Ryen Legekontor

Ryenstubben 3 0679 Oslo

Siste vurderinger av Ryen Legekontor

Avvisende og ufin

Lege: Theodor Omar Chammas Ellingsen Skrevet

Er på legekontoret hos Ellingsen med en kamerat med utglidning i ryggen som følge av tidligere brudd. Han er sendt til fastlegen fra legevakten for å få henvisning til røntgen, og beskjeden er at det haster. Ved forespørsel om Ellingsen kan ta dette innimellom er svaret et arrogant"nei!", ledsaget av et nedlatende ansiktsuttrykk.
Å svare en pasient med store smerter på denne måten er, uavhengig av forespørsel, totalt forkastelig. Noe annet er at en henvisning diktert fra legevakten ikke tar lang tid å skrive.

Skeptisk og/eller lei jobben

Lege: Kristian Kolmannskog Skrevet

I mitt første legebesøk på 10 år blir jeg møtt med en trøtt lege som avfeier alle henvendelsene mine med skepsis. Svarte at “sånn er det bare” på alle spørsmålene mine uten å sjekke noe eller henvende meg videre.

Hadde hele tiden en ekkel følelse av at han enten så på meg som en hypokonder, at han er ekstremt lei jobben sin eller begge. Inn og ut på 5-10 minutter.

Uengasjert og dårlig kommunikasjon

Lege: Kristian Kolmannskog Skrevet

Har gått til han kun det siste året. Opplever han som lite engasjert og travel - med tanke på at det virker som om han har lyst til å ha meg ut døren fortest mulig. Han stiller en diagnose nokså raskt uten å forklare/reflektere til pasienten hva som kan være problemet. Dette får i det minste ikke undertegnede til å føle seg trygg, med tanke på at en ofte ønsker å selv forstå problemet og hva man eventuelt kan gjøre selv for å forebygge det. Vurderer sterkt å bytte fastlege.

Beste lege jeg noensinne har hatt

Lege: Kirsti Waage Skrevet

Lett å snakke med og tar tak i saker. Heller ikke ivrig med å skrive ut sykemeldinger, noe jeg syns er bra. Føler jeg blir tatt godt vare på av henne.

Norges beste lege

Lege: Kristian Kolmannskog Skrevet

Jeg har hatt Kristian som fastlege i mange år, og han er helt enestående. Han lytter, tar seg tid, følger opp saker, henviser videre til spesialister osv.
Jeg velger å beholde han som min fastlege til tross for at han har flyttet på seg, og gjør det litt mer upraktisk med reisevei.
Takk Kristian, for at du er den dyktige legen du er og at jeg alltid får like god hjelp hos deg.