Frysja legekontor

Kjelsåsveien 160, inngang B 0491 Oslo
Tlf: 22 02 62 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Frysja legekontor

Bra lege - men aldri på jobb !

Lege: Tove Borgen Skrevet

Jeg får aldri time hos Borgen - kun hos elendige vikar leger for ett visit som tar 2 min pga påfyll av resept. Det er ett lite imøtekommende personal på tlf som forventer at jeg kan gå en uke uten medisiner ! Skammelig!!

Virkelig dyktig

Lege: Tove Borgen Skrevet

Tove Borgen er utrolig flink. Hun ser meg under besøket, er forberedt, er profesjonell på alle måter og veldig fornuftig både når det gjelder bruk av utredninger og medisiner. Avgjørelser er veloverveide og begrunnet, og hun forklarer godt. Selv om det helt sikkert er veldig travelt, lar hun det utrolig nok ikke påvirke besøket for meg. Kan ikke tenke meg noen bedre fastlege.

Har derimot hatt rimelig dårlige erfaringer med enkelte av de som jobber i resepsjonen. Uhøflige og påståelige, og lite fleksible. Det skal sies at det ikke gjelder alle. Det er synd at det er slik, men at Tove er så flink veier mer enn opp for ulempene med dette.

Super lege på et elendig legekontor!

Lege: Tove Borgen Skrevet

Tove er superflink og jeg vil helst ha henne så lenge hun er yrkesaktiv, men de grusomme menneskene som jobber i resepsjonen får meg til å ville bytte! De er uhøflige,gir ikke beskjeder videre og går tvert imot det de reklamerer for på hjemmesiden, de påstår at lege kun skriver resept etter konsultasjon selv om det gjelder faste medisiner som er helt ufarlige, men på Helserespons og på hjemmesiden står det at man kan få sånt via telefonkontakt. De graver og spør altfor mye når man vil bestille time og er generelt uhjelpsomme og uhøflige.

Passer ikke for alle

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Denne anmeldelsen handler mest om selve opplevelsen av timene hos legen. Jeg har til nå ikke hatt alvorlige helseplager og kan ikke vurdere hjelpen jeg har fått rent medisinsk.

Positivt: Konkret, effektiv, har gitt resepter og henvisninger som ønsket.

Negativt: Kan være irritabel (spesielt ved forsinkelser?), kan være spydig/nedlatende, liker ikke "dumme" spørsmål, jeg har ofte en dårlig følelse etter timer med henne, gruer meg alltid på forhånd pga. tidligere erfaringer (hadde ikke typisk "legeskrekk" før jeg fikk henne).

Interessant å lese så sprikende erfaringer fra andre her. Jeg har hatt Gro som fastlege i over 10 år og har opplevd begge sider, men absolutt mest av den litt nedlatende og irritable siden hennes under selve timene. Trodde tidligere at dette var basert på stress/forsinkelser, men har ikke fått det helt til å stemme likevel, så jeg har konkludert med at jeg har en personlighetstype og væremåte som irriterer henne såpass at hun ikke evner å oppføre seg profesjonelt. Skal nå prøve å finne ny fastlege.

Har holdt ut lenge siden jeg tross alt har fått god hjelp rent praktisk, og jeg har vel hatt behov for legehjelp maks én gang i året i snitt. Har tidligere også satt stor pris på hyggelige ansatte i resepsjonen og ellers ved legekontoret, men kan ikke uttale meg om de siste årene siden jeg har brukt app og betalingsautomat.
Jeg har som regel fått turnusleger de siste årene, noe som ikke er positivt i seg selv, men jeg har faktisk vært glad for det siden de har vært mer tålmodige. Og innimellom har Gro vært overraskende hyggelig selv også.

Finnes ikke bedre lege

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Jeg har hatt Gro som fastlege nærmest sammenhengende siden 1984, med unntak av en liten periode jeg ikke bodde i Oslo. Jeg har fulgt henne fra kontor til kontor. Jeg har full tillit til henne, og opplever at hun tar mine plager og problemer på alvor. Hun var min lege gjennom to svangerskap for en del år siden, og for snart to år siden, hadde jeg et alvorlig problem, som hun tok på alvor og henviste meg fort til spesialister på sitt felt. Jeg kan ikke få fullrost henne nok, og at det er litt ventettid betyr jo bare at hun bruker tid på sine pasienter. Jeg har sjelden opplevd at jeg må vente i to uker før jeg får time.
Nå er ikke jeg den som går mest til lege, men de gangene jeg er hos henne føler jeg at jeg blir godt fulgt opp og får den hjelpen jeg trenger.
Anbefaler henne virkelig på det varmeste.

