Legene i Bergensgata

Bergensgata 12 0468 Oslo
Tlf: 22 02 61 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Legene i Bergensgata

Grei lege men er aldri der

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Legen er veldig sjelden på kontoret. Alltid vikar og ofte unge, usikre og tafatte vikarer. Idag traff datteren min en vikar som ville ha henne ut av kontoret raskest mulig og overhodet ikke tok henne på alvor. Selve legen Dorthe Borge er bra når hun er tilstede men familien har bare truffet henne to tre ganger de siste 6-7 årene.

Meget dyktig lege

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Har hatt han som fastlege i mange år. Han tar deg på alvor og henviser meg til de riktige behandlingssted. Det er takket være ham at jeg er i live idag.

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt denne legen i 10 år, men ikke sett henne på 8 av dem. Det er helt umulig å få timer og oppfølgingen hos vikarer har vært så dårlig at jeg har måttet gå til privatleger med problemene mine, selv om jeg sjeldent har behov for legehjelp. Nå har jeg endelig bytta. Dersom du ønsker en lege du kan ha et forhold til og få tett oppfølging av, velg en annen.

Empatisk og dyktig lege!

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Uten tvil den beste legen jeg noensinne har hatt. Empatisk, dyktig, oppmerksom og utrolig vennlig. Absolutt ingen ting å sette fingeren på her! :)

Fraværende

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Denne legen er aldri tilstede, og man ender opp med å møte nye vikarer ved hvert eneste besøk. Dermed blir det ingen kontinuitet i sykehistorien, og tilliten kan aldri opprettes. Fraværet slår svært negativt ut for pasientene på hennes liste, og jeg mener at det er på grensen til uforsvarlig å opptre som en fastlege, når du egentlig på det beste er tilstede hver tirsdag.

Jeg ser en annen anmelder som er strålende fornøyd med vikarene som er der istedet for Borge - men hva har dette med vurderingen av Borge å gjøre?

Treffer bare vikarer

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Har hatt Borge som fastlege i flere år. Også gjennom 2 svangerskap. Har totaltsett truffet henne 2 ganger. Både jeg og mine barn møter som regel nye vikarer uten innblikk i vår sykehistorie. Veldig frustrerende og aldri treffe et kjent fjes.
Vil legge til at kontorpersonalet hos Legene i Bergensgata er fantastisk flinke og imøtekommende.

Ikke tilgjengelig, kun vikarer

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt Borge som min fastlege siden mai 2014 og har kun hatt behov for fornyelse av prevensjon og oppfølging av hånd-psoriasis. Jeg har møtt Borge 1 av ca 10 timer. Denne kritikken er således rettet mot nåværende vikar samt resepsjonens helsepersonell.

Jeg er gravid med mitt første barn og bytter nå fastlege. Så langt har jeg hatt et problemfritt svangerskap, det er Legene i Bergesgata som har vært mitt største problem.

Den 26 juni tok jeg blodprøver for infeksjons serologi (HIV, Hep. B, Toxo, Lues, Rubella) og måling av blodprosent. Den 25 november, FEM MÅNDER SENERE, fikk jeg svar på prøvene, og disse måtte jeg HENTE PÅ KONTORET SELV. Alle gravide SKAL ha svar på disse prøvene med helsekortet sitt, dette er en standard helsesjekk for gravide. Jeg har ikke oversikt hvor mange ganger jeg har purret på dette dokumentet. Jeg har ikke fått noen beklagelser eller forklaringer.

Jeg ble anbefalt av min jordmor å bytte fastlege da dette bidrar til unødvendig stress og bytter derfor både fastlege og legekontor.

Lyttende og empatisk

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Har vært min fastlege i mange år og har alltid blitt tatt på alvor og er et flott medmenneske i tillegg til å være en faglig dyktig lege! Kan anbefales på det sterkeste! Hun er i Bergensgata hver tirsdag.

Veldig positiv opplevelse, hos vikar

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Nei, jeg kan ikke forstå kritikken jeg ser nedenfor, men Borge har sikkert hatt andre vikarer i fortiden, det er jo klart. Har nettopp skiftet fastlege til Bergensgata legesenter, og hadde nettopp legetime, som jeg fikk på kort varsel av hyggelig sentralbordsdame. Vikaren jeg møtte var veldig forståelsesfull og dyktig i sitt fag. Og tålmodig. Ikke ett eneste negativ punkt i min opplevelse av besøket

Vanskelig da sentralbordet nekter deg å møte henne

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Får ikke time selv etter at man kommer fra sykehus og er bedtom videre utredning fra sin fastlege. Bufferen I sentralbordet nekter deg kontakt med legen. Du får ikke møte din egen fastlege men blir ovelatt til en vicar og får time dagervis etter du etter sykehusets vurdering skulle vært hos din faslege.
Sentralborddamen er så uhøfllig og ukoslig at du blir skremt vekk og ikke vet hva du skal gjøre. Legen din får du ikke snakket med.

