Prinsdal Legesenter

Sveaveien 71 1263 Oslo

Siste vurderinger av Prinsdal Legesenter

Arrogant og mangel på empati.

Lege: Terje Risanger Skrevet

Innen man har kommet halvveis gjennom en setning så har han kommet til en konklusjon allerede. Etter det har det minimal betydning hva man sier.
Følger ikke opp saker i det hele tatt. Man må selv spørre og grave gjentatte ganger for å få informasjon.
Nekter pasient en ny vurdering av en sak der pasienten føler at saken ikke ble utredet på en skikkelig måte.
Totalt uvillig til å høre på innspill av erfaringer relatert til problemstillingen.
Er langt mer opptatt av kolesterol og potensielle alderdoms-sykdommer enn øyeblikkstilstanden.

Beste fastlegen

Lege: Terje Risanger Skrevet

Risanger gidder ikke dilleprate. Han er ærlig, tydelig og sier det som det er uten å pakke det inn. Han er konkret, nøye og veldig, veldig dyktig. Når han er usikker, driver han ikke med gjetteleken (som mange unge bedreviter-leger). Da tar han opp telefonen og spør om råd fra andre spesialister eller henviser videre.

Føler meg godt ivaretatt og får alltid god oppfølging! Han er veldig flink med barna også. Når jeg forlater legekontoret er jeg trygg på at jeg eller barna har fått den beste hjelpen!

Er du ordentlig syk eller har en begrunnet bekymring, får du veldig raskt time!

Dyktig og god til å kommunisere

Lege: Sturla Haugsbø Skrevet

Sturla Haugsbø gir på alle måter et positivt inntrykk. Han er lyttende og stiller konstruktive spørsmål, slik at han bidrar til å kartlegge hva problemet egentlig er. Når han ser at her er det nødvendig med grundigere undersøkelse, skriver han henvisningen på stedet. Når jeg har vært hos ham med et helseproblem går jeg alltid derfra med en trygg følelse om at han har forstått problemet og gitt de riktige råd.
Så nær den ideelle fastlege som det går an å komme.

Forutinntatt

Lege: Terje Risanger Skrevet

Er veldig rask med å komme med konklusjoner, og det virker som han "alltid har rett". Etter utredning hos psykolog hos DPS, ble jeg anbefalt å drøfte nedtrapping av anti-depressiva, ettersom psykologen mente at de muligens ikke hadde noe effekt. Dette var Risanger svært rask i å avfeie. Antar at han ikke tør innrømme at han tok feil.

Stiller mye ja/nei spørsmål og til tider ledende.

Grundig og flink

Lege: Terje Risanger Skrevet

Han er flink lege som sier det som det er, pakker det ikke inn og går ikke rundt grøten. Kan kanskje virke sårende for sårbare sjeler, derfor tror jeg noen opplever han som negativ. Han er dyktig, han får ting i gang og sørger for at det blir gjennomført. Han følger opp, derfor gjør han ting grundig. Hvis du er virkelig syk, så får du den hjelpen du trenger. Skulle ønske jeg hadde byttet til han tidligere, da jeg har vært borti mange uduglige fastleger som ikke gidder å følge opp eller ser sammenhenger mellom plagene/sykdommene dine. Hyggelige og hjelpsomme legesekretærer. Anbefaler han absolutt!