Grorud Legesenter

Tlf: 22 82 10 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Grorud Legesenter

Dårlig og respektløs

Lege: Imama Hamza Skrevet

Hun er en dårlig lege i følge meg . Hun liker ikke å høre på pasienten og gir dem ikke mulighet til å forklare problemet deres. Må vente legen på henne, og gir ikke pasientene sine nok tid.
Hun må behandle pasienter med respekt. Hun har en uaksebtabelt stemmebruk.
Hun er flink til å gi resepter og medisiner, men har følt at hun ofte forstår ikke problemet til pasientene. Dette fører til at vi må konsulere time hos henne flere ganger.

Jeg skal nå bytte lege

Lege: Imama Hamza Skrevet

Var i grunn ganske fornøyd da jeg begynte hos Imama Hamza for 8 år siden, men det virker som hun begynner å bli sliten/lei av jobben.. Hvis det har vært litt mye å gjøre en dag - så går det over på pasienten, noe det ikke skal gjøre. Kanskje det er på tide å trappe ned litt hvis hun ikke tåler at det er travelt. For det ER mye å gjøre der, og det merkes. Jeg kommer aldri inn til avtalt tid. Det har også skjedd to ganger at jeg har sittet 1,5 timer og ventet på å komme inn(!)
Jeg føler dessverre at hun er dømmende. Når jeg har gått ut fra legekontoret de siste gangene jeg har vært der, har jeg sittet igjen med en følelse av å ha blitt tråkket på og sett ned på.. Det har ikke vært noe hyggelig. Hun har ikke øyekontakt, man får ikke prate når hun taster på PCen og hun virker oppgitt, noe som gjør det ubehagelig å sitte der.
Jeg skal nå bytte lege..

Den værste legen jeg har noen sinne hatt.

Lege: Magnhild Klungre Aanje Skrevet

Jeg ringte til fastlege kontoret mitt minst ti ganger, fra klokken ni om morgen, til klokken to.
Deretter fikk jeg beskjed om å besøke sykehuset for å få hjelp, eller eventuelt vente til imorgen på grunn av ingen ledige timer.
Kort fortalt tok det meg fire dager med ringing, og forespørsler om å få en legetime før jeg fikk snakket med min fastlege.
Hun nektet meg sykemelding og var ganske frekk og rappkjeftet på telefonen.
Språket hun brukte vart kort uformelt og direkte.
Ifølge henne så hadde jeg ikke rett til å få sykemelding fordi ''Ti prosent er mye'' når det gjelder fraværgrensen.
Dette her er første gang jeg bestiller time hos henne i flere år, og det var den siste.

Tillit og respekt

Lege: Hjørdis Kværness Skrevet

Jeg har hatt Dr Kvaerner som fastlege i mer enn 10 aar. Jeg er meget fornoyd med den maaten hun gjor jobben sin. Hun bryr seg om sine patienter og tar dem alvorlig. Jeg anbefaller absolut henne for de som trenger en fastlege med kvalitet oppfolging.

En god fastlege

Lege: Hjørdis Kværness Skrevet

Hun er samvittighetsfull og følger godt opp pasientene. Lytter hvis det er noe man må snakke om og er flink til å ta kontakt med sykehus, evt henvise til andre instanser.

Flink lege

Lege: Imama Hamza Skrevet

Har hatt henne som fastlege så lenge fastlegeordningen ble innført, og er stort sett fornøyd.
Føler at hun lytter, tar meg på alvor, henviser meg videre hvis det trengs mer undersøkelser. Er forsiktig med å skrive ut resepter.

Skulle gjerne fortsatt hos henne, men jeg har flyttet litt for langt unna nå, synes jeg, så vurderer å bytte.

Dog litt vanskelig å komme igjennom på telefon, til legekontoret, spesielt hvis man har jobb, er åpent 0830 - 1000, og 1200-1500...eller noe sånt,
så man må passe nøye på.
E-post eller noen annen form for elektronisk kommunikasjon finnes ikke.
Men Imama er flink til å følge opp pr tlf hvis dette er nødvendig.
Følte også at jeg fikk kjeft fordi jeg verken visste at hun hadde telefontid, og ei heller når. Men det var en engangsforeteelse.

Legen er bra, kan anbefales, men legekontoret burde kanskje jobbe litt med kommunikasjon.

Veldig fornøyd

Lege: Truls Suul Andersskog Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Andersskog. Føler at han ta tar meg og mine problemer på alvor. Alltid i godt humør og tar seg tid til å høre på pasienten.

Dårlig

Lege: Imama Hamza Skrevet

Ikke lyttende, dømmende. Vel, jeg går ikke hos lege for å få kjeft, medmenneskelighet og forståelse kunne bli bra av og til. Hadde henne som fastlege i 7 år, men orker ikke mer, derfor bytter.
Hun må skjerpe seg!

Kjempefornøyd!

Lege: Truls Suul Andersskog Skrevet

Blid, lytter og oppmuntrer. Har alltid god tid. Undersøker grundig og stiller gode spørsmål. Jeg er meget fornøyd.

