært dårlig inntrykk av denne fastlegen, verste jeg har hatt. Har nå byttet til en annen. Med enklere saker som en kortvarig sykemelding pga covid gikk det greit, det klarte hun å sende meg, men når jeg ba om bittelitt mer krevende støtte og oppfølging stoppet det helt opp. Blant annet fikk jeg avvist min søknad om personforsikring pga at fastlegen (altså Dagrun Skylstad) ikke svarte forsikringsselskapet på deres spørsmål, på tross av at de gjentatte ganger hadde kontaktet henne for å få svar. Ergo måtte jeg kjøpe en langt dyrere forsikring enn nødvendig. En annen gang, i forbindelse med en mer omfattende behandling jeg gjennomgikk, unnlot hun å sende meg svaret på en veldig viktig blodprøve, noe som resulterte i feil medisinsk behandling. Jeg var heldig som ikke opplevde at det gikk galt. Kort og godt: Hold deg unna!

Vær Advart!

Lege: Dagrun Alvhilde Skylstad Skrevet

Denne fastlegen skuffet meg, da jeg ikke fikk medisinske råd/ hjelp, utredning eller oppfølging for noe av det jeg bestilte timer for og sa jeg trengte hjelp til, men måtte betale for timene før jeg var ferdig, midt i setning én om mine helseplager.
Hun avbrøt meg alltid når jeg ville fortelle viktige ting, hun trodde meg aldri, og jeg fikk aldri fullføre eller forsøke bli forstått, hun kom alltid med negative kommentarer til alt jeg sa, og: betal med vipps nå!
Måtte vente 14 dg. hver gang jeg bestilte time, store smerter, infeksjoner eller ei.
Den store skuffelsen min kommer av at hun var ikke interessert i å snakke med meg om helseplagene, bekymringene og smertene mine; ville ikke lytte til en betalende pasient hun har ansvar for helsen til!
Bare avbrøt meg med nedlatende ord, tverr, bitter;
"jeg gjør det på min måte!,
jeg tar mine egne vurderinger!" med uvennlig tone. Men jeg hintet aldri om at hun ikke skulle få gjøre det på sin måte, eller få ta egne vurderinger, så jeg forstår ikke hva som plaget henne sånn.
Det var sårende å avkuttes slik, som om jeg kom og plaget henne mot hennes vilje og krevde noe av henne som hun ikke ville gi.
Undrer meg stort over de positive tilbakemeldingene noen har gitt henne her inne! Kanskje hun hadde virkelig dårlige dager da jeg hadde timer hos henne, hvem vet.
Mitt råd er ihvertfall å ikke ta medisinen hun skriver ut til deg før du nøye leser pakningsvedlegget; bivirkninger og hører med farmasøyt e.a om hva "medisin" det er, sjekk dette ut før du betaler for å ta ut medisinen fra apotek!

Ikke hadde hun tilgang til Helse Norge og journalene mine heller, som alle andre leger har, også legevakt, og hun krevde med skarp stemme alle tidligere journaler før hun ville snakke med meg, måtte betale og rett ut, fikk ikke si noe.
Og neste time gruet jeg meg til, da jeg tåler dårlig sinte mennesker, så ble igjen såret da jeg etter nye 14 dg. venting i smerter osv. opplevde at hun ville ikke snakke om mine plager, symptomer, smerter osv. men satt med ryggen til og leste opp mine gode jernverdier som hun absolutt ville ta blodprøver av sist gang, selv om jeg sa det er unødvendig & bortkastet tid. Men deretter måtte jeg betale og rett ut igjen; fremdeles med null spørsmål fra min fastlege om det jeg bestilte time for de siste gangene skriftlig og bad om utredning for.
Kanskje fordi hun ikke hadde tilgang til Helse Norge? Men hun svarte meg inne på appen så jeg trodde hun hadde tilgang. Ikke vet jeg.
Poenget er uansett at hun aldri har spurt meg om eller vist interesse for min helse, smerter, symptomer og hva hun kan bidra med, selv om hun fikk journalene hun bad om og jeg var høflig, rolig, hyggelig, positiv, som sist gang og var tydelig på at jeg var der for å utredes/ hjelpes, og jeg betalte med vipps på minuttet hver gang hun krevde det.
Selv om ingen andre fastleger har hatt slikt betalings regime.
Måten hun avbrøt når jeg ville fortelle om mine helseplager og smerter var med ordene: betal med vipps nå! Så var hun ferdig med meg, uten at jeg fikk svar på noe jeg lurte på, og hun tilbød heller ingen oppfølgingstime.
Jeg må benytte ytringsfriheten min og si at dette var drøyt og tragisk alt sammen, og skulle ikke vært lov!

Disse ordene jeg bruker her er kraftig moderert da jeg får ikke uttrykke hvor sint, sjokket og såret jeg er av denne fastlegen, og vil advare andre her inne, men får ikke uttrykke meg som jeg vil fordi retningslinjene hindrer meg.