Rosenhoff Legegruppe DA

Tlf: 23 40 11 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Rosenhoff Legegruppe DA

Veldig fornøyd!

Lege: Truels Erikstad Skrevet

Svært dyktig lege. Fremstår som faglig sterk, kontinuerlig kunnskapssøkende, interessert i pasienten og løsningsorientert.
Om han ikke klarer å løse problemet umiddelbart, fordyper han seg i faglitteratur etc. inntil han har en løsning, i stedenfor å bare si "vent et par uker, og kom tilbake om det ikke har bedret seg. Om ytterligere fordyping ikke hjelper søker han råd hos ekspertise (f.eks ringte overlege på lungeavd. Ullevål Sykehus, mens pasienten er tilstede). Dette kan han også fint finne på å gjøre for å understøtte egen vurdering (usikker på om dette som oftest egentlig mest er for å trygge pasienten og vise at han tar pasienten på alvor, eller for å være på den sikre siden).
Han nekter å gi seg før pasienten er tilfreds med løsningen/problemet er løst. Han sender deg gladelig til undersøkelser (slik som CT, MR, blodprøver etc), slik at du som pasient skal føle deg helt trygg på at alt er fint/under kontroll), selv om dette kanskje ikke er nødvendig. I så tilfelle hjelper han til slik at du får time veldig raskt (fikk CT neste dag hos Aleris, MR måtte jeg vente to dager på).
Han er effektiv, samtidig som han tilsynelatende gir blaffen i klokka, om konsultasjonen krever lenger tid enn hva som er avsatt. Pasienten fremstår som det absolutte fokus.
Praktiserer fin balanse mellom hva som er beste faglige løsning, pasientens eget ønske, og hva som er medisinsk forsvarlig (f.eks fjerner føflekk, om pasienten opplever det som viktig, selv om føflekken vurderes som helt ufarlig).
Bruker mye humor for å skape en trygg og god atmosfære, samtidig som han er vàr på pasientens respons for å tilpasse nivået.
Kombinert med legekontorets omsorgsfulle assistenter (En av dem uttalte faktisk at hun ser på sin primærfunksjon å ivareta pasienten, sørge for en god totalopplevelse, og fylle pasientens omsorgsbehov i den grad legens tid ikke strekker til), bruk av moderne teknologi som f.eks Helserespons-appen, og alltid time førstkommende virkedag, kan jeg ikke gi annet enn full score.

Hyggelig, flink og litt klein

Lege: Kjell Moss Skrevet

Dro til Dr.Moss for å få hjelp med ett penisproblem, han var empatisk og faglig flink, men ble tydelig brydd da jeg dro ned trusa

Kjempe bra lege

Lege: Martin Hoffmann-Vold Skrevet

Jeg har hatt Martin som lege i 2 år, men på grunn av flytting til ny kommune måtte jeg bytte fastlege. Jeg har vært kjempefornøyd med Martin. Han tar seg tid til å høre og finne løsninger selv om blodprøvene sier at verdiene dine er fine.

Hun ene i resepsjonen er derimot ikke noe særlig. Hun leker lege over telefonen og gir masse feilinformasjon. Som at man feks ikke kan undersøke ved ultralyd om fosteret har hjertelyd i uke 10 og andre liknende ting under svangerskapet. Fikk til slutt snakket med legen.

Så jeg er svært fornøyd med legen, ikke fornøyd med en av de i resepsjonen.

Overbooket og overfladisk

Lege: Kjell Moss Skrevet

Tar for mange faste timer. Umulig å få time når man trenger hjelp på dagen.

Fant føflekk som skulle fjernes, når han skulle fjerne den kunne han ikke se den.

Svært grundi

Lege: Truels Erikstad Skrevet

Etter å ha vært plaget med UVI i seks år og gått på x antall antibiotika-kurer, har han satt meg på en forebyggende behandling ingen av mine tidligere leger har nevnt. Han tar ingen lettvinte løsninger, og ønsker alltid å komme til bunns i problemet. Meget solid lege som jeg føler meg veldig trygg på.

Fornøyd

Lege: Kjell Moss Skrevet

En lege som lytter til det jeg har å si og jeg blir tatt på alvor. Han tar seg god tid og ikke stresser som er betryggende for meg som pasient.

Meget kunnskapsrik, jordnær og omsorgsfull fastlege!

Lege: Truels Erikstad Skrevet

Byttet til Truels for en liten tid tilbake, og er rett og slett kjempefornøyd. Han tar seg tid, lytter og hjelper deg, slik en god fastlege skal.

Med humor og god menneskelig forståelse legger han godt til rette for at jeg som pasient kan leges på mine vilkår.

I tillegg gir han en varme og nærhet til deg som pasient, som gjør at jeg har stor tillit til ham og føler meg godt ivaretatt og forstått.

Meget dyktig,empatisk og hyggelig lege.

Lege: Kjell Moss Skrevet

Meget dyktig,empatisk og hyggelig lege.
Er kunnskapsrik og lytter til hva jeg som pasient har som problem samt at han følger opp.

Meget grundig, gir alltid klare svar og fremstår som meget kunnskapsrik.

