Gynekologene AS

Kirkeveien 64 A 0364 Oslo

Siste vurderinger av Gynekologene AS

Trygg, empatisk og erfaren gynekolog

Lege: Heidi Høgdahl Skrevet

Var litt skremt av flere kommentarer på denne siden. Men jeg hadde en veldig god opplevelse hos Heidi. Trygg, empatisk og erfaren fremstår hun som og jeg ble møtt på en god måte. Hadde absolutt kunne kommet tilbake ved en annen anledning.

Trygg og ivaretakende

Lege: Christine Hancke Skrevet

Dette er første gynekologen jeg har gått til, og nå har jeg vært hos henne to ganger. Jeg har følt meg like godt ivaretatt begge ganger. Hun inngir trygghet, tar seg tid og forklarer grundig. I tillegg har hun alltid godt humør og humor.
Jeg vil virkelig anbefaler henne.

Hensynsløs

Lege: Christine Hancke Skrevet

Dette var min første gynekologiske undersøkelse, var blitt anbefalt av fastlege å ta kontakt med gynekolog for en vurdering og celleprøve. Hun var 20 minutter forsinket til avtalen. Jeg tok opp tema knyttet til langvarig og uregelmessige blødninger, samt et ønske om å slutte på prevensjon da jeg ikke ser behovet for det. Hun anbefalte meg å fortsette med prevensjon, og sa at «i tilfelle du blir gravid er det nødvendig», til tross for at jeg fortalte at jeg er i forhold med en jente. Når jeg spurte om jeg kunne ta en celleprøve, noe jeg var anbefalt fra fastlegen, sa hun at det har hun ikke tid til å idag og at vi får sette opp en ny time for det. Etter 12 minutter sa hun «da er vi ferdig», selv om jeg hadde sagt at jeg ønsket å ta opp andre ting som var av betydning for meg. Tar mine opplevelser og utfordringer lite på alvor. Ved neste konsultasjon skulle vi ta celleprøve, men idet jeg kom inn sa hun at hun ikke ønsket å gjøre det fordi jeg ikke tidligere hadde tatt en prøve der. Med andre ord en svært unødvendig konsultasjon da jeg ikke fikk annet enn opplevelse av skam og ubehag av den timen.

Nedlatende i tonen, lite lyttende, overkjøre de og arrogant.

Lege: Heidi Høgdahl Skrevet

Hun virker forutinntatt, oppgitt over plagene jeg var der for, hun var over tyve minutter for sen, fikk ingen unnskyldning for dette, var faglig flink under undersøkelsen, men svært lite kommunikativ god. Hun var tydelig stresset og virket lite interessert i meg som pasient, og etter 16 minutter sa hun abrupt, uten videre å forklare :Vi er ferdige nå, og gjentok vi er ferdige nå.

Jeg spurte resepsjonisten etter timen hvor lenge en konsultasjon varer og fikk bekreftet at det var 20 minutter. Jeg ble verbalt kastet ut etter 16 minutter.

Dette er en gynekolog som burde jobbe med forskning og minst mulig med mennesker.

For en ubehagelig opplevelse. Anbefaler henne på ingen måte til andre.

Utrivelig og ubehagelig opplevelse

Lege: Heidi Høgdahl Skrevet

Skulle ha lest vurderingene før jeg ble henvist hit, men dette var min første konsultasjon hos gynekolog. Var forberedt på at dette skulle være en trygg opplevelse i en ellers "sårbar situasjon". Slik var det altså ikke.

"Hva kan jeg egentlig hjelpe deg med?" var det første som ble sagt i en nedlatende tone. Forklarte videre at jeg har blitt henvist hit av fastlege etter å ikke ha funnet noe forklaring på uregelmessig menstruasjon som har forekommet det siste året.

"Du har p-stav, så dette er noe du bare må leve med. Når du har valgt dette prevansjonsmiddelet, er dette slikt som følger med" fikk jeg høre. Som ung kvinne satt jeg der og følte meg dum. Dum for å ha kommet på konsultasjon og "bruke" av tiden hennes.

Videre ble jeg belært om prevensjon på en utrolig nedlatende måte. Ja, jeg er kanskje "bare" 23 år. Men, jeg er ikke dum.

"Du bør kanskje vurdere å bytte prevensjonsmiddel, så de kvisene dine forsvinner også". Dette var noe jeg IKKE hadde bedt om hennes mening på. Hva gir hun retten til å kommentere slikt?

Videre gjennom konsultasjonen fortalte hun at det var ingenting hun kunne gjøre, men hvis jeg ville kunne jeg bli tatt ultralyd på - men det var egentlig ikke vits eller noe poeng i det, mente hun..... da får man jo ikke akkurat noe særlig lyst til det heller.

Alt i alt endte samtalen i en knust selvtillit, og ikke minst - 400kr for en 5 minutters samtale? Helt utrolig.

Anbefaler ingen (med mindre du vil sitte igjen med en uggen og ekkel følelse i kroppen etter konsultasjon) å dra til Heidi.