Legene i Bergensgata

Tlf: 22 02 61 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Legene i Bergensgata

Dårlig oppfølging

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Lite fornøyd. Skulle følges opp ifht graviditet. Det ble ikke henvist til ultralyd, fødeplass eller tester som skulle gjøres selvom jeg ble lovet det da jeg var der. Fant ut dette selv da jeg ikke fikk innkallelse. På slutten av timen i uke 12 sa han at vi nok ikke kom til å se hverandre mer resten av graviditen enda jeg hadde slitt med svangerskapskvalme i mange uker. Anbefaler ikke denne fastlegen el du har sykdom el graviditet som må følges opp.

Skremmende!!!

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg anser meg selv som en person med høy smerteterskel og ingen frykt for leger og den slags. Hadde første legetime hos Dorthe Marie Borge, men ble møtt av en kvinnelig vikar jeg ikke husker navnet på. Jeg skulle ta en celleprøve og har aldri hatt noe problem med å gjøre dette hos fastleger tidligere.
Etter å ha født naturlig uten smertestillende 9 måneder tidligere, tenkte jeg at å ta en cellprøve ikke kom til å være noe problem...

Jeg har faktisk aldri opplevd noe så ubehagelig og smertefullt, vikaren slet med å ta prøven. Det virket ikke som hun visste hva hun gjorde i det hele tatt!!! Jeg ble sikkert spurt 10 ganger om jeg hadde født naturlig! Selvfølgelig vet man om man har født naturlig eller ikke.....! Hun fikk det ikke til og hadde prøvd mange ganger og påført mye smerte! Jeg kunne ikke forstå at det skulle gjøre så vondt. Hun sa hun skulle prøve en siste gang før hun da eventuelt skulle henvise meg til gynekolog. Til slutt klarte hun det. Hun endte timen med å informere om at resultatene kunne bli forsinket fordi de oppdaterte datasystemet! Ikke noe informasjon om hvorfor hun slet med å ta prøven og hvorfor det gjorde så vondt...
Jeg er sjeldent stum, men var så sjokkert at jeg gikk der i fra uten å si så mye.

Jeg gikk derfra med en fryktelig følelse og følte at ting ikke var helt som det skulle. Bestilte time hos gynekolog hos Volvat. Alt var som det skulle og jeg kjente omtrent ikke at prøven ble utført!

Det er virkelig ille at en lege skal påføre en pasient smerte, når det ikke er en smertefull undersøkelse. Skummelt å møte på en slik lege, tenk hadde det vært snakk om alvorlige tilfeller...

Jeg fraråder dette legekontoret, så lite profesjonell og ydmyk plass har jeg aldri vært. Det er sikkert andre flinke leger der, men når man blir møtt av en så uprofesjonnelle vikar som ikke kan jobben sin mister man tilliten til hele kontoret at man i det hele tatt kan ansette en slik lege...

Det er 2017 og de tar ikke kort der!

Jeg fikk følelsen at et litt for "hjemmesnekret" legekontor....

Uoppdatert og rotete.

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Alltid hyggelig, men uorganisert, småglemsk og mangelfull kunnskap på elementære prøvetakinger. Hele kontoret er rotete, med ustelte planter og skitne stoler. Har aldri sett hverken leger eller assistenter sprite hender og måtte be hun som skulle ta min blodorøver om å ha bedre hygiene, uten særlig resultat. At man ikke kan betale med kort er så hinsides gammeldags og gjerrig service (de sier det koster dem for mye, men gir meg 50 kr i girogebyr!), at jeg finner meg annen lege.

Kun uproffe vikarer

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Kun vikarer til stede. Virker å være ganske kunnskapsløse og er lite hyggelige.
Tar kun kontanter (eksakt beløp), og gir deg ikke kvittering.

Håpløst...

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Min samboers fastlege de siste 10 årene, og hun har aldri truffet denne legen. Vikarene som har vært har i alle tilfelle vært lite å skryte av, bortsett fra en utrolig vennlig ung lege for et par år siden, jeg skulle ønske jeg husket navnet på.

Da min 2 år gamle sønn nå automatisk har fått tildelt
plass her, har også har jeg fått erfare den totale mangel på profesjonalitet som eksisterer her.