Dyktig, engasjert og realistisk

Lege: Tobias Skylstad Kvernebo Skrevet

Opplever Kvernebo som svært faglig dyktig og oppdatert. Han viser sant engasjement i din situasjon/sykdom, og likeså i forhold til behandlingsmåter. Tror neppe han gir noe "gratis", men stiller også (realistiske) krav til deg som pasient og med ærlige tilbakemeldinger. Flink til å lytte/god samtalepartner, og samtidig dyktig til å kommunisere og gi pasienten godt innblikk i egen situasjon/sykdom.
Har neppe opplevd en lege med samme tilgjengelighet og respons dersom det skulle være noe spesielt.
Var tidligere "kunde" hos Kvernebo på et privat helseforetak, men følger gladelig med over til det offentlige igjen for å få tilgang til kompetansen og engasjementet hans.

Bra!

Lege: Svein Aarseth Skrevet

Har egentlig en annen fastlege men pga ferieavvikling måtte jeg gå til han. Hadde egentlig hastetime men han tok seg god tid til å høre på hva jeg hadde å si og var kjempe hyggelig tiltross for at jeg egentlig ikke var en av hans pasienter eller hadde tid til meg

Dyktig lege

Lege: Tobias Skylstad Kvernebo Skrevet

En dyktig lege med kompetanse på flere områder.
Ingen ting å utsette på denne legen.
Anbefales på det sterkeste.

Lite samarbeidsvillig

Lege: Tobias Skylstad Kvernebo Skrevet

Lite lyttende, avviker og ser bort i fra fakta. misstenksom og dømmende. Skriver henvisninger som er mer personlig preget enn fakta basert. Bagatelliserer fysiske funn fra CT og ultralyd. Jeg understreker at jeg kun hadde han som vikarlege i to legetimer da min da værende fastlege ikke hadde tid.
Har nå ny fastlege å er veldig fornøyd med han.

Lite troverdig og lite tillitsvekkende

Lege: Tobias Skylstad Kvernebo Skrevet

Jeg hadde time for å be om undersøkelse. Fikk bare ett kvarters konsultasjon fordi han hadde det travelt.
Han lovet da å skaffe spesialisttime. Da jeg spurte hvor lenge jeg måtte vente , svarte han rundt to uker. Han ventet likevel over 3 måneder før han sendte henvisningen. Da hadde jeg kontaktet legekontoret 5 ganger for å spørre om undersøkelsestimen.

En veldig trist erfaring

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Har ikke tid til deg. Bruker lege journalen mot deg, å er skeptisk til pasientens forklaringer, sprer mistillit til andre spesialister. Man sitter med den følelsen at hun jobber mot deg å ikke med deg. Setter deg opp til den yngste turnuslegen på kontoret mot din vilje, å deler legejournalen uten at hun har fått lov til det. Fraskriver seg ansvaret å legger det på turnuslegen eller andre spesialister man er i kontakt med. Midt i en prosess der CT , ultralyd og MR avdekker alvorlige komplikasjoner og sterke anbefalinger fra spesialister om klinisk oppfølging å videre utredning. Er ikke ydmyk for sine feil, å lyver regel rett for å sno seg unna. Nekter å ta nødvendige prøver. Setter deg opp til legetimer som man venter fjorten dager på å gir deg fem minutters hastetimer, for så å gjenta prosessen tre ganger på rad. Respekterer ikke sine pasienter å har en ovenfra og ned holdning. Tar ikke kontakt om prøvesvar å ringer deg ikke opp selv om hun lover det. Personlig har jeg aldri opplevd å bli behandlet mindre menneskelig. Å jeg har aldri tidligere hatt noen problemer med noen leger.

