Ullevål Hageby Legesenter

Niels Henrik Abels v. 2C 0851 Oslo
Tlf: 23 36 90 90 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Ullevål Hageby Legesenter

Ikke ydmyk, men alltid blid og hyggelig

Lege: Pia Solveig Kvåle Skrevet

Jeg har hatt Pia som lege i flere år, men jeg er ganske lei. Det er alltid et problem og gjøre undersøkelser og det beste hun kan gjøre er å skrive ut kjapt en resept. Det er mulig hele systemet legger opp til det, men det går utover kvaliteten på den medisinske behandlingen.

Jeg går fast på medisiner, cipralex, høy dose over flere år etter en kraftig depresjon, men det er aldri tatt inititativ til å følge opp eller teste verdiene mine. Og når jeg kommer vet hun ikke engang at jeg tar cipralex. Det er også store bivirkninger med medisinen, og det er svært negativt å ta den over så lang tid uten å kontrollere det. I den siste legetimen jeg hadde spurte jeg om ventelisten til psykolog (som er et viktig forebyggende tiltak), og hun sa jeg hadde stått på venteliste i 1,5 år. Hun sa psykologen velger seg ut den som trenger det og går ikke etter ventelisten. Hun mente at jeg skulle få mine foreldre til å betale for privat psykolog siden hun mente de hadde så god råd. Jeg er en oppegående jente med høy utdanning, og for meg er det vanskelig å forstå at en lege kan dømme på bakgrunn av hva de ser utenpå.

Ikke for barn

Lege: Pia Solveig Kvåle Skrevet

Har vært tilfreds med det hun har gjort for meg, men har ingen teft med barn. Utover å fortelle mitt barn (med ADHD-diagnose, og med et skjørt selvbilde etter å ha vært utsatt for mobbing) at alle vil ha vanlige barn, ingen vil ha unormale barn, grep hun for noen år siden mitt barns hånd og presset ut en betennelse i fingeren uten å advare først.

Rask

Lege: Omar Shafqat Eikrem Skrevet

Jeg opplever at det går raskt. Lite personlig.
Jeg får ikke videre råd. Jeg ble skuffet da en student gjorde min celleprøve test. Jeg opplever ikke å bli tatt hånd om. Interessen virker ikke der.

Kommer an på hva du vil ha...

Lege: Omar Shafqat Eikrem Skrevet

Rask og effektiv hvis du vet hva du vil be om (f.eks. sykemelding, blodprøver, henvisning og liknende som ikke er for komplisert).
Hvis du derimot trenger råd/hjelp til å finne ut av ting, bør du velge en annen lege.
Han kan virke litt stresset og uinteressert, men det henger nok heller sammen med dårlig tid/forsinkelser. Men dette inntrykket kunne nok blitt redusert hvis han så litt mer på pasienten/virket litt mer interessert i det pasienten forsøker å si.

Dyktig og omsorgsfull lege - håpløs resepsjon

Lege: Pia Solveig Kvåle Skrevet

Jeg har hatt Pia som lege i flere år og hun er en svært dyktig lege som tar sine pasienter på alvor og stiller opp 100% når det gjelder. Tidligere hadde også legesenteret to svært dyktige legesekretærer som gjenspeilet Pia og de andre legene sin kompetanse og profesjonalitet. De siste årene har jeg imidlertid opplevd å bli møtt på en veldig lite hyggelig måte av sekretæren. Hun er utydelig og brysk i telefonen, gir mangelfull informasjon som skaper mange unødvendige misforståelser og det virker som om hun har lite innsikt i hva det vil si å kommunisere med mennesker som er syke. Derav den lave vurderingen. Dette er veldig synd, for legene (i hvert fall de jeg har vært hos) er supre!