Lege: Kjell Moss Skrevet

Kjell Moss hører på hva pasienten sier. Han stiller kontrollspørsmål,og han tar alle undersøkelser/analyser som er nødvendig. Ved behov henvises man til utredning på for eksempel UIO. Han svarer alltid grundig på de spørsmål han får, og han følger alltid opp de tiltak han har sagt han skal utføre. Jeg har ingen ting å utsette på hans virke.

Dyktig lege

Lege: Truels Erikstad Skrevet

Flink, godt til å lytte. Tar alle henvendelser seriøst. Lett å snakke med og flink til å følge opp pasienter

Forståelsesfull men også pragmatisk og effektiv.

Lege: Kjell Moss Skrevet

Var rask med å bestille en drøss med blodprøver når jeg kom innom. Virker forståelsesfull, koselig, rasjonell, effektiv, og ikke minst profesjonell.

Alltid vennlig og oppmerksom

Lege: Stine Lysgaard Ankerstjerne Skrevet

Har ingenting å utsette på henne, hun har vært fastlegen min i noen år, og er alltid imøtekommende, vennlig og dyktig.

Veldig god lege

Lege: Stine Lysgaard Ankerstjerne Skrevet

Stine er en veldig god lege, kanskje mest på tillitt, respekt og medmenneskelighet. Hun er hyggelig, blid, lett å snakke med, kommer med gode råd ,er også faglig dyktig, profesjonell, og gir pasienten en god helhetsopplevelse uansett hva som trengs gjøres.
Det negative er sekretærene , de trenger lære hvordan man oppføre seg høflig og hvordan kommunisere bedre med mennesker.

Gull verdt!

Lege: Truels Erikstad Skrevet

Etter over 16 år med smerter har jeg omsider funnet en lege som tar meg på alvor og som ønsker å komme til bunns i problemet.
Han tar tak i ting som andre leger bare har blåst bort.
Truels er en imøtekommende, humoristisk, jordnær og empatisk lege.
Beste legen jeg noensinne har møtt!

Dyktig og empatisk

Lege: Martin Hoffmann-Vold Skrevet

Han tar seg tid, har stor kompetanse, er rolig og svært hyggelig! Jeg føler meg godt ivaretatt
Som pasient etter flere runder på sykehus og med oppfølging av ham som fastlege. Takknemlig!

Profesjonell og dyktig

Lege: Truels Erikstad Skrevet

Effektiv, seriøs og dyktig fastlege. Imøtekommende og vet hva han snakker om. Absolutt å anbefale. Legesenteret er også fint og har hyggelig personale.

Dyktig lege, elendig administrert legekontor

Lege: Martin Hoffmann-Vold Skrevet

En veldig dyktig og behagelig lege. Dessverre er legekontoret administrert på en slik måte at det til tider føles tilnærmet umulig å få time. Man må sende SMS før kl 08 for å få time på dagen, men ikke rent sjelden at man da bare får en enkel melding nærmere kl 1030-11 om at det ikke er flere ledige timer, prøv igjen med samme metode neste dag. Blir vanskelig, dagene kan ikke planlegges da man sitter "på gjerdet" og venter på en legetime som kanskje ikke dukker opp...

Synd at jeg nå er kommet så langt at jeg er begynt å se meg om etter ny fastlege for meg og mine.

En anbefaling er nok at min fastlege, men også de andre på legekontoret, bør revurdere antall pasienter på sin liste. Det viser seg dessverre at han ikke klarer å ta unna den mengden han har, og de andre legene er heller ikke tilgjengelig for å avlaste.

Fantastisk lege.

Lege: Mari Kristin Bjørkman Skrevet

Har hatt dr.Bjørkman som lege i 16 år.Jeg har vært mye syk og mye alvorlig syk.Hun har alltid stilt opp for meg.Kom på hjemmebesøk når jeg var for syk til å oppsøke henne.Hun er omtenksom og varm.Profesjonell,noe som er nødvendig i en sånn jobb.Hun er personlig men ikke privat og det er viktig i et sånt arbeid.Det eneste som er negativt er at hun kan være svært forsinket.På den annen side får jeg den tiden jeg trenger hos henne.

Kjempefornøyd

Lege: Stine Lysgaard Ankerstjerne Skrevet

Dette er en av de bedre legene jeg har hatt. Hun tar seg god tid, spør alltid om det er noe mer jeg ønsker å ta opp og behandler meg med respekt. Hun er flink til å gi råd og veiledning, og jeg føler alltid at hun tar meg og helsen min seriøst.

Er det noe negativt som skal sies, er det at hun har vært mye borte grunnet spesialisering og ferie, og vikarene er ikke av samme kvalitet. Jeg er usikker på om hun forstår pasientens behov for tillit til og kontinuitet i legehjelpen sin da hun en gang ga uttrykk for at det var det samme hvem som møtte pasienten. Synd hun ikke ser sin egen viktighet for pasienten...

Hun har også et svært godt humør og er alltid blid, og det er alltid godt å møtes av henne. Anbefales!

Fastlegen min i 10 år

Lege: Mari Kristin Bjørkman Skrevet

Kunne ikke vært mer fornøyd Bjørkman som lege. Hun tar seg alltid god tid, lytter og tar det jeg sier på alvor.