Sagatunet legesenter

Telefonnummer61 19 14 2061 19 14 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Sagatunet, Sigurd Østliensveg 4 2830 Raufoss

Siste vurderinger av Sagatunet legesenter

Utrolig grei lege

Lege: Snorre Langfjæran Skrevet

Snorre Langfjæran er av den skjeldne
legetypen som virkelig lytter til det du har å fortelle.Det virker betryggende.
Rolig,ettertenksom og utrolig snill og vennlig.

Flott lege, men meget dårlig organisert kontor

Lege: Snorre Langfjæran Skrevet

Ingen ting å utsette på legens kompetanse eller empati, men det er som nevnt tidlige lang ventetid på time og et utrolig dårlig organisert legekontor.
Det er ikke uvanlig at en sitter over en time i telefonen før den kuttes av seg selv. Dersom en skal hente dokumenter, kan en bli sittende på venteværelse opp til en time, gjerne to. At det er mange oppgaver betviles ikke, men logistikken der i mot. Oppgavene og pasienten er mer eller mindre de samme, endringen har kommet med endringer i sammensetningen på kontoret.
Helsesekretærene er later til å være lite reflektert over at pasientene er mennesker i en sårbar situasjon og kan oppleves rigide og lite samarbeidsvillige/stresset.
Siden jeg siste halvåret har hatt tettere oppfølging av lege, har jeg tilbragt mye tid på venteværelset her og forstår at dette er en felles opplevelse, ut over den vanlige misnøyen med venting, det er jo alltid noen som klager.
I skrivende stund har jeg nettopp blitt avvist med teknisk stemme "Du blir nå automatisk koblet av køen," som kommer når du har ventet i 60 minutter. Det har skjedd de siste fem gangen jeg har ringt, og to ganger etter hverandre.
Håper denne konstruktiv kritikken blir håndtert til det beste både for kollegialitet og pasientene.
Dersom den betviles, kan det kanskje henges opp en ros og ris kasse på venteværelset?

Bra lege, dårlig organisering

Lege: Snorre Langfjæran Skrevet

Kunnskapen til legen er det ingenting å si på. Legekontoret derimot, funker ikke. Det er ikke mulig å komme igjennom på telefonen, ikke får man svar på pasientsky, og dersom man kommer innom, må man påberegne flere timers ventetid. Det er håpløst å ha en fastlege på et slikt kontor, da vedkommende aldri er tilgjengelig når man trenger det!

Missfornøyd.

Lege: Snorre Langfjæran Skrevet

Første gang jeg har opplevd å få endringer på diagnose frem og tilbake på en så lite ok måte. I tillegg er nå inngått planlegging / avtale ignorert etter ny lege har blitt ansatt for å avlaste ham.

Faglig dyktig og god til å lytte - men nesten umulig å få time!

Lege: Snorre Langfjæran Skrevet

Av de fastlegene jeg har hatt i mitt liv, så er doktor Langfjæran kanskje den faglig mest kompetente. Han er flink til å lytte til pasientene, flink til å følge opp, og flink til å videresende pasientene til spesialister ved behov eller hvis han selv er i tvil. Alt dette bidrar til å skape tillitsbånd mellom lege og pasient, og jeg følte meg meget godt ivaretatt den tiden jeg brukte Langfjæran. MEN, desverre er det nesten umulig å få time hos Langfjæran, også ved relativt akutte ting. Jeg opplevde flere ganger å måtte krangle med kontordama over telefon for å få time, og slik skal det ikke være når man trenger rask legehjelp! For min del rant begeret over da jeg fikk sterke nakkesmerter, og ble satt opp på time nesten to måneder frem i tid. Jeg skiftet fastlege på dagen, og er glad for det. Riktignok savner jeg av og til følelsen av å bli tatt skikkelig på alvor av legen min når det er noe - som jeg ble hos Langfjæran - men jeg savner absolutt ikke det å måtte krangle meg til time de gangene det var noe. Ergo: Super lege, faglig dyktig, hyggelig, seriøs, empatisk - gitt at du klarer å få time.