Oppsal Legekontor

Oppsal Senter Håkon Tveters vei 88 0619 Oslo

Siste vurderinger av Oppsal Legekontor

Arrogant og nedlatende

Lege: Yngve Rønsen Skrevet

Jeg har hatt Yngve Rønsen som fastlege i mange år. Grunnen til at jeg ikke har byttet til en annen behandler før nå, er ikke at jeg har vært fornøyd med oppfølgingen han har gitt meg, men at de fleste andre fastleger i mitt nærområde har svært lange ventelister.
Rønsen er arrogant og nedlatende; han lytter ikke til pasienten, unnlater ofte å svare på konkrete spørsmål, og virker både uengasjert og utålmodig. Som mange andre allerede har påpekt, er han etter alt å dømme mer opptatt av betalingen enn av behandlingen. Han lar deg ikke komme med mer enn én forespørsel per konsultasjon, men krever at du bestiller ny time for hvert enkelt problem, slik at han kan melke deg for mest mulig penger. Jeg er heller ikke overbevist om at de faglige anbefalingene han kommer med, alltid er like velfunderte; hva meg angår, har han flere ganger gjort vurderinger som har vist seg å være feilaktige.
Da jeg for et par dager siden var innom legekontoret for en viktig konsultasjon, sprakk det for meg: Rønsen lyttet ikke til meg og lot meg ikke forklare problemet; da han merket at jeg ble opprørt, kom han med krenkende og injurierende ytringer. Denne mannen har ingen empati og burde ikke jobbe med mennesker. Da jeg kom ut på forværelset etter "konsultasjonen" (som knapt varte i fem minutter), forsøkte legesekretæren, som for øvrig er Rønsens kone, å trøste meg med at det ikke var første gang en pasient hadde vært misfornøyd med ektemannens oppførsel: "Det er ikke alltid det klaffer så godt", sa hun. Denne gangen "klaffet" det definitivt ikke. Jeg har nå byttet til en fastlege som holder til et annet sted i byen; jeg angrer på at jeg ikke har gjort dette tidligere.
Anbefalingen er derfor: Styr unna Yngve Rønsen – velg en annen fastlege.

Frekk, gammeldags og lang ventetid

Lege: Yngve Rønsen Skrevet

Kontoret er rotete og han bruker penn og papir fremfor PC. Han er alltid sen og blir sur hvis du er litt sen selv. Han snakker nedlatende til meg og får meg til å føle meg liten. Anbefaler ikke denne legen.

Følelse av å være på bakrommet til et slakteri og ikke et legekontor.

Lege: Yngve Rønsen Skrevet

Veldig gammelt og rotete legekontor! Man føler seg ukomfortabel der inne.
Vanskelig å komme i kontakt med legesenteret for å bestille time.
Legen brukte 5 minutter på å undersøke meg, og glemte en del ting som vi skulle ha gått igjennom. Skyndte seg ut med en gang. Jeg ble mesteparten av tiden tatt i mot av resepsjonisten (som også er kona hans). Kona virket hyggelig, men hele opplevelsen trekker ned.
Ble ikke kjent med legen, og legen ble ikke kjent med meg.

Anbefales

Lege: Yngve Rønsen Skrevet

Svært dyktig og engasjert. Han tar seg tid til å gjøre nødvendige undersøkelser og har lang erfaring. Anbefales ☺

Forferdelig lege

Lege: Yngve Rønsen Skrevet

Helt forferdelig lege har jeg ikke vært borti før. Har hatt Rønsen som fastlege 2 år pga flyttet nærmere Oppsal. Og hver eneste gang jeg har måttet dra dit er det akkurat det samme negative møtet! Han bryr seg ikke om pasienten sitt behov, det du bestiller time til blir ikke behandlet, og han vil helst ha betalingen gjort på 123! Frekk og nedlatende mot deg er han også. Han fortjener ikke 1 stjerne engang.

Bytte fastlege?? Ja absolutt, det er allerede gjort, og min nye fastlege møtte mine behov med en eneste gang.