Jørgen Vik

Vestre Strandgate 32 4612 Kristiansand S

Siste vurderinger av Jørgen Vik

Kunnskapsrik

Lege: Jørgen Vik Skrevet

Første gang jeg var hos Vik var i forbindelse med en graviditet, siden har han vært min faste gynekolog. Har vært hos mange gynekologer før som alle bare ba meg om å tåle menstruasjonssmertene. Første gang jeg var hos Vik ble jeg sendt til MR, som viste tegnt på mulig endometriose i livmoren, noe han mistenkte med en gang på grunn av symptomer. Vik er en veldig grundig og empatisk lege. Selv om jeg i utgangspunktet synes det var er ubehagelig med en mannlig gynekolog, føler jeg meg veldig trygg og komfortabel ved undersøkelse.

Trygg, tar seg tid og stiller opp

Lege: Jørgen Vik Skrevet

Fantastisk oppfølging i både svangerskap og ellers. Han finner alltid tid og tar seg god tid til å svare på spørsmål.

Skånsom og profesjonell

Lege: Jørgen Vik Skrevet

Jeg er den som helst skulle hatt en kvinnelig gynekolog, men pga lang ventetid så valgte jeg å bli henvist til den med kortest ventetid. Han var profesjonell, og jeg tenkte derfor ikke nevneverdig på hvilket kjønn legen var. Jeg satte inn spiral, og besvimte noen sekunder under innsettelsen. Han var rolig, men samtidig opptatt av jeg skulle ha det greit. Han har også tilrettelagt et lite rom hvor man kan ligge til man kommer seg igjen. Dette direkte knyttet til kontoret, men med utgang annen dør sånn at man slipper å gå gjennom gang/fellesområde for å legge seg, og kan gå ut til resepsjon etterpå uten at det er noen stor greie. Proff, skånsom (celleprøver ble tatt) og dyktig.

Godt håndlag

Lege: Jørgen Vik Skrevet

Jeg syns også han er trivelig og lett å prate med. Men det som blir nevnt i liten grad i anmeldelsene her er at han også utfører undersøkelse , prøver og evt behandling uten at det gjør vondt. Jeg er veldig redd for smerte og spenner meg alltid mye under gynekologisk undersøkelser. I konsultasjonen med Vik måtte det gjøres en rekke prøvetakinger og også fjerning av polypp. Jeg kjente omtrent ingenting, og det satt jeg veldig pris på.

Utrolig flott fyr

Lege: Jørgen Vik Skrevet

Bedre lege, gynekolog og medmenneske skal du lete langt etter.
Han er lett å prate med. Gir veldig god og tilpasset informasjon. Er empatisk, forståelsesfull og morsom.
Han får vanskelige situasjoner til å føles mindre farlige. Jeg føler meg møtt og sett hver gang jeg er hos ham. Får lyst til å gå til gynekologen hver eneste dag. Kan ikke skjønne at noen vil velge en annen gynekolog.