Vest Legekontor

Brodtkorbsgate 7 1338 Sandvika
Tlf: 67 80 50 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Vest Legekontor

Vennlig, seriøs og tar seg god tid

Lege: Reidar Støren Skrevet

Legen opplever jeg som tålmodig, oppriktig, nysgjerrig og tillitvekkende. Han bruker god tid tid på konsultasjonen og kommuniserer godt. Jeg er kvinnelig pasient.

Skikkelig flink

Lege: Reidar Støren Skrevet

Jeg har brukt Støren siden jeg tilfeldigvis bodde i Sandvika på 90-tallet. Har siden flyttet 2 ganger, men har beholdt han som fastlege. Er normalt en ikke-krevende pasient, men skadet meg alvorlig i en ulykke og fikk lenge etterpå behov for hjelp fra fastlegee. Støren viste en rå handlingsdyktighet og ringte landets fremste spesialister mens jeg satt på kontoret. Åpnet dører og forbikjørte byråkrati på en imponerende måte. Vil også legge til at han er en "no bullshit" type som jeg tror fungerer dårlig for de som er ute etter å utnytte systemet.

En ok lege

Lege: Adele Frost Thoresen Skrevet

Adele er en flink lege når det kommer til generelle og alminnelige sykdommer og symptomer. Gir deg resept når det trengs og gir som regel alltid korrekt medisinsk behandling.
Har hatt henne i flere år, men etter to ubehagelige opplevelser turte jeg ikke lenger å dra til henne og endte opp med å bytte fastlege, dessverre.

Adele kan bli flinkere til å lytte og la pasienten prate ferdig enn å avbryte. Adele kan også prøve å sette seg litt mer inn i en pasients situasjon, spesielt når det kommer til det psykososiale. Det handler feks ikke om å behandle sykdommen, men å behandle pasienten med sykdommen, noe jeg mener Adele ikke scorer høyt på.
Kan bli irritert dersom man tar opp flere ting under en legevisitt. Gjerne ta det med et smil, enn å komme med en unødvendig eller sårende kommentar.

Reidar Støren Vest Legekontor

Lege: Reidar Støren Skrevet

Hei, Reidar er legen som saved my life, og det var for over 4 år siden . Takk nemlig den dag i dag , mvh

kjempefornøyd

Lege: Adele Frost Thoresen Skrevet

Aldri vært så fornøyd med en lege før. Håper aldri hun slutter. Tar meg alltid på alvor, er støttende, gir gode råd. Føler meg alltid godt ivaretatt.

Den beste legen som fins

Lege: Adele Frost Thoresen Skrevet

Adele er en veldig dyktig, nøyaktig og erfaren lege . Hun lytter, følger opp og er rask med å henvise videre. Veldig tett oppfølging i svangerskapet. Hun er også flink med barn. Absolutt en lege å anbefale, har vært der i 20 år og har ingen planer om å bytte.
Damene på kontoret er blide og hjelpsomme, får raskt time, selv om det kan være litt venting på telefonen.

OK. Lege, har vært hos flinkere leger

Lege: Reidar Støren Skrevet

Bruker kun tid på et "problem", siden det kun er 12-15min som settes av. Ofte forsinket. Sosial men lytter ikke.

En mann med varierende humør

Lege: Reidar Støren Skrevet

Har hatt Reidar som fastlege noen år nå og er dessverre skuffet over hans evne til å lytte. Virker lite interessert og jeg må med hånden på hjerte si at jeg aldri har blitt undersøkt på annen måte enn at han har utført blod- og urinprøver. Ellers føler jeg at han ikke helt tar den informasjonen man gir på alvor eller at man ikke helt når frem da han virker mer interessert i pcn enn i deg som person. Kommer til å bytte til en annen.

Ikke fornøyd :(

Lege: Reidar Støren Skrevet

Var nødt til å gå til Reidar, da min fastlege Adele Frost Thoresen var i permisjon. Var der pga. Tung pust, og ble overhode ikke tatt seriøst. Han bagateliserte symptomene mine og avfeide meg med resept på astmamedisin på blå resept. Bestilte rtg. Av lungene som for sikkerhets skyld. De fant funn på rtg. Da jeg kom til Reidar for å få informasjon om sykdommen, satt han og slo opp i en bok for å forklare meg hva jeg hadde. Kunne godt satt seg inn i det før jeg kom inn. I tillegg måtte jeg vente nesten 1 time fra oppsatt tid til jeg kom inn. Aldri mer! Må jo si at jeg er veldig fornøyd med legesekretærene ved kontoret. Kjempe flinke :)

Seriøs og sympatisk

Lege: Adele Frost Thoresen Skrevet

Adele Frost Thoresen tar pasienten på alvor, er sympatisk og henviser hurtig videre ved behov. Man føler at man er i trygge hender.

Fra Juni 2013 har Dr Thoresen dessverre gått ut i 1 års permisjon (uten at jeg som pasient har blitt varslet om dette), og blitt erstattet av en ung og svært useriøs fastlegevikar som heter Magnus Tølløv Kjøbli (født 1980).

Kjøbli har et kroppsspråk og holdning som gjør at man blir svært usikker som pasient. Fremsto som useriøs og i tillegg så gjorde han meg som pasient usikker på spesialisters vurderinger som Dr Thoresen hadde henvist meg til. Han ga et generelt inntrykk av at han "visste bedre" enn 2 ØNH-spesialister, og deres vurdering rundt medisiner og behandling. Jeg følte jeg måtte argumentere for å få resept på de medikamentene som spesialistene hadde utskrevet, og som jeg som pasient følte fungerte. Det hele var en merkelig opplevelse, som bar preg av vanskelig kommunikasjon.

