Majorstukrysset legegruppe

Kontakt

Telefonnummer22 95 55 9022 95 55 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Majorstukrysset legegruppe Bogstadveien 72 0366 Oslo
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
108 vurderinger
Tilgjengelighet
91 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
93 vurderinger
Service
89 vurderinger

Siste vurderinger av Majorstukrysset legegruppe

Proff og medmenneskelig

Lege: Reidar Johansen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har hatt Reidar som fastlege hele mitt unge liv. Han har alltid vist hva som er galt og nøyaktig hva man skal gjøre med det.

Tusen, tusen takk Reidar!

Kompetent

Lege: Rebekka Johnsen Wangensteen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har gått til Rebekka i flere år og er veldig fornøyd. Hun er erfaren, trygg og løsningsorientert. Det er noen som skriver at hun ikke er så medfølende, men dette har ikke jeg opplevd. Muligens kan hun oppleves noe streng, ettersom hun er effektiv og noe direkte. Hun er spesialist i psykologi.

Jeg er enig i at en av eldre damene i resepsjonen oppleves lite imøtekommende og sur.

God lege, men forferdelig legesenter

Lege: Reidar Johansen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Johansen er en hyggelig og proff lege, men selve klinikken er det verste jeg har vært borti. Systemet for å booke timer og fornye resept er helt tullete. Så å si hver gang jeg ringer for å fornye resept eller bestille time, møter jeg den samme sure kontordama i andre enden som sukker høylytt nesten uansett hva jeg spør om. Man skal kunne bruke HelseRespons-appen for å fornye resept og bestille time, men har erfart at det er enklere å ringe i stedet da det ALLTID blir misforståelser gjennom appen. Eksempel: Jeg brukte appen til å bestille ny time, og i feltet "Fortell hva timen gjelder" skrev jeg kort "Henvisning til gynekolog". For meg virker det åpenbart at det jeg ba om var en time hos fastlegen som gjelder en henvisning videre. Fikk da tilbakemelding et døgn senere: "Du må bestille time for henvisning". Greit nok at de misforsto, men i stedet for å bare sette opp en time til meg, sender de meg altså melding for å si at jeg må bestille en time?

Jeg vurderte å ringe dem og bestille timen de ikke klarte å booke til meg gjennom appen, men jeg gidder ikke mer. Jeg bytter heller fastlege for å slippe unna dette tullet. Anbefaler ingen å bruke dette legekontoret, kun på grunn av den forferdelige kundeservicen man møter fra resepsjonen.

Værste legekontoret jeg har vært på

Lege: Rebekka Johnsen Wangensteen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Her er det faktisk ikke legen som er værst, men de uhyggelige kontordamene du først møter. De er aldri hyggelige og smiler ikke, og det er ikke eget rom der man går inn og melder fra, så hele venterommet hører hva man snakker om. Dette kan bli veldig ukomfortabelt da de stiller mye spørsmål om hvorfor du skal ha time. Rebekka er en OK lege, men heller ikke veldig imøtekommende da hun alltid virker veldig skeptisk uansett hva det er. Jeg har sett kontordamene være frekke mot de før meg i køen, og hvis man ringer og avtaler noe med de er det stor sannsynlighet at de ikke gjør som de sier. Det er forresten heller ikke lov til å spørre om mer enn 1 ting per legebesøk. Og Rebekka er det nå kun på fredager, så hun har en nesten like skeptisk vikar enn så lenge.

Sikkert flink, men har for liten tid per pasient

Lege: Rebekka Johnsen Wangensteen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Rebekka Johnsen Wangsteen virker trygg på det hun gjør, og det skal man sette pris på. Det man kanskje ikke setter like stor pris på er den korte tiden som vies til deg som pasient.

Allerede da jeg ringte for å bestille time hadde jeg en dårlig opplevelse. Resepsjonisten virket oppgitt over at jeg ringte og lite villig til å hjelpe meg. Som om jeg forstyrret henne i arbeidet sitt. Hun spurte hva det gjaldt, og jeg fortalte at det ikke bare var én ting, men flere. Da fikk jeg streng beskjed om at Dr. Wangsteen helst ikke ville prate om mer enn én ting. Jeg tenkte i mitt stille sinn at det umulig kunne være sånn at en fastlege nektet å ta seg tid til å prate med sin pasient.

Da jeg kom fikk jeg dessverre bekreftet det resepsjonisten hadde fortalt meg, så man kan vel ikke si at jeg ikke ble advart. Jeg fortalte Dr. Wangsteen at det var flere grunner til at jeg var hos henne den dagen. Hun sa at det vanligvis ikke var tid til mer enn et problem. Jeg måtte altså prioritere mine helseplager selv. Etter å ha tatt opp det jeg anså for viktigs, fikk jeg en sterk følelse av at Dr. Wangsteen var ferdig med meg for dagen.

Som nevnt over tviler jeg ikke på at Dr. Wangsteen er en kompetent lege. Hun virker dyktig, og svarer når man stiller spørsmål. Selv om det er vanskelig å få et inntrykk av dette når man kun er inne i noe som føles som sekunder. Jeg ventet kanskje i noen minutter før det var min tur. I ettertid kunne jeg gjerne ventet en stund til, når jeg vet hvor lite tid som er satt av til hver enkelt. Det har jeg ikke sansen for. Om det store eller små grunner til at man går til legen, synes jeg at man skal slippe å føle at man trenger seg på.

Jeg er ikke av de som synes det er enkelt å gå til legen. Å bli møtt av en lite trivelig resepsjonist og en lege som ikke har tid til meg gjør det ikke lettere å ringe neste gang.