Vanskelig å få time

Lege: Imama Hamza Skrevet

Legen er veldig flink og hyggelig, når man først får time, men det er vanskelig å nå gjennom på telefon til Grorud legesenter. Flere ganger har jeg prøvd å ringe for å få time og fått opptattsignal i 15-20 minutter, for så å få beskjed om at jeg ringer for sent for å få time den dagen og heller bør oppsøke legevakta om det haster. Legesekretæren har lav terskel for å henvise videre til legevakta, og oppleves som lite behjelpelig.

Dyktig og omsorgsfull

Lege: Magnhild Klungre Aanje Skrevet

Jeg og min familie kjenner denne legen som dyktig og omsorgsfull. Kjenner ikke igjen beskrivelsen fra enkelte om at hun er overflatisk. Tvert i mot har jeg erfart at hun resolutt har tatt tak i symptoner og fått de utredet grundig. Også en akutt situasjon ble avverget pga riktig diagnose. Akuttmottaket jeg ble sendt til hadde sine tvil, men diagnosen ble bekreftet ved en grundigere undersøkelse. Hun er ikke opptatt av dill og dall, men har min og min families fulle tillit. En skikkelig lege.

Ikke bra, ikke bra.

Lege: Truls Suul Andersskog Skrevet

Har vært hos han 2 ganger, og følte meg ignorert begge gangene. Ble ikke hørt, og var kjapp med å stille diagnose uten å snakke med meg om symptomene. Virket som om han bare ville bli ferdig med timen så fort som mulig. Finn en annen lege.

Dyktig allmenlege

Lege: Magnhild Klungre Aanje Skrevet

På bakgrunn av erfaring fra tidligere leger, er jeg svært godt fornøyd med Magnhild. Hun er trivelig og oppmerksom og virker svært stødig faglig sett. Hun tar seg tid til å forklare skikkelig og svarer utfyllende på spørsmål.

dårlig og sta

Lege: Truls Suul Andersskog Skrevet

jeg er hannes pasient på 3 år snart . En gang i fjord fikk jeg neseblødning p.g.a. høyt blodtrykk før fly avgang i istanbul .Legene tok meg på internkontroll intil neste fly til oslo . når jeg komm tilbake på min legetime hos han ga jeg blodprøve reultatene og videre infobrev fra de legene til ham . Han har ikke tatt seriøs engang . kastet bort . en lege som ikke respekterer andre legenes undersøkelse kan ALDRI respektere sin pasient

Hun er min trofaste, kan prate med henne om alt...og jeg har blitt tatt på alvor i snart 30 år .

Lege: Magnhild Klungre Aanje Skrevet

På fredag kom jeg, og hadde tatt feil av timen...men den som tok tid til meg i over en halv time det var Aanje😊 du er en flott lege.
Vi har også hatt våre feider, men etter så mange år er i det uungåelig. Jeg kan gråte, være sint å hun hører på.

Hun har alltid tatt meg på alvor...er utrolig glad jeg har Aanje som min fastlege.
Med hilsen

Dessverre :(

Lege: Truls Suul Andersskog Skrevet

Må dessverre si meg enig med flere andre her. Han lytter ikke, konkluderer uten mål og mening. Lite interessert i pasienten.

En Veldig Dårlig lege

Lege: Truls Suul Andersskog Skrevet

han tar meg ikke seriøst i det helle tatt. ikke velg denne legen, styr unna!!

Verdens beste lege

Lege: Imama Hamza Skrevet

Imama er en dyktig lege. Tar pasienter på alvor. Sterk dame. Føler alltig meg trygt hos henne. Hun er dyktig, konkret og forståelsesfull.
Jeg setter stor pris på Imama. Vil aldri bytte henne for noen andre. Bruker henne som fastlege i 15 år. Jeg er ikke etnisk norsk, men bor i Norge i 25 år.

Takk for alt.

Uprofesjonelt

Lege: Magnhild Klungre Aanje Skrevet

Har hatt denne legen hele mitt liv, og hadde tidligere ikke stort å klage på. Nå virker det som om hun vil ha deg ut av rommet så fort som mulig, og hun kjapper seg å stille en diagnose før du har fått snakket ferdig. Hun har satt meg på en hel haug med forskjellige medisiner, uten å ta seg tid til å finne ut hva som egentlig plager meg. Har også oppstått situasjoner hvor legen nesten har skjelt meg ut fordi jeg stile for mange spørsmål. Veldig uprofesjonelt.

Tusen takk, til verdens beste lege

Lege: Hjørdis Kværness Skrevet

Min datter hadde Hjørdis fra ungdomsskole. Jeg (som mor) fulgte med henne ofte. Jeg ble imponert over at hun (lege) tokk alltid min datter på alvor, og når det var fysiske årsaker til stedet, så etter samtaler fikk vi vite at det var egentlig stress og andre årsaker som var grunnet. Og det stemte. Datteren min vokste, og kom til Hjørdis igjen som student, hun ble møtt med respekt og tilbud om hjelp, om det skulle være nødvendig. En engasjert og dyktig lege. Takk for alle gode år, Hjørdis.