Meget dyktig

Lege: Tobias Skylstad Kvernebo Skrevet

Fikk han utdelt da den forrige legen sluttet. Var veldig spent på første møte,og likte han umiddelbart. Nå har jeg møtt han flere ganger, og inntrykket er fortsatt det samme. Han er tilstede og hjelpsom.

Meget dyktig lege

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Jeg har hatt Gro som fastlege siden 2001 og er meget godt fornøyd med henne. Hun er lyttende, grundig og en fornuftig lege. Hun tar den tiden som det er behov for når du kommer til konsultasjon, noe som kan være årsak til at hun har hatt noe forsinkelser. Men jeg synes det har vært verdt ventingen. Det er bedre enn at legen du kommer til behandler deg raskt og du føler han/hun har veldig liten tid til deg som pasient. Må desverre skifte fastlege på grunn av flytting til annen del av landet.

Dyktig lege!

Lege: Tove Borgen Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Tove Borgen. Hun lytter, tar seg god tid, henviser videre når det trengs, respektfull, en veldig bra fastlege!
Minuset er at hun kun jobber man-ons, så det tar lang tid å få time hos henne! Er det akutt, blir det vikar, noe som er synd.. Men siden jeg er ofte hos lege, setter vi opp ny time når jeg er der, så sånn sett er det sjeldent jeg har hatt behov for vikar..
Hun er en sånn fastlege, som alle leger burde vært!
Har heller aldri hatt en så flink lege som skriver søknader ang aap, uførhetstrygd osv.. Meget nøye! Til og med saksbeh på nav roste hennes søknad, å sa det var beste hun hadde sett!
Hun hadde glatt fått 5 stjerner, men gir 4 pga lang ventetid, og at hun kun jobber halv uke..

Et privilegium å ha som fastlege!

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Har vært min lege i mer enn 15 år. Hun er ytterst seriøs, lytter nøye og tar meg på alvor. Har lang erfaring, og er antakelig i skiktet blant de aller dyktigste spesialistene i allmenmedisin.

Dårlig sted, helt OK lege

Lege: Tove Borgen Skrevet

Hun er omsorgsfull og pliktoppfyllende. Du sier ditt problem og hun forteller hva det er.

Problemet er at hun er mye borte som fører til at jeg får mange time hos vikar. Dette er veldig syn, fordi jeg trives å være en pasient hos henne.

Selve stedet er dårlig og det har ført til at jeg har byttet fastlege. De krever gode forklaringer på hvorfor jeg skal ha time. Og om det er nødvendig. De spørr mye og forklarer hva jeg skal gjøre og de prøver å utsette mine timer lengst mulig.

God lege, dårlig service på kontoret

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Jeg er fornøyd med Gro Bjartveit som lege, men ufornøyd at det er vanskelig å få timer med henne. Får ofte vikar. Lang ventetid ellers.

Veldig flink med barna

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Jeg har hatt Gro Bjartveit som min fastlege i fire år nå, og har vært veldig fornøyd. Hun har fulgt meg godt opp gjennom to svangerskap, og er i tillegg veldig flink med barna. Hun er faglig dyktig, blid og lyttende, og jeg føler meg alltid som en person og ikke et case. Noen ganger kan sekretærene få meg til å føle meg til bry, men inne hos legen føler jeg meg alltid godt ivaretatt.
Jeg har flyttet og må dessverre bytte fastlege etterhvert, men kan anbefale Gro Bjartveit til andre!

En trist erfaring

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Lite lyttende, agerer på egne tolkninger før ressonement har sjansen til å bli presentert mer enn i form av stikkord. Trusselkommunikasjon; hvis ikke, så må jeg ...... kombinert med en nedlatende, devaluerende og nærmest sarkastisk samtaleform. Overhode ikke åpen for pasientens perspektiv. Skuffende erfaring i et ønske om å finne fastlege i egen bydel. Har selvsagt byttet fastlege og har fått en helt annen relasjon og kontinuitet.

God lege, men lang ventetid

Lege: Gro Bjartveit Skrevet

Hun er en veldig god lege og hyggelig person, og jeg føler at hun tar meg på alvor. Det største problemet er ventetiden, som normalt er minst en halvtime, og at listene hennes er så fulle at man ikke får time før etter en–to uker. Man kan heller ikke ta opp mer enn én ting om gangen, med mindre det er små ting som resepter osv.