Fornebu Legesenter

Kilenveien 45 1366 Lysaker
Tlf: 67 10 26 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Fornebu Legesenter

Rareste legetimen i mitt liv

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Timen startet med at han tok en telefonsamtale fra en annen pasient. Her ble det også snakket om private ting. Ga ingen anmodning til å ville hilse, og da jeg tok initiativ sa han ikke navnet sitt. Avbrøt meg hele tiden og ville ikke høre på alt jeg hadde å si. Konkluderte ut ifra egen resonoment at jeg hadde astma uten at jeg var plaget med slike symptomer. Måtte krangle meg til resept på det jeg trengte, nemlig hostesaft. En svært ubehagelig blodprøve der jeg måtte holde sprøyte selv, og han lo ofte av meg, selv når jeg begynte å gråte av ubehag. Veldig fjern, ikke en god opplevelse, og jeg vil virkelig fraråde besøk hos legen. Selv om man får time med en gang er det ikke verdt det.

å anbefale

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Har hatt peter som min fastlege siden 2001 og har altid fått den hjelpen og servicen jeg har hatt behov for.
han gir de medisinene og undersøkelsene jeg har hatt behov for. og det er egentlig veldig bra at det ikke skrives ut resepter i hytt og pine

Absurd legebesøk

Iløpet av en 10 minutters konsultasjon klarte fyren følgende:
a) spørre meg om jeg trodde jeg var døende
b) forklare mine veldig fysiske symptomer med "manipulerende mennesker jeg omgås"
c) snakke overraskende mye om kunst, særlig Munch. Fordi det er jo maks relevant.
d) å stikke meg gjentatte ganger i begge armer for å prøve å få tatt en blodprøve, UTEN å lykkes i dette, for så å komme til konklusjonen "Vi sier det er greit, vi"
og e) sykemelde meg i ei uke uten å ha den fjerneste anelse om hva som faktisk feilte meg.
Og alt dette mens han hadde hånda på låret mitt.

Døm selv, hva slags lege det er.

Unik lege og pedagog.

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Familiens fastlege > 30 år. Han er ikke A4. Time på dagen. Provoserende analytisk læring finner sted for pasienter, pårørende, legestudenter, helsedirektoratet og kontorpersonell. Skiller klart mellom ufarlig og potensielt farlig. Jeg er positivt imponert.

Til å stole på..

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Peter Dvergsdal.. en blanding av Albert Schweitzer og Dr. House.
Engasjert og følsom....fjern og grublende...kunnskap i massevis..:-)

Veldig dyktig og profesjonell lege

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Peter er svært vennlig og tar sin tid å lytte til pasienten. Jeg har vært pasient hos ham i ca 1 år og opplever ham som tålmodig, medfølende og effektiv, og en som tar seg tid å behandle hele mennesket, ikke kun den gjeldende diagnosen. Han er en trygg og jeg begynte raskt å høyt verdsette hans profesjonelle mening. Maks en dag ventetid. Vil også nevne at han er svært kunnskapsrik, også utenfor sitt fagfelt, og har mange interessante anekdoter å fortelle :)

Profesjonell lege med kort ventetid

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Har hatt Peter som lege så lenge jeg kan huske, og har alltid sittet igjen med inntrykk av at han kommer med en løsning på problemet og oppfølging hvis det trengs. Han kan være litt inne i sitt eget hode og sier ofte kun det nødvendige, men svarer likevel alltid profesjonelt på spørsmål. Ventetiden har aldri vært på mer enn en dag og tar meg som regel inn på dagen. Anbefales på det sterkeste.

En meget dyktig lege

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Vi har brukt Dvergsdal som familelege siden 1985 og har altid vært veldig glad for ubeskrivelig hjelp og riktige diagnoser .Dvergsdal ekspertise er for oss en trygghet .

useriøs

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Har vært min fast lege og hele familien. Skjeldent skriver han medisiner selv om du er i veldig kritisk tilstand. Har alltid med seg noen på lærlig og bruker veldig mye på det. Upresis med medisinering og tror at han bare koser seg for han går i pensjon.
Han gir for lite forkalring og hårer ikke på hva pasienten sier.

Ellers er han tilgjengelig hele tiden og er imøtekommende når det ikke er student der.

