Skoleveien Legesenter

Tlf: 64 94 25 65 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Skoleveien Legesenter

Lett tilgjengelig legekontor

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Milan Radisavljevic har vært vikar den tiden jeg har vært tilknyttet dette legekontoret. Jeg har vært hos ham en gang. Dette var et effektivt legebesøk og en grei opplevelse, selv om jeg skulle ønske at konsultasjonen var litt grundigere.

Jeg er veldig fornøyd med legesekretæren, hun er hyggelig og behjelpelig over telefon hvis jeg ringer inn med spørsmål og ting jeg lurer på. Hun er dessuten flink til å ta blodprøver.

Noen ganger kommer man veldig raskt igjennom på telefon, andre ganger må man ringe flere ganger.

godt fornøyd

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Jeg er godt fornøyd med Skoleveien legesenter. Legen er omtenksom, flink og gir god oppfølging. I resepsjonen blir man også alltid godt tatt imit og får god hjelp.

OKAY

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

He is okay but he takes things too lightly. When your sickness is something thats affecting your daily life but not very sick, he doesnt seem to understand that, he replies just take it easy take rest you will be fine. He is focussed on curing the symptoms but not find the cause. When he goes on LONG leave there is no substitute. You have to call multiple times before your phone is picked up to get an appointment.

Sa forskjellige ting

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Jeg kom med en plage til legen, men fikk beskjed om å vente noen måneder før jeg skulle komme tilbake, og det gjorde jeg. Da jeg kom tilbake hadde plagene mine blitt enda verre, og han spurte hvorfor jeg ikke hadde kommet før. Jeg sa så at jeg hadde vært der før, men hadde blitt sendt hjem fordi det tydligvis ikke var noe særlig. Da spurte han meg hvem det var som hadde sendt meg hjem, og jeg svarte ærlig at det var han selv. Han ble så stille, og byttet tema raskt.

Etter dette har jeg gruet meg til å gå dit og syns heller at man bør huske eventuelle ting man kommer til, og ikke bli sjokkert over plagene en har når man før har sagt at det ikke var særlig. Selv ble jeg redd for at det skulle være noe skummelt grunnet denne reaksjonen, og sliter fortsatt med plagen min.

Lite hjelpsom

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Han virket uinteressert og var lite til hjelp. Det virker ikke som han har lyst å hjelpe deg med å finne ut av problemene dine, det virker heller som han bare vil få deg ut døren så fort som mulig. Dette er ikke en person du vil åpne deg for. Skal bytte lege.

Ubrukelig!

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Virker uinteressert og nedlatende. Får deg til å føle deg som en hypokonder og at du helst ikke bør komme tilbake på en stund. Det meste mener han "går over" eller at "alle har litt vondt". Har du fått andre råd fra annet hold får du raskt beskjed om at han vet nok best. Det kan få alvorlige konsekvenser om du hører på alle rådene om å blåse i smerter og symptomer!

Er ofte borte og har vikar. Har hatt mye mere positive opplevelser med vikarene da de faktisk lytter til deg.

Legesenteret har bare åpent 2 dager i uka så det blir oftest å bruke legevakta. Resepsjonen er ihvertfall veldig hyggelig.

Desverre er det fullt hos alle andre fastleger så jeg følger med på listen og bytter tvert om det blir ledig hos noen bedre leger.

Mulig denne mannen er flink

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Valgte denne legen siden han hadde mange ledige plasser på sin liste nede på Ås, og jeg hadde behov for konsultasjon til lege. Siden han var bort fikk jeg en vikarierende kvinnelig lege som var veldig bra.

Etter konsultasjon med vikarierende lege hver 14 dag, hadde jeg konsultasjon med han etter syv måneder. I det første møtet påstod han å ha lest journalen og jeg trodde denne konsultasjonen ville ta litt tid siden det var første gangen. Det hele var over innen 10 minutter, da han åpenbart hadde gjort opp sin mening før vi møttes.

