Legene i Grønlandsleiret

Tlf: 23 00 29 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Legene i Grønlandsleiret

Lite empati og tid

Lege: Kim Inge Kaltenborn Skrevet

Jeg føler at fastlegen min alltid er stresset og krass og har dårlig tid. Jeg må vente opp til en time men får gjerne bare 5-10 minutter til å forklare. Jeg forklarte om flere plager og bekymringer men han undersøkte ikke en gang og sa han hadde det travelt. Han skrev bare på pc-en og bestilte blodprøver. Jeg leter etter ny fastlege da jeg føler jeg møter liten forståelse.

kald og lite interessert

Lege: Velaug Vårvik Skrevet

Lett å få time. Hva kan bli bedre: vise mer empati, lytte til pasientene, gi dem riktig behandling. Følge opp kroniske lidelser i større grad. Gi pasienter gode medisinske råd og ikke kun avfeie symptomer som uviktige.

Empatisk og kunnskapsrik, litt tilbakeholden

Lege: Anne Bjerkedal Skrevet

Jeg liker Anne veldig godt, og føler meg godt ivaretatt.
Hun er rolig og fin. Opplever at jeg blir tatt på alvor.
Hun er nok ikke den som er raskest ute med å sette diagnoser, men jeg synes det er bra. Bedre å følge opp, ta prøver og være sikker før man gjør noe videre.

Hun jobber ikke hver dag.

Legesenteret er vanskelig å ta kontakt med.

Dyktig fastlege!

Lege: Velaug Vårvik Skrevet

Har hatt Velaug Vårvik som fastlege i 7-8 år. Opplever henne som empatisk, kompetent og dyktig. Jeg liker at hun utfordrer meg og stiller gode oppfølgingspørsmål. Hun er tydelig, klar og gir gode råd. Vårvik er heller ikke redd for å si i hva hun mener - det er bra.
Når jeg har hatt behov for telefonkonsultasjon har hun ringt meg opp samme ettermiddag.
Et minus er at hun ikke er så tilgjengelig, men erfaringen veier opp for dette.

Alltid lyttende og empatisk

Lege: Kim Inge Kaltenborn Skrevet

Gjør alltid sitt beste for at jeg skal få den hjelpen jeg trenger. Jeg er kjempeglad for at jeg har fått Kim Kaltenborn som min fastlege.

Fantastisk dyktig lege!

Lege: Anne Bjerkedal Skrevet

Omsorgsfull, snill, dyktig og pålitelig.
Hun har vært meg og mine barns fastlege i 5 år og vi har alltid blitt tatt vare på og fulgt opp på en god måte!
Takk kjære Anne Bjerkedal!Du er super!

No nonsense-lege

Lege: Kim Inge Kaltenborn Skrevet

Faglig dyktig,direkte tale med empati.
Kaltenborn inngir tillit fra første stund.Innsiktsfull og oppdatert,hva gjelder henvisning til andre helseinstitusjoner.Lokallege med Oslobakgrunn.

God fastlege

Lege: Anne Bjerkedal Skrevet

Veldig forståelsesfull lege. Har vært min fastlege i over 5 år, og de gangene jeg har vært hos henne har jeg fått god hjelp. Jeg bodde i etasjen over, og en gang da jeg var skikkelig syk følgte hun meg til døra! Omsorgsfull og snill dame! :) Jeg må dessverre bytte lege pga flytting, håper jeg finner en like god lege :)
Damene i resepsjonen er veldig hyggelige!

Faglig god, elendig på kommunikasjon

Lege: Anne Bjerkedal Skrevet

Faglig god, men for dårlig på kommunikasjon/fåmælt og beskjeden, som pasient må man selv ta initativet, om man vil ha svar må man nærmest lirke og dra det utav henne, så fremt det ikke er diagnostikk og medisinering.Psyke/følelser er liksom ikke interessant!?Men det er faktisk viktig ved psykosomatiske kroniske lidelser, og skal ikke bagatelliseres.Altfor lang ventetid, enda man har time, at dem ansetter åpenbart ukvalifisert inkvotert personell som ikke kan ta blodprøver og er megaelendig i norsk og attpå til setter dem til å svare på sentralbordet, lager en haug med tåpelige misforståelser og går utover pasientene, særs lite holdbart!Og forsøk på å bli fratatt tt kjøring som kronisk syk og ufør, er særs lite tillitvekkende, så takk for meg!Allerede skiftet til ny fastlege!

En lege jeg stoler på!

Lege: Kim Inge Kaltenborn Skrevet

Jeg har gått til Kaltenborn i mange år og har alltid vært veldig fornøyd. Han lytter og han gjør alltid sitt beste for at jeg skal få den behandlingen jeg trenger og føle meg trygg.
Det kan ta tid å få time i der typiske i fluensa -perioder, men legesenteret ordner alltid opp en annen lege i tilfeller hvor jeg ikke kan vente lenge. Anbefales!

