Åkerbergs legekontor

Tlf: 64 97 28 29 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Åkerbergs legekontor

Ikke til å stole på!

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Jeg er hørselshemmet og er avhengig å nå legen på SMS eller e-post. Min helsesituasjon gjør at jeg ikke kan vente i timevis før jeg får kontakt. Jeg og min familie ringer og legger igjen beskjed - han ringer ikke tilbake med forståelig beskjed. Sykepleiere kontakter han også uten resultat. I nåværende situasjonen er jeg avhengig av hjembesøk. Han svarer ikke!!

Verste legen jeg har møtt

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Ikke tilgjengelig mest rotete legen jeg har møtt stiller diagnose basert på skjønn hvordan han får lov til å praktisere er for meg ubegripelig ser du etter fast lege styr unna denne legen hadde du sett bilder fra lege kontoret hans tror du att du hadde kommet til bake til 1950 tallet. Styr unna denne legen

Rotete og vanskelig å få kontakt

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Jeg var bare hos denne legen en gang, og da var han ganske hyggelig og hjelpsom. Tok meg på alvor og brukte nok tid.
Bortsett fra det så var jeg ikke fornøyd. Telefonen rang konstant, det var rotete og uprofesjonelt på kontoret, det gikk ikke an å betale med kort.
Jeg synes det var veldig vanskelig og få kontakt med ham, siden man må legge igjen en beskjed og så vokte telefonen 24 timer om døgnet i tilfelle han ringer tilbake, noe han ikke gjorde ved min siste henvendelse. Derfor valgte jeg å bytte fastlege.
Hvis han hadde latt noen annen ordne med time-booking og alt kring det så hadde det hjulpet en del trur jeg.

En lege som tar seg tid til deg

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Passer kanskje ikke for alle, men er veldig flink og tar seg tid til å høre på hva du har å si. Jeg har ikke hatt noen bedre lege enn han, og det gjør at det er verdt den lange ventetiden.

Effektiv når du først får tak i han men SVÆRT vanskelig å få tak i.

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Håpløs å få tak i uten resepsjonist/ assistent. Ringer på svært merkelige tider av døgnet. Veldig rask og brå på legetimer- virker ikke alltid som om vurderingen er gjennomtenkte.

Den beste legen vi noensinne har hatt!!

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Masse kunnskap og initiativ og engasjement.
Første lege som har hjulpet oss som familie med å finne løsninger og komme med forslag utover det vanlige. Han ser deg og lytter.
En lege som forstår at ikke alle legebesøk er korte og at han tar seg tid til det du trenger ham til. Første lege som har tatt seg tid til å være med på møter med NAV, DPS, kommunen osv. Det å ha med seg legen sin i slike møter er gull verdt!!

En rotete lege

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Jeg trengte legemelding som måtte leveres iløpet av noen få dager. Jeg ringte og ringte kontoret hans, men fikk ikke noe svar uansett tid av døgnet og la derfor igjen en melding. Det tok flere dager før han ringte meg opp igjen og da sa han at jeg kunne komme inn sent på ettermiddagen (ikke vanlig kontortid for et legesenter). Da jeg ankom "legekontoret" ble jeg sjokkert! Det lå søppel og hageredskaper, tomme kanner med frostveske og annet rot utenfor huset. Inne var veggene dekket fra tak til gulv med smakløs kunst og det var mye rare ting inne på "venterommet" som så mer ut som en stue. Der satt jeg og 3-4 andre å ventet i flere timer. Da jeg omsider kom inn til han på kontoret fikk jeg et nytt sjokk; det var rot over alt! Det så ut som han bodde der. Og mannen selv var ikke hyggelig, men heller arrogant og lite interessert i deg og dine problemer. Og betalingen måtte foregå med kontanter. Jeg vil aldri gå til han igjen. Fikk en skikkelig ekkel følelse av både legen og stedet.

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Grei lege, tok seg tid til det som trengtes i legetimen. Men over en time å vente på kontoret, og vanskelig å få tak i. Føltes litt uprofesjonelt å være der, han burde ha en resepsjonist som kan ta telefoner, ha bankterminal osv.

Ikke for deg med lite tid som trenger en tilgjengelig lege

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Åkerberg tar seg god tid med deg, skjønt han kanskje er litt FOR pratsom. Du kan derfor risikere veldig lang ventetid, opp i et par timer. Jeg vil derfor ikke anbefale Åkerberg for personer med travel hverdag eller for studenter som har forelesninger å rekke.

Åkerberg svarer heller ikke på mail og mister post. Helsetjenestene i kommunen er ikke klar over dette, og vi ventet to måneder på at han skulle ta en henvisning videre, noe som aldri skjedde. Til slutt måtte vi selv møte opp med papirene og levere henvisninga for ham på posten.
Han er også vanskelig å få tak i på telefonen. Du må vente til telefonsvareren kommer og legge igjen en beskjed. De dagene han ikke har kontortid kommer du ikke igjennom til svareren, så du må ringe i åpningstiden. Han ringer deg opp igjen, men det kan godt være etter lukketid, altså i ellevetida.

Alt i alt, hvis du har behov som tilsier at du må ha en tilgjengelig lege, både på telefon og mail, da har du kommet til feil person. Åkerberg trenger enkelt og greit en sekretær som kan svare på telefonen, sette opp timer og holde styr på mail.