Veldig dyktig og kunnskapsrik

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Enkelt å få time, som oftest samme dag dersom ønskelig. Er ærlig og veldig faglig dyktig og har alternative behandlinger dersom første behandling ikke fungerer tilfredstillende. Gir gode råd og dyktig i å finne rett spesialist dersom det er behov for videre behandling.

Omtenksom, profesjonell og tilgjengelig

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Meget oppegående og oppdatert. Alltid tilgjengelig på kort varsel. Tilbyr ofte ekstra undersøkelser. Kan anbefales på det aller varmeste.

den beste legen

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

den beste legen jeg har noensinne hatt...kan anbefale på det sterkeste...synd vi måtte flytte siden det blir vanskelig å finne lege med lik kunnskap og dyktighet...

Nøye, ikke redd for å innrømme feil i åpen konsultasjon

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Ingenting, Petter er åpen! Innrømmer feil, men kunne nok ha oppdaget det før problemene oppsto. Holder seg svært oppdatert..og formidler gjerne, mange yngre leger kunne lære av det!

Meget kunnskapsrik og tenker preventivt

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Jeg har kun meget god erfaring m dr. Dvergsdal. Han tenker preventivt og er meget effektiv. Han er ikke som andre leger og fikk time omgående på Aleris. Hans primæroppgave er å finne problemene, samtidig tenker han også preventivt, noe svært få leger gjør. De er lært opp til å finne en diagnose, for så å skrive resept. Det er IKKE pasientene tjent med i det lange løp. Her må man også tenke utenfor boksen. Omgående time og rask henvisning dersom nødvendig!

Excellent treatment

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Very much satisfied with treatment And suggestions from Peter.

Upersonlig behandler

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Har hatt Peter som fastlege en peiode, og opplever ham som lite kundevennlig.
Han tar telefonsamtaler under behandling, og følger ikke opp tidligere sykdomsforløp ved senere konsultasjoner. Virker på meg som han er mest opptatt av rask konsultasjon og flere pasienter. Som eneste pluss vil jeg trekke fram at han har kort ventetid på time hver gang jeg var der. Har skiftet fastlege.

Snåling

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Snåling på både godt og vondt. Kan framstå som humoristisk og trivelig på sin merkelige måte, men jeg oppfatter han ofte som fjern og stresset også. Hører ikke særlig godt etter, og jeg tror faktisk ikke jeg har opplevd at han har hilst på meg noen gang. Sitter ofte og mumler noe for seg selv uten å forklare hva det er han tenker på - og om man spør svarer han ofte veldig arrogant og belærende.

Har ved to anledninger bare gitt meg medisiner uten å opplyse om eventuelle interaksjoner, som jeg måtte finne ut av selv på nettet (den ene medisinen skulle overhode ikke tas med den andre, en medisin som han også hadde gitt meg).

Man får dog alltid time veldig raskt, så om tilgjengelighet er det viktigste for deg kan han i aller høyste grad anbefales.

Kunnskapsrik lege og lyttende medmenneske

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Hele familien har Dvergsdal som fastlege og vi er veldig fornøyde.
Han er kunnskapsrik, og oppdatert på ny forskning. Han lytter og tar pasienten sin forståelse av sin egen helsetilstand og symtomer på alvor. Henviser videre når det er behov for det. Man får time på dagen eller neste dag. Imponerende med tanke på hvor mange pasienter han har. Han kan være travel, men ikke på noe avvisende måte. Håper kan kan fortsette som lege i mange år til!

Dyktig og hyggelig

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

En lege man føler seg trygg hos. Innmari hyggelig. Ser deg som pasient. Følger opp, også hvis henvisninger eller legeattester behøves. Oppdatert på de siste medisinskvitenskapelige funn. Var min fastlege i mange år. Anbefales på det varmeste!

Alltid oppdatert

Lege: Peter Dvergsdal Skrevet

Det er imponerende hvor godt oppdaert Dvergsdal er på de ulike medisinske områdene. Tross passerte 70 år er han helt i forkant. Dessuten er han analytisk og tar ikke forhastede konklusjoner. Tenk om alle leger var sånn! Min fastlege og fastelege. Et fastpunkt for meg.