Ryen Legekontor

Ryenstubben 3 0679 Oslo

Siste vurderinger av Ryen Legekontor

Grundig&klok

Lege: Sadia Ibrahim Skrevet

Har hatt henne som fastlege i 7 år. Har aldri hatt en fastlege som følger meg så godt opp. Hun er kunnskapsrik og medmenneskelig. Er hun usikker på noe, så sjekker hun ut med sykehus og spesialister. Hun lytter og tar seg tid, og er genuint interessert i pasientene sine. En mer omtenksom lege skal man lete lenge etter.

Avvisende og ufin

Lege: Theodor Omar Chammas Ellingsen Skrevet

Er på legekontoret hos Ellingsen med en kamerat med utglidning i ryggen som følge av tidligere brudd. Han er sendt til fastlegen fra legevakten for å få henvisning til røntgen, og beskjeden er at det haster. Ved forespørsel om Ellingsen kan ta dette innimellom er svaret et arrogant"nei!", ledsaget av et nedlatende ansiktsuttrykk.
Å svare en pasient med store smerter på denne måten er, uavhengig av forespørsel, totalt forkastelig. Noe annet er at en henvisning diktert fra legevakten ikke tar lang tid å skrive.

Nøye, seriøs og medmenneskelig

Lege: Sadia Ibrahim Skrevet

Er veldig fornøyd med Sadia! Hun er nøye, tar heller en prøve ekstra og tar seg tid til å vurdere og følge dette opp. Er hun usikker, rådfører hun seg med andre for å komme frem til en årsak. I tillegg virker det som hun lytter til det man sier og tar seg tid til å følge opp skikkelig!

Grundig og god

Lege: Sadia Ibrahim Skrevet

En fastlege som følger godt opp, tenker helhet og er menneskeklok. Hun passer også på å sjekke "det ordinære" i tillegg, selv om man kontakter henne for spesifikke problemer.

Skeptisk og/eller lei jobben

Lege: Kristian Kolmannskog Skrevet

I mitt første legebesøk på 10 år blir jeg møtt med en trøtt lege som avfeier alle henvendelsene mine med skepsis. Svarte at “sånn er det bare” på alle spørsmålene mine uten å sjekke noe eller henvende meg videre.

Hadde hele tiden en ekkel følelse av at han enten så på meg som en hypokonder, at han er ekstremt lei jobben sin eller begge. Inn og ut på 5-10 minutter.