Ranheim Legesenter DA

Vikelvfaret 4 7054 Ranheim

Siste vurderinger av Ranheim Legesenter DA

Fysisk ja, psykisk nei

Lege: Marthe Sand Skjelbred Skrevet

Flink hvis man er fysisk syk, elendig hvis man er psykisk syk. Må bytte lege siden hun ikke tar psykisk sykdom seriøst, og jeg dermed ikke klarer å dra til henne for fysiske plager heller.

Anbefales ikke

Lege: Marthe Sand Skjelbred Skrevet

Virker ikke interessert i å hjelpe eller å finne løsninger på noe, går ut derifra med en svært dårlig følelse av å ikke bli sett eller hørt. Vanskelig og kommunisere med, er ikke en god lytter. Kommer ikke med noen løsninger når det er et problem. Virker å ha lite kunnskap om tilbudene som finnes, og gir ikke uttrykk for å ønske å hjelpe til med å finne en løsning heller.

Meget kunnskapsrik, trygg og respektfull lege.

Lege: Torgeir Fjermestad Skrevet

Jeg har hatt gleden av å ha Torgeir som fastlege i snart 4 år. Det var tilfeldig at akkurat han ble min nye fastlege og jeg kjente ikke til han fra før.
Torgeirs engasjement og ønske om å hjelpe på best mulig måte er upåklagelig.

Jeg husker godt min første time, da jeg ut fra noe Torgeir sa til meg og spurte meg om, fikk umiddelbar følelse av trygghet og tillit til å bli behandlet på en god og respektfull måte som pasient. Jeg har hatt fastleger i annen kant av landet i flere år og dessverre meget dårlige erfaringer med disse, men mottakelsen hos Torgeir fikk meg til å senke skuldrene og slappe av.

Jeg har opplevd Torgeir som en lyttende, interessert, nysgjerrig, trygg, kunnskapsrik, grundig, effektiv og liberal lege, som er åpen for å la pasienten prøve forskjellig type behandling og medisiner. Jeg har opplevd at jeg er blitt godt ivaretatt og fulgt opp vedrørende min helse og med de kroniske sykdommer jeg har.
Han har tatt tak og henvist til spesialist når han og/eller jeg har ment det har vært nødvendig.
Han har også fjernet en utvekst jeg har vært plaget med i 20 år, og det er utrolig deilig å endelig være fri denne.
Som første fastlege på over 15 år, gav Torgeir meg en medisinliste med oversikt over mine medisiner. Helt uoppfordret og hvor jeg helt hadde glemt at man kunne få dette hos sin fastlege. Hver gang det har vært noe endring i medisineringen min, har Torgeir gitt meg ny medisinliste.

I løpet av disse 4 årene, har jeg delvis bodd i Trondheim og delvis i annen kant av landet. Dette har imidlertid ikke skapt problemer for oppfølging hos Torgeir og jeg har kunnet konsultere han per telefon når det har vært noe prekært som ikke kunne vente til jeg var i Trondheim igjen. Med så mye kunnskap Torgeir har opparbeidet seg, har han faktisk funnet hva som har feilet meg per telefon, og skrevet ut riktig behandling/medisin for problemet som dermed har blitt kurert. Tilstander som har hatt behov for nærmere undersøkelse, har han tatt tak i når jeg har vært i Trondheim igjen.

----

Siden jeg har pendlet mellom Trondheim og annen kant av landet, har dette medført noen flere telefonsamtaler til sekretærene ved legekontoret enn jeg vanligvis ville hatt som fastboende på ett sted.

Jeg har opplevd vennlige, høflige, imøtekommende, tydelige og trygge sekretærer blant de som vanligvis svarer på telefonen. For meg har det vært imponerende rask utskriving av nye resepter, noe jeg stadig lar meg bli positivt overrasket over.
Jeg har alltid blitt i ekstra godt humør etter en telefon til sekretærene ved Ranheim legesenter - God kommunikasjon, effektiv håndtering av henvendelsen og god oppfølging.

Det er kun om sommeren når Torgeir har hatt vikar og/eller det har vært sommervikarer blant sekretærene at jeg har opplevd at resepter er blitt glemt skrevet ut. Dette har imidlertid ikke vært noe problem for meg, siden jeg alltid ber om ny resept i god tid før jeg er tom for medisin - og fordi jeg ellers i året opplever upåklagelig service fra Torgeir og de faste sekretærene på telefonen.

Det er ikke like ofte jeg har møtt sekretærene i resepsjonen og på laboratoriet, men jeg har blitt møtt med vennlighet av de fleste der også.

-----

Det er med vemod jeg skriver denne anmeldelsen - da jeg dessverre er nødt til å bytte til en ny lege i annen kant av landet fordi jeg må bli fastboende der.
Jeg har faktisk utsatt dette byttet i over ett år nå, fordi jeg så gjerne skulle beholdt Torgeir som min fastlege, og skulle ønske jeg kunne tatt han med meg der jeg er.

TUSEN TAKK fordi du er den du er og gjør en så god jobb som fastlege, Torgeir Fjermestad. Tusen takk for hjelpen og det du har gjort for meg som pasient.
Jeg har fortalt deg dette på telefonen, men håper du også leser hva jeg har skrevet her på legelisten.no.
Ta med deg dette videre og vit at du gjør en fantastisk jobb!

----

Og til alle dere som vurdere å bytte lege til Torgeir Fjermestad - Ønsker dere en kunnskapsrik, effektiv, åpen, pålitelig og grundig lege som dere kan ha tillit til og føle dere trygg på; så kan jeg anbefale Torgeir.

Trygg og kunnskapsrik lege

Lege: Torgeir Fjermestad Skrevet

Har hatt Torgeir Fjermestad som min fastlege i nesten 30 år. Meget glad for at jeg har han som min fastlege. Føler meg sett, han har alltid lyttet til meg og han har bred kunnskap. Han er en dyktig lege som jeg føler meg godt ivaretatt av. Anbefales på det sterkeste. Damene i resepsjonen derimot har mye og lære i forhold til behandling av mennesker og vise litt mere respekt.

Empatisk og kunnskapsrik

Lege: Karl Ulvan Hilt Skrevet

Jeg har hatt Karl som fastlege i mange år, og jeg har hatt ganske mange legebesøk i løpet av de siste årene. Jeg blir alltid møtt med omsorg og trygghet, uansett om jeg kommer med et lite problem eller en større bekymring. Han har bred kunnskap, og er samtidig flink til å henvise videre hvis han mener at det er nødvendig. Jeg føler meg trygg på at jeg får den hjelpen jeg trenger og er veldig fornøyd med Karl som fastlege.