Bjørnsletta Legesenter

Telefonnummer22 51 06 6022 51 06 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Ullern alle 28 0381 Oslo

Siste vurderinger av Bjørnsletta Legesenter

Hyggelig og imøtekommende

Lege: Barbro Flage Braathen Skrevet

Var på besøk hos barbro mandag 11. Februar. Mitt første møte med fastlege etter at jeg byttet for en tid tilbake.
Jeg opplever henne som ryddig, blid og imøtekommende. Hun stiller gode spørsmål og lytter til meg som pasient. Helhetlig en trygg og trivelig fastlege, takk for god service!

Som på de fleste fastlegekontorer blir man sittende og vente på grunn av stor pågang, jeg synes inne legen selv er å klandre for slikt

Lite empatisk og uinteressert

Lege: Barbro Flage Braathen Skrevet

Barbro er lite empatisk, og bryr seg ikke om pasienten. Er elendig i rettskriving og følger ikke opp. Sender beskjed om prøveresultater uten å forklare hva det betyr, noe som gjør at jeg blir bekymret og selv må Google meg frem til om det er farlig eller ikke. Surrete og påståelig. Jeg bytter lege! Anbefales virkelig ikke!

"Nå skal vi være ærlige her!!

Lege: Diako Hamedi Skrevet

Da min meget dyktige lege og herlige menneske gjennom 20 år gikk av med pensjon ble praksisen hans overtatt av Diako Hamedi. Samtidig ble min datter gravid og hun ønsket en lege hun kjente til. Jeg viste henne hvordan hun skulle bytte lege på nettet og brukte meg selv som eksempel. Men jeg trykket dessverre en gang for mye, og sendte så inn et legebytte på meg selv. Umiddelbart ringte jeg dette kontoret der vi bytter fastleger. En dame der sa at dette skulle hun ordne opp i og jeg skulle ikke tenke mer på det, noe jeg da heller ikke gjorde - inntil jeg skulle til time igjen hos Hamedi. Jeg kom inn på hans kontor. Der satt Hamedi og en kvinnelig legestudent.
-"Nå skal vi være ærlige her", sa Hamedi ordrett. Ja, skal vi ikke det, tenkte jeg idet jeg så på Hamedi.
-"Har du byttet meg ut som fastlege", spurte han, fortsatt med myndig stemme og en ovenfraogned-holdning.
-"Nei, jeg har da ikke det", sa jeg. Jeg ble både forbauset og perpleks. Jeg ble flau, men da faktisk på Hamedis vegne. Jeg var målløs. Jeg ble rett og slett vippet av pinnen. Det er ikke slik en lege skal opptre ovenfor en pasient. Og skulle det være noe legen ikke liker, så må det da gå an å ta det opp på en respektfull måte.Og så må det da kunne gå an å ta opp slike forhold uten folk til stede. Legetimen ble for meg ødelagt og jeg dro hjem.

Ved neste time var jeg forberedt og forklarte det hele på en rolig måte, men hele mannens holdning tilsa at her skulle ikke jeg komme tilbake.

Dette var en av flere episoder med Hamedi. Hamedi vet hvem jeg er. Tar han kontakt, så skal han få vite mer om mitt syn på hans forhold til meg som pasient og om seg selv som lege. Det var selvfølgelig ikke første gang vi traff hverandre.

Men Hamedi skal ha for sin opptreden etter den første gang vi traff hverandre; han ba om unnskyldning.

Mer har jeg ikke å si om Hamedi her på nettet. Ja, jeg byttet ham ut.

Tar pasienten ikke på alvor, lite empatisk

Lege: Barbro Flage Braathen Skrevet

Barbro er en stor skuffelse for min del. Etter over 20 år hos en fantastisk lege som P. Hestvold var, har den nye fastlegen satt i tvil tidligere utredninger og medisinering, lite empatisk. Ved samtaler om psykisk helse, ble jeg vist døra... seriøst også? Har ellers elendig skriftlig språkførsel, legeattester er elendige og har masse tåpelige skrivefeil. Ubehagelig framtreden, ignorerer og krangler med pasienter. Så istedet å grue meg å bestille en ny legetime hos henne, foretrekker jeg å bytte...

Selve Bjørnsletta Legesenter er ikke som det var før - en stor anonymisering, man merker stressfull og ubehagelig atmosfære, selv om bygget legesentret befinner seg er helt topp. Kan dessverre ikke anbefale hverken legesentret eller fastlegen.

Helt OK. Strever litt med å finne sin form etter en fantastisk forgjenger.

Lege: Barbro Flage Braathen Skrevet

Det var ikke så lett å mache min gamle trygge fastlege gjennom mange år. Føltes som et stort tap da han forsvant.

Ble skuffet over den nye legen.
Men jamen har det blitt helt OK.