Grorud Legesenter

Ammerudveien 37 0958 Oslo

Siste vurderinger av Grorud Legesenter

Jeg skal nå bytte lege

Lege: Imama Hamza Skrevet

Var i grunn ganske fornøyd da jeg begynte hos Imama Hamza for 8 år siden, men det virker som hun begynner å bli sliten/lei av jobben.. Hvis det har vært litt mye å gjøre en dag - så går det over på pasienten, noe det ikke skal gjøre. Kanskje det er på tide å trappe ned litt hvis hun ikke tåler at det er travelt. For det ER mye å gjøre der, og det merkes. Jeg kommer aldri inn til avtalt tid. Det har også skjedd to ganger at jeg har sittet 1,5 timer og ventet på å komme inn(!)
Jeg føler dessverre at hun er dømmende. Når jeg har gått ut fra legekontoret de siste gangene jeg har vært der, har jeg sittet igjen med en følelse av å ha blitt tråkket på og sett ned på.. Det har ikke vært noe hyggelig. Hun har ikke øyekontakt, man får ikke prate når hun taster på PCen og hun virker oppgitt, noe som gjør det ubehagelig å sitte der.
Jeg skal nå bytte lege..

Den værste legen jeg har noen sinne hatt.

Lege: Magnhild Klungre Aanje Skrevet

Jeg ringte til fastlege kontoret mitt minst ti ganger, fra klokken ni om morgen, til klokken to.
Deretter fikk jeg beskjed om å besøke sykehuset for å få hjelp, eller eventuelt vente til imorgen på grunn av ingen ledige timer.
Kort fortalt tok det meg fire dager med ringing, og forespørsler om å få en legetime før jeg fikk snakket med min fastlege.
Hun nektet meg sykemelding og var ganske frekk og rappkjeftet på telefonen.
Språket hun brukte vart kort uformelt og direkte.
Ifølge henne så hadde jeg ikke rett til å få sykemelding fordi ''Ti prosent er mye'' når det gjelder fraværgrensen.
Dette her er første gang jeg bestiller time hos henne i flere år, og det var den siste.

Tillit og respekt

Lege: Hjørdis Kværness Skrevet

Jeg har hatt Dr Kvaerner som fastlege i mer enn 10 aar. Jeg er meget fornoyd med den maaten hun gjor jobben sin. Hun bryr seg om sine patienter og tar dem alvorlig. Jeg anbefaller absolut henne for de som trenger en fastlege med kvalitet oppfolging.

En god fastlege

Lege: Hjørdis Kværness Skrevet

Hun er samvittighetsfull og følger godt opp pasientene. Lytter hvis det er noe man må snakke om og er flink til å ta kontakt med sykehus, evt henvise til andre instanser.

Flink lege

Lege: Imama Hamza Skrevet

Har hatt henne som fastlege så lenge fastlegeordningen ble innført, og er stort sett fornøyd.
Føler at hun lytter, tar meg på alvor, henviser meg videre hvis det trengs mer undersøkelser. Er forsiktig med å skrive ut resepter.

Skulle gjerne fortsatt hos henne, men jeg har flyttet litt for langt unna nå, synes jeg, så vurderer å bytte.

Dog litt vanskelig å komme igjennom på telefon, til legekontoret, spesielt hvis man har jobb, er åpent 0830 - 1000, og 1200-1500...eller noe sånt,
så man må passe nøye på.
E-post eller noen annen form for elektronisk kommunikasjon finnes ikke.
Men Imama er flink til å følge opp pr tlf hvis dette er nødvendig.
Følte også at jeg fikk kjeft fordi jeg verken visste at hun hadde telefontid, og ei heller når. Men det var en engangsforeteelse.

Legen er bra, kan anbefales, men legekontoret burde kanskje jobbe litt med kommunikasjon.