Aleris Frogner

Frederik Stangs gate 11-13 0264 Oslo

Siste vurderinger av Aleris Frogner

Imøtekommende og effektiv

Lege: Usman Rana Skrevet

Hadde hard mandel i halsen i flere mnd. Legen tok meg på alvor for å utelukke farlige sykdomene. Dette ble gjørt på raskt og effektiv måte. 10/10

Faglig meget god og svært kunnskapsrik

Lege: Cecilie Dobloug Skrevet

Da jeg kom til Cecilie Dobloug fikk jeg fagkunnskapen som gjorde meg frisk. Det har ikke vært nødvending med oppfølging eller noe ettersyn på grunn av skikkelig og grundig behandling fra starten. Dobloug fremstår som veldig kunnskapsrik og som en person som helt åpenbart kan sitt yrke.
Hun er tillitvekkende og jeg føler meg veldig trygg hos henne på grunn av hennes faglig høye nivå. Hun var også mottagelig for mine synspunkt, og har fremstått akkurat slik vi ønsker en lege skal være.

Distansert og faglig dyktig

Lege: Kristina Sole Skrevet

Er du ute etter kun å få gjennomført en faglig grundig GU uten å stille spørsmål eller har behov for et minimum av medmenneskelighet, er Kristina Sole rette personen for deg. Men har du i tillegg behov for å stille spørsmål, bli forklart og bli vist omsorg og medmenneskelighet, er det bare å styre LANGT unna.

Uempatisk, ikke-lyttende og nedlatende lege

Lege: Ranjeet Singh Dhatt Skrevet

Av infoen på aleris.no skulle det være et kvarters samtale i forkant av gastroskopien, men da jeg kom inn til legen stod han i stedet klar med bedøvelsessprayen og ba meg legge meg rett ned på benken. Jeg forklarte da at jeg har en svært sterk brekningsrefleks på grunn av syv måneder med hypermesis ( = ekstrem svangerskapskvalme). Men da jeg fortalte om dette, så bare legen på meg som om jeg var overdramatisk og oppmerksomhetssyk, og han svarte mekanisk at det bare var å ta det med ro og fokusere på å puste.

Som forventet fikk jeg sterke brekningsreflekser så snart røret kom ned i halsen. Legens eneste respons på dette gjennom hele undersøkelsen var å bli tydelig oppgitt og si om igjen og om igjen at jeg måtte ta det rolig og fokusere på å puste. Vel. Jeg tviler sterkt på at legen selv noen gang har prøvd å puste _samtidig_ som han brekker seg. I så fall hadde han forstått hvor umulig det faktisk er. Jeg er også bombesikker på at han _ikke_ har hatt hypermesis i syv måneder grunnet graviditet, og derfor har nøyaktig null anelse om hvordan tilstanden min faktisk er nå i etterkant mtp den sterke brekningsrefleksen. Men undersøkelsen må selvsagt fortsette, brekningene mine fortsetter, og han fortsetter å bable om at jeg må puste og ta det rolig. JO TAKK SKAL DU HA, jeg har med letthet pustet meg gjennom to styrtfødsler uten noen form for bedøvelse. Jeg har pustet meg gjennom de sterkeste riene man kan ha, helt uten problem. (Enda en ting jeg med sikkerhet vet at legen selv ikke har gjort.) Videre kan jeg nevne at jeg mediterer så og si hver dag og jeg altså KAN dette med pusting.

Etter undersøkelsen sier jeg at dette ikke hadde vært noe problem før jeg fikk hypermesis. Så blir jeg vist inn til kontoret ved siden av. Her forteller legen meg at jeg fikk panikk, noe som absolutt ikke stemmer. For jeg er voksen nok til å utmerket godt vite hva faktisk panikk er, og her hadde jeg ro i hodet hele veien. Jeg forteller legen dette, men det er tydelig at han ikke tror meg. Jeg skulle så inderlig ønske at han i stedet hadde vært klok nok til å i det minste _spørre_ om jeg fikk panikk heller enn å påstå det. Han kan tross alt ikke lese tanker. Jeg skulle også ønske at jeg selv hadde husket å fortelle ham at jeg faktisk har gjennomgått både hastekeisersnitt og hjerteoperasjon i våken tilstand, med hvilepuls. I begge tilfeller sa faktisk leger til meg i etterkant at de sjelden hadde sett maken til kaldt hode. Jeg er med andre ord flink til å holde meg rolig i akutte situasjoner, og har generelt svært god kontroll på meg selv.

Oppsummert: Jeg advarte på forhånd men ble ikke tatt på alvor. Og da det jeg fortalte faktisk viste seg å stemme, ble legen bare irritert, og hadde tydeligvis glemt alt jeg hadde sagt. Dette er med andre ord den klassiske ikke-lyttende besserwizzerlegen som behandler kvinner som hysteriske.

Hvis du har fått time hos ham, ville jeg sporenstreks bedt om en annen lege.

Empatisk og utelukker de farlige diagnosene

Lege: Usman Rana Skrevet

Hadde et sår på tungen, og Dr Rana biopserte dette med en gang. Det førte til rask diagnose og operasjon videre. Det var effektivt, og Dr Rana var rolig og flink da han utførte biopsien. Tillitsvekkende!