6 stjernes lege!

Lege: Velaug Vårvik Skrevet

Vårvik er meget flink, hu er familie legen vår. Har gått til henne nå minst 22år altså fra jeg var barn. Har gått rundt til andre legene som jobber der hvis Vårvik ikke var tilstede, men må si at jeg er glad for at hu er min fastlege. Flink, hører på deg tar seg tid å spør din problemer hvordan andre familie medlemer har det. Følger deg tett opp, ringer rundt får deg inn på dagen ved behov. Spør alltid om det er noe du lurer på, eller trenger hjelp med noe annet. Blir alltid hørt på, går alt ut med ett smil. Ingen spørsmål som er vanskelig for hu, liker utfordringer. Litt synd at hu bare jobber nå 2 dager i uka.. Glad å trygg pasient med Vårvik som fastlege:)

Veldig bra på å kommunisere med pasienten og viderehenvise ved behov

Lege: Kim Inge Kaltenborn Skrevet

Jeg har hatt Kaltenborn som fastlege i ti år og på alle mulige måter vært fornøyd. Kan anbefales alle!

Superlege

Lege: Velaug Vårvik Skrevet

Jeg har vært pasient hos henne i mange år og er veldig fornøyd. Har hatt både fysiske og psykiske plager og tror ikke jeg kunne ha hatt en bedre lege enn henne. Hun er faglig flink, tar meg på alvor og henviser videre når det er nødvendig. Hun er lyttende og virker veldig forståelsesfull. Jeg føler meg trygg på henne.
Jeg har ikke hatt problemer med å få time ved behov.

God lege

Lege: Torgny Syrstad Skrevet

Lege Torgny Syrstad er en flink lege som hører på deg og gir deg gode råd. Han har store kunnskaper og tar godt imot sine pasienter.
Legekontoret er travelt og det kan være vanskelig å få en time spesielt om du treffer på legesekretær Unni. Hun trenger kurs i service og kundebehandling. De andre legesekretærene er fantastiske.

Særdeles dårlig opplevelse

Lege: Velaug Vårvik Skrevet

Denne fastlegen har desverre vist seg å være en stor skuffelse. Jeg vil ikke anbefale denne fastlegen med mindre du har svært synlige helseplager, da det lett blir bagatelisert og avfeid. Jeg har aldri opplevd å bli ledd av før jeg kom til denne legen, og da aldri følt meg mer latterliggjort og mindre mindre tatt på alvor. Anbefales ikke til noen

Flink og hyggelig lege

Lege: Torgny Syrstad Skrevet

Jeg har gått til Torgny i noen år nå etter bytte av fastlege 4 ganger. Nå er jeg kjempe fornøyd og føler at jeg kommet til riktig person.
Han hører på deg og løser dine problemer.

Umulig å komme gjennom på telefon

Lege: Anne Bjerkedal Skrevet

En så grunnleggende ting som å bestille time hos en av legene i Grønlandsleiret viser seg å være helt umulig. Jeg ringer og ringer, men det er rett og slett ingen som svarer. Hvis det er så travelt, er det forferdelig dårlig at de ikke har en løsning for å bestille time online via Pasientsky.

Faglig dyktig, men vanskelig å snakke med

Lege: Anne Bjerkedal Skrevet

Anne har vist at hun er dyktig blant annet da jeg kom på en rutinekontroll etter mitt første svangerskap, og hun kjapt kunne si at jeg mest sannsynlig hadde hyperthyreose (høyt stoffskifte) med graves, noe jeg aldri ville tenkt på selv. Jeg fikk svært god oppfølging i forbindelse med dette, og nødvendige henvisninger videre.
Etter dette har jeg kun vært der få ganger, og følt at hun er "distrahert", ikke veldig tilstede rett og slett.
Har også vært hos henne to ganger med datteren min, og det er hennes manglende evne til å sette seg inn i hennes sted som gjør at jeg nå bytter fastlege for meg selv og begge døtrene mine. Hun er en dyktig lege, men mangler relasjonskompetanse, og spesielt når det kommer til barn.

God lege

Lege: Torgny Syrstad Skrevet

Har hatt Syrstad som lege til meg selv om mine barn. Vi har fått time raskt, han er rolig og lyttende og har tatt oss på alvor. Anbefales!

Kan ikke få fullrost han.

Lege: Kim Inge Kaltenborn Skrevet

Han er blid og hyggelig, har tid til deg. Er lett å snakke med å komme med det du har på hjertet. Vi kan spøke og le litt. Trivelig lege.