Legene i Bergensgata

Telefonnummer22 02 61 0022 02 61 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Bergensgata 12 0468 Oslo

Siste vurderinger av Legene i Bergensgata

Gammeldags, men ok konsultasjon

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Forrige uke hadde jeg første og siste legetime med Gunnar. Han var ok å snakke med og virket kunnskapsrik, men det som ødela var at han på slutten av timen ba om penger i kontant mens vi fremdeles satt på legekontoret. Han ville ikke at "sekretærene" hans skulle håndtere penger. Siden dette virket såpass shady ba jeg om kvittering, noe som ikke ble tatt godt i mot. Alt var virkelig gammeldags, og det fikk meg til å lure på hvor oppdatert han egentlig er på andre fronter når betalingen fremdeles skjer med kontanter og han snakker nedlatende om damene på laben.

Jeg ville unngått ham som lege, selv om de på laben er dyktige og hjelpsomme.

Useriøst legekontor!

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Dorthe virker som en grei lege som tar seg god tid til å lytte på problemer og relativt hjelpsom til å finne løsninger på problemer. Dessverre må du forvente lang ventetid da hun tar seg like god tid til alle. Hun også sjeldent tilstede selv så hvis du ikke ønsker vikar er det lang ventid på time.

Legekontoret derimot er veldig useriøst. For det første tar de kun i mot kontanter som betaling. De åpner telefontid 08:00 men er aldri mulig å få tak i dag, selv når de ber deg ringe kl.08:00.
Er du så uheldig å måtte ta blodprøver kan du forvente smerter.

Hyggelig

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Imøtekommende og vennlig. Jeg var der med mitt barn som hadde øyekatarr, og fikk time samme dag. Hun var lyttende og hadde ett vennlig vesen

Aldri møtt

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Hun er aldri på kontoret og man møte hver gang av nye vikarer med varierende kompetanse og folkeskikk. Har ikke fått tilsendt prøvesvarene fra innskriving som gravid i uke 12, dette SKAL sendes ut og ligge ved de andre papirene man får.

Fikk nesten kjeft når jeg ville ta influensavaksine som er anbefalt av FHI for gravide i 2 og 3 trimester.

De tar heller ikke kort, i 2018!!

Byttet fastlege i dag.

Styr unna!

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt henne som fastlege siden 2014. Det må være noe spesielt og interessant for å få time hos henne. Ellers er det bare vikarer. Den ene mer elendig en den andre. Jeg har barn som har vært igjennom utredninger og fått diagnoser som trenger oppfølging. Det er ikke gjort noen for å følge opp dette. Jeg har vært nødt å bestille undersøkelser selv. Jeg har vært nødt til å finne ut av hvilke skritt som er nødvendig å ta, og være pådriver for at det skal skje noe. Sist jeg var der, fikk jeg beskjed om at plagene jeg hadde var muskulært. Jeg fikk heldigvis ny fastlege snart etter. Jeg ble sendt til MR prompte, med beskjed om at det ikke var muskulært. Jeg føler at det er vanskelig å bli hørt, og lite ivaretatt. Hun har ikke satt seg godt nok inn i helsesituasjonen til å kunne forstå hva som må gjøres. Selv om hun er hyggelig å snakke med, hjelper det ikke. Jeg mener at vikarene er hennes stedfortreder. Hun har ett ansvar for at legene er kompetente. Jeg har sjeldent møtt leger med så lite kompetanse, og har tenkt at det åpenbart er en grunn at de ikke har fast jobb. Jeg har fått tilbakemelding fra sykehuset at henvisningene de hadde mottatt har vært det mest elendige de hadde sett. Man får jo avslag om ikke henvisningen er god nok. En av vikarene kunne ikke sende henvisning fordi hun ikke visste hvordan hun skulle gjøre det. Hun sendte ett håndskrevet brev, som kom i retur selvfølgelig. Men betale for det, må jeg.
Det er ikke mulig å betale med kort. Hun sender ikke e-resept.

Jeg er så glad for at jeg har byttet fastlege! Nå har det blitt sving på sakene, og jeg føler at barna mine og jeg blir ivaretatt på best mulig måte. Jeg er bare irritert for at jeg ikke har gjort det tidligere, og skammer meg over at jeg har godtatt dette så lenge.