Særs uprofesjonell behandling av vikar

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg hadde en time hos en vikar for å få oppfølging på behandling i utlandet. Vikaren hadde ikke tid til å lese min medisinske rapport (under en A4-side) eller skrive ut sykemelding. Timen endte med at jeg ble bedt om å gå uten at jeg hadde fått noen form for oppfølging. Etter timen stod jeg fortvilet og paff utenfor legesenteret. Jeg hadde aldri forventet å få en så uprofesjonell og dårlig oppfølging hjemme i Norge.

Aldri tilstede

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt tett oppfølgning fra en av hennes vikarer. Og hun er forholdsvis flink, til å være nyutdannet uten spesielt mye erfaring. Kjemien er relativt sårbar når man aldri kan vite hvor lenge den vikarierende legen blir der. Det er begrenset hvor mange ganger man skal måtte utrede sensitiv informasjon og sykdomshistorie. Tillit tar tid. Det får man ikke i Bergensgata.

Presis og hyggelig, men tungvint betaling

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Gunnar er super om man går rett på sak og sier hva problemet er. Han har hatt god kunnskap om det som har plaget meg, og henviser raskt dersom det trengs. Glimter også til med lun humor. Han spør ikke så mye rundt symptomer/problemer og bruker tiden mest på å lytte, og husker mye om den enkelte som han ikke skriver i journalen, men som han tar opp på neste time (selv om det er flere måneder mellom). Timene hans er effektive, men han er frampå og ber om oppfølgningstime dersom man ønsker å prate mer. Har sjelden vært mer enn 10 minutter for sen. Enkelt å bestille time, men tungvint å betale da de ikke tar kort på legesenteret.

Har kun hatt vikarer

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Dr. Borge er veldig hyggelig, men dessverre så har hun hatt ulike vikarer de siste årene. Av varierende kvalitet.

Flink - når hun er der

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt dr. Borge som fastlege i en årrekke, men dessverre har hun vært sykemeldt de siste årene. Opplevelsen med vikarene har vært vekslende, men verst er det å ikke ha et "kjent" forhold til legen sin. At man ikke kan ringe og få tilsendt e-resepter basert på kjent sykdomshistorie - som man kan mange andre steder.
Jeg kommer nå til å bytte fastlege selv om mitt inntrykk av dr. Borge er bra - når hun er der..

Støtende adferd.

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Ikke nådd frem til min fastlege, bare vikarer. Skal derfor bytte. Den som mottar timebestilling kan finne på å le av opplysninger du gir når du bestiller time. Utrolig støtende og uproffesjonelt.

Ikke tilstedeværende

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Har hatt henne som fastlege i to år, og fremdeles bare møtt vikarer. Jeg har fått beskjed om at hun har vært borte i flere år nå, og at hun bare tar enkelte faste pasienter en dag i uka.

En fastlege som jeg aldri ser er jo ingen fastlege. Hun virket ok.

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har vært tilknyttet legesenteret i mange år og det er ikke greit med ny vikar hver eneste gang, ingen kjenner deg og man lurer på hvilken vikar man får denne gang, det blir jo ingen som følger deg fra gang til gang eller vet noe om deg, de har jo ikke tid til å lese journalen der.
Så jeg må dessverre finne meg en fastlege.

Aldri møtt ho

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Har hatt ho som fastlege i eit par år, men aldri møtt ho.. berre vikarar av vekslande kvalitet.

Skal no skifta lege, ettersom eg føler eg aldri veit kva eg kan forventa av fastlegen min, ettersom eg berre møter vikarar.

Vurderinga her blir dermed meir til legesenteret "Legene i Bergensgata" enn til Dorte Marie Borge

Hyggelig fyr, men...

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Det er flere leger ved legesenteret, men det fremstår som om det ikke er noen overlapping mellom dem. Da legen hadde vinterferie i forrige uke, som er helt greit, ble jeg henvist til Legevakta. At de ikke har kortterminal, i 2015, er en utfordring for meg som kun bruker kort. Parkering er også en utfordring.