Kjøbli står ikke oppført hos legelisten.no, men skulle jeg gitt han en score hadde det blitt 1 stjerne per dags dato - men håper at han med mer erfaring utvikler sine kommunikasjonsevner med pasienten i fokus.

Dr Thoresen derimot får en score på 4 stjerner av meg.

Vest legekontor generelt sliter veldig med dårlig kapasitet på telefon, manglende hjemmeside for resept/timebestilling og til dels stressa/humørsyke helsesekretærer på forværelset.

God lege

Lege: Adele Frost Thoresen Skrevet

Hun tar meg på alvor og viser omsorg. Hun har god tid, og gir inntrykk av at hun vil gjøre alt hun kan for å hjelpe meg.

DET BEST DOCTOR EVER

Lege: Reidar Støren Skrevet

Jeg hadde ikke vært der jeg er idag, om det ikke var for REIDAR STØREN ,han er nøye og samvittig hetsfull han vet hva han gjør ,TAKK FOR AT DU ER DEN DU ER REIDAR

Veldig god lege

Lege: Adele Frost Thoresen Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med denne legen, hun hjelper der hun kan. hun kan mye og er kjempetrivelig. Det eneste som jeg ikke er fornøyd med på legesenteret er at en av kontordamene er potte sur veldig ofte og man merker det gjerne på holdningen hennes. Jeg har også møtt på språkproblemer fra en av de andre. (kan ha vært vikar)

For mange pasienter?

Lege: Reidar Støren Skrevet

I begynnelsen var jeg fornøyd med fastlegen, men opplevde etterhvert at han ofte ikke hatt sett gjennom journal, pratet om alt annet eller til og med måtte kutte av etter 5 min da han var så forsinket til noe annet. Måtte fortsatt betale for full tid (15.min).
UTROLIG vanskelig å få kontakt med legekontoret med veldig lang kø i telefon og ingen mailmuligheter. Ikke alltid det passer å måtte møte personlig hos lege for å få time.

Anbefales

Lege: Reidar Støren Skrevet

En lege som gjør hva han kan for å finne ut hva som feiler deg, og ikke gjør seg opp en mening før han har gjort grundige undersøkelser.
Heller ikke en lege som slurver med reseptblokka eller sykemeldinger bare for å få deg ut fra kontoret.

En av de verste

Lege: Reidar Støren Skrevet

- Jeg måtte alltid vente i minst én uke før jeg fikk time, og det var alltid lang ventetid i telefonkøen
- Jeg opplevde et par ganger at jeg møtte opp til bestilt time, og fikk beskjed om at de ikke hadde tid allikevel. Jeg måtte allikevel betale for "timen".
- Det er ingen vits i å møte opp til riktig klokkeslett; jeg har alltid måttet vente minimum en halvtime fra tidspunktet timen skulle ha startet.
- De glemte å sende meg svar på allergiprøver.
- De glemte å sende en "bestilling" på en operasjon til sykehuset
- De glemte å kontakte meg med svar på bakteriekultur tatt ved halsbetennelse.
- Dessuten har de en svært lite hyggelig sekretær, som forøvrig brukte samme kanyle to ganger under blodprøvetakning.

Strengt tatt var det Adele Frost, og ikke Støren som var fastlegen min, men jeg ble alltid henvist til Støren, av en eller annen grunn.

Seriøs med lun humor

Lege: Reidar Støren Skrevet

Er så enig med de andre kommentarene, at han aldri gir seg, og heller tar en telefon til diverse spesialister og kollegaer. Sånt gir inntrykk av seriøsitet!
Hadde han som fast lege på hele nitti tallet, men flyttet da til en kommune i Buskerud. Ble til slutt så frustrert over behandlingen på legekontoret og fastlegene (tror jeg hadde 5 vikarer i løpet av 8 år) at jeg gikk på nett og fant ut at Reidar hadde ledig kapasitet. Er ikke så ofte hos lege, men for en betryggelse og ha denne fantastiske lege og person og gå til. Tusen takk!

topp lege

Lege: Adele Frost Thoresen Skrevet

tar deg på alvor, informerer godt, henviser med en gang det trengs. Litt dårlig kapasitet på telefonen

Den beste fastlegen i Osloområdet?

Lege: Reidar Støren Skrevet

Denne legen var jeg så fornøyd med at jeg beholdt ham som fastlege selv etter at jeg flyttet mange mil vekk. Han er god til å lytte, trygg og god å prate med og flink til å holde seg oppdatert. Hvis han ikke selv vet svaret ringer han en spesialist, heller enn å gjette. Han tar seg god tid med pasientene, noe som resulterer i nokså lang ventetid på venteværelset noen ganger. Ta med en god bok. :-) Jeg har aldri måttet vente mer enn en uke for å få time hos ham. Andre fastleger har hatt både ti og fjorten dagers ventetid.

min lege

Lege: Reidar Støren Skrevet

Reidar er en lege du kan stole på. Han har passet på meg gjennom 30 år kanskje mer. Jeg begynte hos hans forgjenger "gammeldoktor.n" Sandberg i 1964 og Støren som overtok hans praksis har ivaretatt hans pasienter godt.Som en gammel mann: Hvis Reidar sier "nå må du slutte å kjøre bil" vet jeg at det er sant og vil akseptere det """tror jeg"""