Et av de siste eksemplene er da min samboer fikk brannskade på foten, og jeg selv, med legen som publikum, måtte bytte bandasjen på legekontoret, da vikaren tydeligvis ikke ønsket å ta på pasienten sin.

Jeg var for litt siden innom for å få en henvisning for min sønn for å utbedre mulig allergi. Vikaren som er nå for tiden ga mest intrykk av at hun ville ha meg ut. Min sønn satt å gråt og var redd, og legen himlet med øynene og var i det store og hele lite imøtekommende, og ikke en kalori ble brukt for å gi et lite smil eller prøve å roe ned den redde lille karen. Fikk henvisning (etter først å ha blitt korriget at det heter rekvisisjon og ikke henvisning etterfulgt av mer himling med øynene) , og blodprøvene ble tatt. To uker etter ringte jeg for å høre om svaret, og det viste seg da at de måtte tas på nytt pga. for lite "materiale". Spurte om ikke det hadde vært en ide å ringe meg å gi beskjed om dette, men fikk beskjed om at de jo ringte hvis det var noe negativt på prøvene.. Måtte til slutt gi opp å prøve å forklare at feil på prøver som gjør at man må ta de på nytt, også kan være en god service å fortelle pasientene sine om. Ingen gehør for det... Blodprøverunde nummer to viste allergier, men allergier hos en to-åring er tydeligvis ikke noe dette legekontoret synes det er noen vits å ringe å fortelle om...

Skifter nå fastlege og fraråder alle å bruke både denne legen og dette senteret.

Telefonetiden er forresten 8-11 og så 12 til etellerannet, men lunsjene pleier å vare til nærnmere 12.30....

Såg henne aldrig

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jag gick till Dorthe i 2 års tid, eller jag gick till mottagningen hennes men såg aldrig henne. Bara olika vikarier. Kan själv tycka det känns lite bortkastat att lägga för mycket tid sammen med vikarie och att den senare blir utbytt

Grei lege men er aldri der

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Legen er veldig sjelden på kontoret. Alltid vikar og ofte unge, usikre og tafatte vikarer. Idag traff datteren min en vikar som ville ha henne ut av kontoret raskest mulig og overhodet ikke tok henne på alvor. Selve legen Dorthe Borge er bra når hun er tilstede men familien har bare truffet henne to tre ganger de siste 6-7 årene.

Meget dyktig lege

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Har hatt han som fastlege i mange år. Han tar deg på alvor og henviser meg til de riktige behandlingssted. Det er takket være ham at jeg er i live idag.

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt denne legen i 10 år, men ikke sett henne på 8 av dem. Det er helt umulig å få timer og oppfølgingen hos vikarer har vært så dårlig at jeg har måttet gå til privatleger med problemene mine, selv om jeg sjeldent har behov for legehjelp. Nå har jeg endelig bytta. Dersom du ønsker en lege du kan ha et forhold til og få tett oppfølging av, velg en annen.

Empatisk og dyktig lege!

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Uten tvil den beste legen jeg noensinne har hatt. Empatisk, dyktig, oppmerksom og utrolig vennlig. Absolutt ingen ting å sette fingeren på her! :)

Fraværende

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Denne legen er aldri tilstede, og man ender opp med å møte nye vikarer ved hvert eneste besøk. Dermed blir det ingen kontinuitet i sykehistorien, og tilliten kan aldri opprettes. Fraværet slår svært negativt ut for pasientene på hennes liste, og jeg mener at det er på grensen til uforsvarlig å opptre som en fastlege, når du egentlig på det beste er tilstede hver tirsdag.

Jeg ser en annen anmelder som er strålende fornøyd med vikarene som er der istedet for Borge - men hva har dette med vurderingen av Borge å gjøre?

Treffer bare vikarer

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Har hatt Borge som fastlege i flere år. Også gjennom 2 svangerskap. Har totaltsett truffet henne 2 ganger. Både jeg og mine barn møter som regel nye vikarer uten innblikk i vår sykehistorie. Veldig frustrerende og aldri treffe et kjent fjes.
Vil legge til at kontorpersonalet hos Legene i Bergensgata er fantastisk flinke og imøtekommende.

Ikke tilgjengelig, kun vikarer

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt Borge som min fastlege siden mai 2014 og har kun hatt behov for fornyelse av prevensjon og oppfølging av hånd-psoriasis. Jeg har møtt Borge 1 av ca 10 timer. Denne kritikken er således rettet mot nåværende vikar samt resepsjonens helsepersonell.

