Holbergs Plads Legesenter

Sven Bruns gate 3 0166 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Holbergs Plads Legesenter

Tilgjengelig, men få løsninger

Lege: Ravinder Singh Bains Skrevet

Ravi er en hyggelig lege med god humor og god tid. Svarer raskt på e-konsultasjon og har god tilgjengelighet til timer på kort varsel, samt kapasitet til dobbelttimer.

Opplever at jeg må lese meg opp, forsvare tilstanden min og be om behandling selv (i stedet for å kunne fortelle han om problemene mine og få servert en løsning). Selv da er det ikke sikkert han er overbevist, og kan sende deg hjem uten at du egentlig har fått noen løsning på problemet (bortsett fra ny legetime, som da blir på'an igjen med akkurat det samme).

Vurderer å bytte til en lege der jeg ikke må kjempe for å få hjelpen som passer meg best, men lange ventelister hos disse legene samt tilgjengeligheten til Ravi gjør at jeg blir her foreløpig.

Varm, imøtekommende, lyttende og særdeles kompetanserik.

Lege: Kyrre Flatø Nessa Skrevet

Kyrre har vært fastlegen min i snart fem år. Jeg er en krevende pasient, da snakker vi i snitt en legetime i uken enten fysisk oppmøte, henvendelser via Helsenorge (hvor han vanligvis svarer innen få timer) uansett dag og tidspunkt, i tillegg til videotimer. Jeg har utfordringer med angst og traumer samt somatiske plager som følge av dette. Kyrre er lyttende, varm, ærlig og besitter særdeles kompetanse innenfor alle mulige psykiske eller somatiske problematikkområder. Kyrre henviser ved behov og tar deg i høyeste grad på alvor til tross for at jeg er en tidkrevende pasient. Han er sensitiv men samtidig balansert, ærlig og hjelper meg å holde retning/kurs i livet. Kyrre besitter også mye kompetanse om kvinnehelse og gjennomfører celleprøver og ultralyd noe som langt fra alle fastleger gjør. Anbefaler Kyrre på det varmeste til både barn, ungdom, voksne og eldre.

Veldig fornøyd

Lege: Ravinder Singh Bains Skrevet

I tillegg til å være en særdeles kunnskapsrik lege, er Ravi også et varmt og inkluderende menneske. Jeg føler meg alltid trygg, sett og forstått.

Dårlig

Lege: Ravinder Singh Bains Skrevet

Forventes å ha time for noe jeg alltid har fått fra andre leger - og som ligger i journalen, men i stedet for å si det fra første telefonsamtale får jeg beskjed at resepten kommer.

Tar en og en halv uke før jeg ringer for 3. gang om at den ikke har kommet og DA er det avslått for innkalling. Problemet er at hver dag blir det jeg må ha medisin for verre, så sykdommen har blitt mye verre på den tiden.

Ringer inn til legevakt nær der jeg nå bor, de henviser meg til en annen fastlege som fikser det samme på dagen og selv de ansatte der reagerte sterkt på hvordan dette legekontoret har håndtert situasjonen.

Framstår heller ikke som de egentlig vil ha kontakt med pasienten da de ansatte jeg snakket med på telefonen var mer giret for å legge på røret enn å føre en dialog. Hatt litt ulike fastleger, men dette er definitivt verste opplevelsen.

- Dersom legen krever at en må inn til time, gi beskjed om det fra starten av, i stedet for å gi falske forhåpninger om at resepten du trenger kommer.

Hyggelig, trygg og kunnskapsrik

Lege: Ravinder Singh Bains Skrevet

Har hatt ham som fastlege i mange år. Blir tatt på alvor , er lyttende og analytisk med mye kunnskap. Forevise videre ved behov. Grei tilgjengelighet.