Frysja legekontor

Kjelsåsveien 160, inngang B 0491 Oslo

Siste vurderinger av Frysja legekontor

Bra lege - men aldri på jobb !

Lege: Tove Borgen Skrevet

Jeg får aldri time hos Borgen - kun hos elendige vikar leger for ett visit som tar 2 min pga påfyll av resept. Det er ett lite imøtekommende personal på tlf som forventer at jeg kan gå en uke uten medisiner ! Skammelig!!

Virkelig dyktig

Lege: Tove Borgen Skrevet

Tove Borgen er utrolig flink. Hun ser meg under besøket, er forberedt, er profesjonell på alle måter og veldig fornuftig både når det gjelder bruk av utredninger og medisiner. Avgjørelser er veloverveide og begrunnet, og hun forklarer godt. Selv om det helt sikkert er veldig travelt, lar hun det utrolig nok ikke påvirke besøket for meg. Kan ikke tenke meg noen bedre fastlege.

Har derimot hatt rimelig dårlige erfaringer med enkelte av de som jobber i resepsjonen. Uhøflige og påståelige, og lite fleksible. Det skal sies at det ikke gjelder alle. Det er synd at det er slik, men at Tove er så flink veier mer enn opp for ulempene med dette.

Super lege på et elendig legekontor!

Lege: Tove Borgen Skrevet

Tove er superflink og jeg vil helst ha henne så lenge hun er yrkesaktiv, men de grusomme menneskene som jobber i resepsjonen får meg til å ville bytte! De er uhøflige,gir ikke beskjeder videre og går tvert imot det de reklamerer for på hjemmesiden, de påstår at lege kun skriver resept etter konsultasjon selv om det gjelder faste medisiner som er helt ufarlige, men på Helserespons og på hjemmesiden står det at man kan få sånt via telefonkontakt. De graver og spør altfor mye når man vil bestille time og er generelt uhjelpsomme og uhøflige.

Passer ikke for alle

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Denne anmeldelsen handler mest om selve opplevelsen av timene hos legen. Jeg har til nå ikke hatt alvorlige helseplager og kan ikke vurdere hjelpen jeg har fått rent medisinsk.

Positivt: Konkret, effektiv, har gitt resepter og henvisninger som ønsket.

Negativt: Kan være irritabel (spesielt ved forsinkelser?), kan være spydig/nedlatende, liker ikke "dumme" spørsmål, jeg har ofte en dårlig følelse etter timer med henne, gruer meg alltid på forhånd pga. tidligere erfaringer (hadde ikke typisk "legeskrekk" før jeg fikk henne).

Interessant å lese så sprikende erfaringer fra andre her. Jeg har hatt Gro som fastlege i over 10 år og har opplevd begge sider, men absolutt mest av den litt nedlatende og irritable siden hennes under selve timene. Trodde tidligere at dette var basert på stress/forsinkelser, men har ikke fått det helt til å stemme likevel, så jeg har konkludert med at jeg har en personlighetstype og væremåte som irriterer henne såpass at hun ikke evner å oppføre seg profesjonelt. Skal nå prøve å finne ny fastlege.

Har holdt ut lenge siden jeg tross alt har fått god hjelp rent praktisk, og jeg har vel hatt behov for legehjelp maks én gang i året i snitt. Har tidligere også satt stor pris på hyggelige ansatte i resepsjonen og ellers ved legekontoret, men kan ikke uttale meg om de siste årene siden jeg har brukt app og betalingsautomat.
Jeg har som regel fått turnusleger de siste årene, noe som ikke er positivt i seg selv, men jeg har faktisk vært glad for det siden de har vært mer tålmodige. Og innimellom har Gro vært overraskende hyggelig selv også.

Finnes ikke bedre lege

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Jeg har hatt Gro som fastlege nærmest sammenhengende siden 1984, med unntak av en liten periode jeg ikke bodde i Oslo. Jeg har fulgt henne fra kontor til kontor. Jeg har full tillit til henne, og opplever at hun tar mine plager og problemer på alvor. Hun var min lege gjennom to svangerskap for en del år siden, og for snart to år siden, hadde jeg et alvorlig problem, som hun tok på alvor og henviste meg fort til spesialister på sitt felt. Jeg kan ikke få fullrost henne nok, og at det er litt ventettid betyr jo bare at hun bruker tid på sine pasienter. Jeg har sjelden opplevd at jeg må vente i to uker før jeg får time.
Nå er ikke jeg den som går mest til lege, men de gangene jeg er hos henne føler jeg at jeg blir godt fulgt opp og får den hjelpen jeg trenger.
Anbefaler henne virkelig på det varmeste.