Jeg er gravid med mitt første barn og bytter nå fastlege. Så langt har jeg hatt et problemfritt svangerskap, det er Legene i Bergesgata som har vært mitt største problem.

Den 26 juni tok jeg blodprøver for infeksjons serologi (HIV, Hep. B, Toxo, Lues, Rubella) og måling av blodprosent. Den 25 november, FEM MÅNDER SENERE, fikk jeg svar på prøvene, og disse måtte jeg HENTE PÅ KONTORET SELV. Alle gravide SKAL ha svar på disse prøvene med helsekortet sitt, dette er en standard helsesjekk for gravide. Jeg har ikke oversikt hvor mange ganger jeg har purret på dette dokumentet. Jeg har ikke fått noen beklagelser eller forklaringer.

Jeg ble anbefalt av min jordmor å bytte fastlege da dette bidrar til unødvendig stress og bytter derfor både fastlege og legekontor.

Lyttende og empatisk

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Har vært min fastlege i mange år og har alltid blitt tatt på alvor og er et flott medmenneske i tillegg til å være en faglig dyktig lege! Kan anbefales på det sterkeste! Hun er i Bergensgata hver tirsdag.

Veldig positiv opplevelse, hos vikar

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Nei, jeg kan ikke forstå kritikken jeg ser nedenfor, men Borge har sikkert hatt andre vikarer i fortiden, det er jo klart. Har nettopp skiftet fastlege til Bergensgata legesenter, og hadde nettopp legetime, som jeg fikk på kort varsel av hyggelig sentralbordsdame. Vikaren jeg møtte var veldig forståelsesfull og dyktig i sitt fag. Og tålmodig. Ikke ett eneste negativ punkt i min opplevelse av besøket

Vanskelig da sentralbordet nekter deg å møte henne

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Får ikke time selv etter at man kommer fra sykehus og er bedtom videre utredning fra sin fastlege. Bufferen I sentralbordet nekter deg kontakt med legen. Du får ikke møte din egen fastlege men blir ovelatt til en vicar og får time dagervis etter du etter sykehusets vurdering skulle vært hos din faslege.
Sentralborddamen er så uhøfllig og ukoslig at du blir skremt vekk og ikke vet hva du skal gjøre. Legen din får du ikke snakket med.

Særs uprofesjonell behandling av vikar

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg hadde en time hos en vikar for å få oppfølging på behandling i utlandet. Vikaren hadde ikke tid til å lese min medisinske rapport (under en A4-side) eller skrive ut sykemelding. Timen endte med at jeg ble bedt om å gå uten at jeg hadde fått noen form for oppfølging. Etter timen stod jeg fortvilet og paff utenfor legesenteret. Jeg hadde aldri forventet å få en så uprofesjonell og dårlig oppfølging hjemme i Norge.

Aldri tilstede

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Jeg har hatt tett oppfølgning fra en av hennes vikarer. Og hun er forholdsvis flink, til å være nyutdannet uten spesielt mye erfaring. Kjemien er relativt sårbar når man aldri kan vite hvor lenge den vikarierende legen blir der. Det er begrenset hvor mange ganger man skal måtte utrede sensitiv informasjon og sykdomshistorie. Tillit tar tid. Det får man ikke i Bergensgata.

Presis og hyggelig, men tungvint betaling

Lege: Gunnar Bjaaland Skrevet

Gunnar er super om man går rett på sak og sier hva problemet er. Han har hatt god kunnskap om det som har plaget meg, og henviser raskt dersom det trengs. Glimter også til med lun humor. Han spør ikke så mye rundt symptomer/problemer og bruker tiden mest på å lytte, og husker mye om den enkelte som han ikke skriver i journalen, men som han tar opp på neste time (selv om det er flere måneder mellom). Timene hans er effektive, men han er frampå og ber om oppfølgningstime dersom man ønsker å prate mer. Har sjelden vært mer enn 10 minutter for sen. Enkelt å bestille time, men tungvint å betale da de ikke tar kort på legesenteret.

Har kun hatt vikarer

Lege: Dorthe Marie Borge Skrevet

Dr. Borge er veldig hyggelig, men dessverre så har hun hatt ulike vikarer de siste årene. Av varierende kvalitet.