Ullevål Hageby Legesenter

Niels Henrik Abels v. 2C 0851 Oslo

Siste vurderinger av Ullevål Hageby Legesenter

En helt unik lege

Lege: Bengt Krister Moström Skrevet

Leger som Krister er vanskelig å finne. For meg og mine er han den komplette legen. Han ser hele menneske, han er genuint interessert i deg. Empatisk, trygg og vennlig. Energisk og humoristisk menneske som du fort blir glad i. Trenger du en lege som virkelig ser deg og vil hjelpe deg er Krister den du leter etter. Vi reiser glatt gjennom hele byen for å ha dr. Moström som fastlege.
Savner derfor Krister enormt. Særlig når man trenger ekstra oppfølging og har behov for hyppig legebesøk.
Vi krysser alt vi har for at han kommer tilbake i 2020, ellers bytter hele familien fastlege.
Vikarene har vært varierende, men syntes ikke Henrik har klart å fylle skoene etter Krister. Lone og Linda har vært, og er et bedre alternativ. Henrik virker uerfaren og usikker.
Og jeg savner Kari og Kari i resepsjonen. De som er der nå er jeg ikke imponert over. Kunnskapsløse og dårlig på kommunikasjon. Har ved flere anledninger sittet som nr. 1 i tlf.kø. og det har ringt i nærmere en halv time før noen tar telefonen. Har observert fra venteværelse at resepsjonen blir forlatt og ingen betjener luken/tlf. Telefonen har ofte kimet i flere minutter, og det har ikke alltid vært blodprøver som har vært årsaken. En liten prat over gangen til apoteket mens telefonen kimer i 15 minutter, kan virke som er bare helt greit. Har opplevd mye rot i forbindelse med timebestilling og at time har blitt slettet, uten at jeg har ønsket dette. Som igjen har ført til at jeg har sittet på venteværelse for time, å ventet, og ventet, å trodd jeg har stått på dagens pasientliste. For så å oppdage etter 1 time, ved henvendelse i resepsjonen at jeg ikke har time!
Jeg er heller ikke imponert over at begge dørene inn til resepsjonen er åpne, veldig lite trygghet og ivaretakelse av personvern. Både ved telefonsamtaler og ved pasientkontakt over disken. På venteværelset kan du sitte å "snappe" opp mye du ikke skal gjøre på et legekontor!
Har også opplevd at Omar har hatt døren oppe inn til sitt kontor, og snakket med pasienter på telefon. Hvor du som medpasient kan "følge" samtalen fra venteværelse. Mine vurderinger/stjerner er til dr. Moström og ikke til vikarene.

Verdens beste lege

Lege: Bengt Krister Moström Skrevet

Har ikke noe annen å si enn at Krister er en helt fantastisk person og lege, som er sårt savnet. Krysser fingrene for at han snart kommer tilbake. Vi savner deg Krister :)

Vikar for Christer Mostrøm

Lege: Bengt Krister Moström Skrevet

Henrik er en lege som sjelden passer så dårlig i sin jobb.
Irritert og usikker , håpløst å snakke med. En lege man overhode ikke skulle ha ansatt etter en så fantastisk lege som Christer er!!! Man dropper å gå til fastlegen etter at Henrik startet, velger legevakten om det er noe.

Engasjerer seg ikke.

Lege: Omar Shafqat Eikrem Skrevet

Han er god hvis du trenger resept og er kanskje litt syk. Men er du veldig syk med mye smerter så har han meget lite forståelse for deg. Forteller at du må bare ta deg sammen og gå tilbake til jobb fordi det er ikke noe annet å gjøre. Tar bare vanlig blodprøver. Er du kvinne og må ta vaginal prøver/henvisning til gynokolog sier han at du må bare bestille hos Pia Kvåle for "sånne" ting.

Forventer at det er du som må ta kontakt ang. kontroll, henvisning og alt annet selv, og du må ha en god grunn, ellers nekter han. Igjen, god for de små ting, men hvis det er noe stort sykdomsmessig kan du forvente snark kommentarer.

Omar var superb da han studerte som spesialist, men nå er han som mange andre fastleger; lat og uengasjert, altfor logisk og holder til tekstbokformat. Det er ikke sånn en fastlege skal behandle en pasient. Jeg bytter.

Vikar Lone

Lege: Bengt Krister Moström Skrevet

Å være vikar for Krister må være som å hoppe etter Wirkola. For det finnes ingen lege som kan toppe fantastiske, omsorgsfulle og morsomme Krister. Men Lone er jammen meg ikke langt unna. Hun er nøyaktig, tar seg tid, hun er empatisk, trygg og vennlig. Kan absolutt anbefale Lone. Dyktig og hyggelig lege.