Birgitte Benthien

Telefonnummer67 53 01 5067 53 01 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Bærumsveien 207 1357 Bekkestua

Siste vurderinger av Birgitte Benthien

Skal aldri mer til Birgitte

Lege: Birgitte Benthien Skrevet

Hadde den verste opplevelsen jeg noen gang har hatt med en lege hos Birgitte. For det første måtte jeg vente i 40 min, selv om jeg hadde time tidlig på morgenen. Hun tar seg ingen tid til å lytte, er krass og avfeiende, og ved undersøkelse stappet hun hendene opp i underlivet mitt uten å si noe som helst først. Det var både ubehagelig og etter hvert smertefullt, men det brydde hun seg ikke om. Hun tok heller ikke plagene mine på alvor, og sa bare at «sånn er det nå bare, det må du finne deg i» og virket totalt uinteressert. Jeg stolte ikke på hennes vurdering, og hun kjeftet meg huden full da jeg sa nei takk til hennes foreslåtte behandling og sa at jeg heller ville høre en annen leges mening først. Vil ikke anbefale noen å dra hit! Vær så snill, finn en annen gynekolog.

Helt på trynet

Lege: Birgitte Benthien Skrevet

Dro til henne for å få min første hormonspiral, gjennom hele første timen prøvde hun å overtale meg til å ikke bruke den og begynte med skremmselstaktikker som å si at det kommer til å gjøre vondt, at den kan bryte gjennom livmoren min ved et uhell etc. Hun sendte meg vekk uten å sette den inn fordi det ikke var nok tid igjen. Neste time var samme greia som irriterte meg siden jeg allerede hadde sagt ifra om alle de andre prevensjonsmidlene jeg hadde prøvd. Føler meg ikke ivaretatt. På oppfølgningstime for å se om den var plassert riktig, så mente hun at hun ikke finne trådene og at hun ikke kunne finne den på ultralyden heller. Fikk panikk og dro rett til fastlegen som så trådene uten problemer og fant spiralen på utlralyden også. Anbefaler henne ikke, spesielt de som er sårbare og unge kvinner, de burde holde seg langt unna.
Finn noen andre.

Lite ivaretagende og usympatisk

Lege: Birgitte Benthien Skrevet

Opplevde ikke timen hos denne gynekologen som positiv på noen måte. Hun virket irritert fordi hun mente jeg ikke hadde behov for en time og skjønte ikke hvorfor jeg i det hele tatt var der. Hun virket også lite forståelsesfull og jeg følte meg svært lite ivaretatt. Kommer ikke til å gå tilbake igjen.

Usympatisk og lite omsorgsfull

Lege: Birgitte Benthien Skrevet

Jeg anbefaler ingen å gå til denne gynekologen. Som ufrivillig barnløs med flere ulike komplikasjoner, er jeg i utgangspunktet relativt sårbar, noe hun på ingen måte har tatt hensyn til. Hun er lite forståelsesfull, spydig og kjapp i kommentaren. Svært forsinket selv om jeg har hatt time tidlig på morgenen, virker stresset og har for liten tid til å svare på spørsmål. Hun har henvist meg til operasjon uten å opplyse om risikofaktorer. Fnyser av alt jeg har blitt fortalt av en annen gynekolog som jeg gikk til før henne. Gjennomgående hånlig og nedlatende tone. Alt i alt en forferdelig opplevelse.

Fornøyd!

Lege: Birgitte Benthien Skrevet

Brukt denne klinikken siden jeg begynte å gå til gynekolog i 20 årene. Nå reiser jeg 40.min en vei for å komme dit fordi jeg ikke stoler på andre.

Folk klager på at gyno undersøkelser er vondt eller ubehagelig men det har jeg aldri opplevd hos henne så da tørr jeg ikke prøve andre steder.

Syns hun er hyggelig og morsom men du må stort sett dra litt info ut av henne. Hun sier ikke mer enn hun må.