Raufoss Legesenter

Telefonnummer61 19 14 2061 19 14 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
c/o Raufoss legesenter Almenvegen 3 2830 Raufoss

Siste vurderinger av Raufoss Legesenter

Imøtekommende og pliktoppfyllende lege

Lege: Kishananth Velauthapillai Skrevet

Har et meget godt inntrykk av legen etter at han har fulgt opp min eldre mor på en god og betryggende måte. Kom på hjemmebesøk til henne, og hjalp oss med det som trengte å ordnes. Sympatisk og rolig. Ville ikke nølt med å velge ham som fastlege om jeg bodde i området.

Arogant

Lege: Kishananth Velauthapillai Skrevet

Han er arogant å lytter ikke. Dømmer og mistenkligjør pasienter. Prater som han er en erfaren lege. Men er nyutdannet. Men desverre den eneste ledige legen i raufoss.

Flott lege, men meget dårlig organisert kontor

Lege: Snorre Langfjæran Skrevet

Ingen ting å utsette på legens kompetanse eller empati, men det er som nevnt tidlige lang ventetid på time og et utrolig dårlig organisert legekontor.
Det er ikke uvanlig at en sitter over en time i telefonen før den kuttes av seg selv. Dersom en skal hente dokumenter, kan en bli sittende på venteværelse opp til en time, gjerne to. At det er mange oppgaver betviles ikke, men logistikken der i mot. Oppgavene og pasienten er mer eller mindre de samme, endringen har kommet med endringer i sammensetningen på kontoret.
Helsesekretærene er later til å være lite reflektert over at pasientene er mennesker i en sårbar situasjon og kan oppleves rigide og lite samarbeidsvillige/stresset.
Siden jeg siste halvåret har hatt tettere oppfølging av lege, har jeg tilbragt mye tid på venteværelset her og forstår at dette er en felles opplevelse, ut over den vanlige misnøyen med venting, det er jo alltid noen som klager.
I skrivende stund har jeg nettopp blitt avvist med teknisk stemme "Du blir nå automatisk koblet av køen," som kommer når du har ventet i 60 minutter. Det har skjedd de siste fem gangen jeg har ringt, og to ganger etter hverandre.
Håper denne konstruktiv kritikken blir håndtert til det beste både for kollegialitet og pasientene.
Dersom den betviles, kan det kanskje henges opp en ros og ris kasse på venteværelset?

ta ikke telefon

Lege: Kishananth Velauthapillai Skrevet

veldig vanskelig å få time, det er alltid langt kø på telefon, trenger masse forklaring for å få time.

Bra lege, dårlig organisering

Lege: Snorre Langfjæran Skrevet

Kunnskapen til legen er det ingenting å si på. Legekontoret derimot, funker ikke. Det er ikke mulig å komme igjennom på telefonen, ikke får man svar på pasientsky, og dersom man kommer innom, må man påberegne flere timers ventetid. Det er håpløst å ha en fastlege på et slikt kontor, da vedkommende aldri er tilgjengelig når man trenger det!