Ranheim Legesenter

Vikelvfaret 4 7054 Ranheim

Siste vurderinger av behandlere ved Ranheim Legesenter

Lite imøtekommende og avvisende lege

Lege: Marthe Sand Skjelbred Skrevet

Jeg byttet lege for et år siden, pga flytting. Det har jeg angret på! Jeg skulle heller kjørt ei ekstra mil for å bli tatt på alvor, når jeg først oppsøker lege. Jeg har vært i kontakt med Marthe 3 ganger, under alle besøkene opplever jeg henne som lite interessert, ikke imøtekommende, ja rett og slett uhøflig! Sist kom jeg med smerter i rygg og hofte, og hun spurte meg hva årsaken kunne være? Hun kunne ikke vite, da hun ikke visste min « historie»! Jeg trodde det var derfor vi fikk oversendt journaler?! Etter jeg ba om det, skrev hun ut resept på betennelsesdempende medisin. Jeg står nå på venteliste hos annen lege, håper jeg slipper å vente så altfor lenge. Men Marthe S Skjelbred er en lege jeg absolutt ikke kan anbefale noen!

Trivelig fastlege

Lege: Ingjerd Murvoll Skrevet

Er jo ikke fastleger å oppdrive, men hadde ikke byttet henne ut uansett. Ikke hatt så mye med henne å gjøre, men føler likevel at hun kjenner meg. Det gjør alt så mye lettere. Lett å like

Veldig dyktig lege

Lege: Karl Ulvan Hilt Skrevet

Gjør grundige vurderinger og analyser. Trivelig og kunnskapsrik. Føler meg veldig godt ivaretatt. Tar seg tid til pasienten.

Anbefales ikke

Lege: Marthe Sand Skjelbred Skrevet

Er enig i tidligere vurdering av denne legen. Har brukt hun i tre år nå og opplever att hun sliter veldig med å håndtere når man kommer med psykiske problemer. Virker i tillegg alltid stresset og tar sig ikke tid når man treffer henne eller i telefon.

Noe nonchalant

Lege: Marthe Sand Skjelbred Skrevet

Jeg opplever Marte som noe nonchalant og uinteressert. Jeg opplever henne dessverre som lite empatisk. Hun for så vidt hyggelig, men ikke på den måten en ønsker fra en lege. De gangene jeg har vært hos henne har jeg blitt møtt med en ovenfra og ned holdning jeg ikke er komfortabel med. Hun virker å ha en del kunnskap, men får følelsen av at jeg er til bry og at de problemene jeg kommer meg ikke er viktige nok og at hun egentlig ikke har tid til at jeg er der. Hun ser mer på PC skjermen enn på meg når jeg forsøker å forklare problemene jeg kommer med. Jeg tviler ikke på at hun er en fantastisk lege hvis du kommer med alvorlige symptomer eller skader, men kommer man med "vanlige" plager som hodepine, plager i en arm etc, blir det mer eller mindre avvist å sett på som stress eller angstsymptomer. Og det er helt greit, men det kan være greit med en beroligende tone når man kommer med en plage som gjør at en oppsøker lege. Jeg dro til henne med et ønske om å utrede migrene, som jeg har fått påvist av tidligere leger, men hun mente det ikke var migrene og kun stress. Ble ikke henvist videre og fikk ingen andre råd enn å bare slappe av, bruke smertestillende ved behov og unngå å få hodepine. Eventuelt komme tilbake om det ikke blir bedre. Blir å bytte fastlege så snart det lar seg gjøre.