Forøvrig et godt og konservativt menneske. Medisiner inn til ryggmargen. Det som gjelder her er symptom, stille en diagnose og skrive ut medikamenter. Har du problemer som ikke er like klare i forhold til å stille en diagnose, så er det bare å styre unna. Jeg hadde opplevelsen at han hadde en nedlatende holdning til meg og de problemene jeg hadde.

God

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Ryddig, fornuftig og empatisk. Føler meg tatt på alvor og at han gir meg den tiden jeg trenger. Jeg har inntrykk av at han virkelig bryr seg. Anbefales!

Håpløst

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

De tar sjeldent telefonen, og har som regel ikke åpent. Jeg skulle en gang undersøke hjerterytmen etter påskjønn fra lege på blodbussen. Jeg ringte inn på forhånd og bestillte time for dette, og forsikret meg om at de hadde utstyr til det på huset. Da jeg kom dit viste det seg at de hadde utstyr, men det var ødelagt. Jeg endte opp med å betale 500kr for å bli lyttet på i 2minutt. Dette var naturlig nok ikke godt nok for legene på blodbussen, og ny legetime måtte bestilles. Denne gangen IKKE hos Vig og co. (PS,han hadde en sykt flink vikar dame der en gang.Synd hun ikke er der nå lenger. )

Under middels fornøyd

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Hyggelig lege som tar seg god tid under konsultasjon. Veldig hyggelig legesekretær.
Når dette er sagt er det nærmest umulig å få tid når det virkelig trengs da åpningstidene er vel snevre. Dette har for vår del gjort at vi ofte har endt opp på legevakt, noe som igjen har gitt dårlig kontinuitet i oppfølgingen. Jeg opplever videre at han både er sen med å rekvirere prøver, og med å henvise. Han er heller ikke dedikert til oppfølging. Jeg opplever også at han nok henger noe etter på utstyrsfronten. Ikke noe for deg som har småbarn som ofte er syke og i behov av rask legehjelp.

Useriøst intrykk av legen

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Virker stresset,lite imøtekommende og uintr. i det du forteller. Og som fler har kommentert, han gir intrykk for at han helst ikke vill se deg igjen med det første. Jeg ble henvist feil og måtte stå for regningen selv etter å ha konfrontert han med dette. Ikke en lege jeg ville hatt om jeg en dag blir alvorlig syk. Bytt fastlege.

Grei nok.

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Legen lytter til det du har å si og er trivelig. Men han er fornøyd når du går og det skinner tydelig gjennom at han håper det er en stund til du kommer igjen.

Dårlige åpningstider.

Legesekretæren er veldig hyggelig og hjelpsom.

God lege men sjelden til stede

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Rolig, svarer på spørmål og virker som han kan faget sitt men det er irriterende at når man en sjelden gang trenger lege så er det stengt eller ingen svarer telefonen -så vi ender som oftest opp hos legevakta uansett.

Åpen og direkte

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Grei kar og rolig kar med en hyggelig tone. Dr. Vig sier det som det er og går ikke rundt grøten. Han henviser meg øyeblikkelig når når behovet var opplagt, ellers virker det som han har kontrollen på det meste. Beste Legen jeg har besøkt i Ås...

Dyktige leger

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Jeg syntes Dr.Vik er en god lege. Han har tid og han hører. Er hyggelig mot barn og stresser ikke. Han er flink til å svare på spørsmål. Legen som er der når dr.Vik ikke er der er også dyktig. Han husker pasienten og spør om hvordan det går med tidligere plager. Legesekretæren er alltid blid og hyggelig.

Ikke bra

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Dårlig erfaring for vår del med denne legen. Han henviste ikke videre/ og ga dårlige råd i en tilstand der det var åpenbart behov. Endte katastrofalt, men vi fikk heldigvis hjelp andre steder. Byttet lege kjapt.

Uinteressert

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Virker som at den største inter er å få pasienten ut av kontoret.

Dyktig, men ikke lett tilgjengelig

Lege: Bjarne Oleg Vig Skrevet

Åpenbart dyktig og erfaren fastlege. Ofte borte, med vikarer i stedet. Ikke mulig å bestille time på e-post eller SMS. Til tider vanskelig å komme gjennom på telefon.