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Jeg har aldri vært borti bedre lege! Jeg kjenner faktisk ingen annen lege som har konsultasjon 01:30 på natten.

Åkeberg er en trivelig kar og ikke en bedreviter som ikke hører på en. Han tar seg god tid og lar en fortelle akkurat hvordan det er.

Jeg kunne ikke bedt om bedre lege!

Åkerberg er reflektert og lyttende. Han bruker tid på deg

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Jeg har aldri hatt en bedre fastlege. Det er verd tiden jeg må vente både på time og på venteværelset. Han tar seg god tid når du først kommer inn på hans kontor. Her er det ikke overformynderi eller 'legen vet best'.

Lege som du kan ha kontakt med.

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Har kontroll på medisinen. En lege som hjelper deg med hva du bringer opp. Har godt rykte på seg på å hjelpe pasienter som trenger hjelp. Han bruker også god tid på pasientene og ønsker mer kontakt. Ingen upersonlig oppfølging. Gode muligheter for å ha kontakt med legen. Smart og kjærlig mann.

Minus er ventetiden på legekontoret. Komfortabelt å vente. Men har respekt for at folk får hjelp. Er aldrende, men ønsker ikke å gi seg.

Rotekopp.

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Jeg har brukt Dr. Åkerberg i 6 mnd. Mitt første inntrykk var ganske bra. Men etter hvert da jeg hadde bestilt time, ble jeg sittende i 3 timer før jeg kom inn. Og ikke nok med det, han kunne plutselig sende meg hjem igjen, til tross for at jeg hadde timeavtale. Jeg har brukt 3 typer medisiner i over 20 år, som han plutselig skulle ta bort uten å konferere med meg. Ikke tatt blodprøver eller målt blodtrykk en eneste gang. Styr unna denne legen.

God gammeldags lege.

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Ja, du kan ikke være alergisk mot telefonsvarere hos Åkerberg :-) Han ringer alltid tilbake og man får som regel alltid time samme dag eller dagen etter. Jeg vet heller ikke om andre fastleger som tar i mot på kveldstid. Små barn går alltid foran i køen. Har gått hos han i over ti år og har aldri hatt bedre lege som både lytter og forstår. Kan virke som han er litt fjern noen ganger, men etter å ha lest min journal skjønner jeg at ikke et ord jeg sier blir borte for han.

Takk til deg Carl Göran, du har hjulpet meg veldig mange ganger. Vi trenger flere svenske kvalitetsleger i Norge!

elendig lege?

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Man kan vel ikke kalle dette en elendig lege,men kansje dårlig kommunikasjon,og vanskelig å nå til tider.Han vil det beste for pasienten er en dr som stiller opp dag å natt om d så måtte være.fordi dr er vanskelig å nå er fordi han ofte er i møter på Nav og føler opp sine pasienter.

Ser deg hører deg

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Han er en fantastisk lege , kan sitt yrke og bryr seg
Får mye pes for ventetider , det er nok samme personer som setter pris at han tar seg tid når de er inne og andre må vente. Jeg venter gjerne en stund jeg for han ser pasienten og er tilstede under tiden . Takk Åkerberg for at du er ikke bare lege du er også et medmenneske
Klem fra

Elendig lege

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Sitter å venter timevis for å komme inn.Vanskelig å nå på telefonen.Rot og surr i alt.
Kunne ramset opp men har forsøkt netopp å gjøre dette før og da kom ikke mitt innlegg på trykk.
Gjør dere selv en tjeneste og styr unna.

Ennå ikke fått bestilt time...

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Har hatt denne fastlegen i 6 mnd, men ikke hatt behov for ham før nå i november. Ringte en onsdag tidlig om morgenen, ingen svarte på tlf. da jeg prøvde å bestille time, måtte legge igjen navn og tlf.nr så skulle de ringe opp igjen.. 3 uker senere har de ennå ikke ringt tilbake. Endte i stedet opp med å måtte dra på legevakten den kvelden med min 17 mnd gamle sønn(som forøvrig måtte på penicilin-kur). Nå 3 uker senere ble han syk igjen, og prøvde på nytt å ringe en onsdag, denne gang kl.10. Kom til tlf.svareren som sist gang, men fikk i tillegg beskjed om at legekontoret er stengt onsdager etter kl.11 og hele fredag. Da er det ikke rart man ikke kan ta i mot timebestillinger..Endte opp med å ringe et annet legekontor og litt desperat spørre om de kunne være så snille å ta oss imot for en rask sjekk av CPR-verdiene til sønnen min. Dette var ikke noe problem, de hadde vært borte i det samme problemet tidligere med nevnte lege. Så nå har jeg byttet fastlege før jeg i det hele tatt fikk møtt den gamle.

God lege, dårlige rutiner

Pluss:
*God kommunikasjon
*Mulighet for timer etter kontortid
*Profesjonell

Minus:
*Vanskelig å få tak i
*Lang ventetid. Jeg måtte vente i nesten to timer etter avtalt tid
*Jeg ble ringt opp ved midnatt for timeavtale
*Manglende tilbakemelding etter prøvetaking på sykehus

En av de beste legene jeg har hatt

Lege: Carl Göran Åkerberg Skrevet

Blant de beste legene jeg har hatt. Det at han bruker tid på sine pasienter gjør han til en eksemplarisk lege