Aleris Marken - Bergen

Tlf: 55 59 99 99 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Aleris Marken - Bergen

Lite sosiale ferdigheter

Lege: Ove Kristian Austgulen Skrevet

Lite fokus på å lytte til pasienten, agressiv i kommunikasjonen. Følelse av at det en sier ikke blir vurdert eller hensyntatt.

Vanskelig å bli sett og hørt

Lege: Nils Jacob Andersson Skrevet

Grunnet problemer med håndledd ble jeg henvist til Andersson.
Generelt opplevde jeg møtene som svært nedlatende mot mine bekymringer og fant meg ofte i uprofesjonelle diskusjoner med kirurg.
Under operasjonen (lokalbedøvelse) var legen nedlatende mot min redsel i forhold til operasjonen.
Jeg opplevde komplikasjoner og ble kalt inn på nytt.
Ved oppfølgningstimen ba legen meg finne en ny kirurg som kunne hjelpe meg med mine 'psykiske' problemer og ba meg slutte å bagatellisere problemene mine. Dette gjorde møtet med legen svært vanskelig og jeg så meg nødt til å avslutte forholdet.

Det er synd når leger ikke kan skille mellom det profesjonelle og det personlige.
Trå varsomt med denne legen.

veldig flinkk lege og Jeg anbefaller han

Lege: Hans Halvor Bjørnstad Skrevet

Legen er veldig flink og tatt en grundig undersøkelse og jeg er veldig fornøyde, men sykepleier og service fra sykepleierne er veldig dårlig. flere gange har tatt feil prøve og fikk ikke bra svar per tlf osv.

Nedlatende og lite empatisk

Lege: Harald Helland Skrevet

Helland virker mer interessert i å høre sin egen stemme og prate pasienter i senk, helst med fremmedord, mens han studerer om du har skjønt hva han sier (eller om du er dum).
Undersøkelsen var i seg selv et studium i ulike typer hersketeknikk, som i utgangspunktet ikke burde være nødvendig, det burde holde at man ligger og spriker med bena. Mao noe av det mest suspekte jeg har vært satt ut for, følte meg direkte utrygg (og jeg har ikke hatt problem med andre). Om man ønsker moralpreken av en herremann fra den eldre garde, er dette derimot rett sted å gå!

Imøtekommende, forståelsesfull og kunnskapsrik

Lege: Harald Helland Skrevet

Var i kontakt med dr. Helland i i forbindelse med tidlig ultralyd i svangerskap. Da det var noe tidlig i svangerskap oppfordret Dr Helland meg til å komme tilbake for ny sjekk etter to uker uten ekstra kostnad. Ved ny sjekk ble det stadfestet at foster var livløst. Dr. Helland overbragte budskap på empatisk måte, var grundig, utviste forståelse for min situasjon og ga meg informasjon om prosessen videre.
To uker etter siste konsultasjon var jeg innom Aleris for en rask oppklaring om et par spøsmål. Jeg fikk god hjelp i resepsjon og kom umiddelbart i kontakt med Dr. Helland.
Jeg vil på det varmeste anbefale denne epatiske og profesjonelle legen.

Svært kompetent og korrekt

Lege: Harald Helland Skrevet

Oppsøkte dr. Helland for å få en 2. opinion i forbindelse med en eggstokk-cyste. Opplevde han som grundig og kompetent. Hans vurdering ble senere bekreftet av en annen undersøkelse.Har siden vært der en gang til og var også siste gang svært fornøyd.

En ekstremt ubehagelig opplevelse

Lege: Harald Helland Skrevet

Jeg oppsøkte hjelp etter langvarige problemer med smerter ved samleie.

Dette er uten tvil siste gang jeg bruker både denne legen, og Aleris. Gynekologen opplevdes som veldig ubehagelig, nedlatende og forutinntatt. Han var flåsete og ufølsom, til tross for at jeg viste tydelige tegn på bekymring og smerte, både under utspørring og undersøkelse.

Totalt sett følte jeg at jeg ikke ble tatt på alvor, og at legen opptrådte veldig ubehagelig og uprofesjonelt.

Lite profesjonell lege

Lege: Harald Helland Skrevet

Var til tidlig ultralyd her, kommer ikke til å benytte hverken Aleris eller Helland igjen.

Helland virket uprofesjonell, lite rutinert og uinteressert. Spørsmål unngikk han å svare på, han var mer opptatt av å prate om seg og sitt.

Det er lett å få time hos Aleris, men jeg vil velge ventetid hos annen lege neste gang.

Hyggelig hjelp for mindre hyggelige plager

Lege: Eli Synnøve Lilleskog Skrevet

Lilleskog møter deg med et smil og hun har et ivaretakende vesen. Jeg er svært fornøyd med at hun satte opp kontrolltime frem i tid selv etter at plagene var blitt mindre.

Lite fornøyd

Lege: Harald Helland Skrevet

Første gang hos gynekolog, og han tok ingen hensyn. Sa flere ganger at det var nytt, ubehagelig og vondt, og han kom bare med kommentarer om at dette burde jeg tåle. Sa heller ikke i fra før han gjorde ting, noe jeg synes var ubehagelig. Sykepleieren som var med var derimot veldig flink. Hun ga med en hånd å holde i og noen beroligende ord. Det hjalp godt. Men jeg vil ikke anbefale noen å velge dette som sitt første besøk. Det var ingen god opplevelse.

Lite lydhør og hensynstakende

Lege: Harald Helland Skrevet

Jeg beskrev symptomer og bekymringer, gynekologen avslo det meste og tok bare noen av prøvene jeg bad om. Det verste var uansett at gynekologen, etter at jeg hadde fortalt om en forestående hofteoperasjon og store smerter i hoften, faktisk brukte beinet mitt som støtte når han reiste seg opp og ned fra stolen, når jeg lå i gynekologstolen!! Helt utrolig!!!! Ellers en hyggelig sykepleier som var tilstede under konsultasjonen.