Røyken Legekontor

Telefonnummer31 29 21 1031 29 21 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Bråsetveien 10 3440 Røyken

Siste vurderinger av Røyken Legekontor

Tillit og trygghet

Lege: Fredrik Brunsvig-Engemoen Skrevet

Verdens beste lege. Lytter. Sender meg videre til spesialist hvis det trengs. Har alltid tid for meg.

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Christian Steenfeldt-Foss Skrevet

Jeg må dessverre bytte fastlege nå. Da jeg har flyttet.
Han har hjulpet meg med senebetennelse i hoftene. Jeg var ikke klar over det og har gått med det i mange mange år. Ingen andre har klart å finne ut av hva det var. Nå har jeg endelig begynt å trene igjen. Før dette så var ikke det mulig

Trygg og presis

Lege: Christian Steenfeldt-Foss Skrevet

Sjeldent jeg opplever forsinkelser her. Legen husker hva vi har snakket om før, og jeg slipper å bruke unødvendig tid på det. Lett å få kontakt med via nettet. Han bruker tiden han skal på meg, og jeg føler ikke at jeg må stresse. En god lege med god kunnskap.

Vikarer

Lege: Fredrik Brunsvig-Engemoen Skrevet

Jeg syntes det var dumt at Fredrik måtte ta permisjon, han ble raskt savnet :-)
Den nye vikaren var hyggelig, men med et såpass sammensatt sykdomsbilde som jeg har, ble det frustrerende for både vikaren og meg. Tydelig at vikaren ikke hadde satt seg særlig inn i problematikken, men det kan man kanskje heller ikke forvente med så mange pasienter...eller? Det virket som om hun veldig gjerne ville gjøre sitt beste og var svært empatisk (og humoristisk!). Men med for mange pasienter og for lite tid ble det vel lite tilfredsstillende. Det ble ansatt en annen vikar. Som til slutt ble årsaken til at jeg dessverre, dessverre måtte bytte fastlege. Og det å bli pasient hos Fredrik igjen er tilnærmet umulig fordi har er så godt likt av mange årsaker. Så det satt langt inne å bytte.
Den nye vikaren var tilsynelatende hyggelig han, til å begynne med. Han ble mer og mer utålmodig, så ikke eller snakket med meg, stirret bare inn i skjermen og bestilte prøver (de samme som han hadde bestilt tidligere) Når jeg hadde time og spurte hvordan prøvene fra sist var, så han rart på meg, tenkte og sa til slutt, å,de ja. Jeg måtte selv be om at prøver Fredrik ville tatt automatisk, ble utført. Men det er jo greit å være ung og ny i faget, man må ha forståelse for det. Har forståelse for mye jeg, men ikke når det går utover min egen helse.
Min siste time hos denne vikaren endte rimelig raskt. Etter som vanlig å ha ventet i en times tid fordi han var forsinket, var det min tur. Han var stresset. Begynte raskt å taste på tastaturet. Jeg visste ikke om jeg skulle si noe eller bare holde kjeft. Ble litt svett fordi jeg virkelig ikke følte meg hjertelig velkommen. Etter noe mer tasting (jeg la merke til at han tastet raskere nå enn da han begynte der) sa han at ting så greit ut (WOW!! Jeg var blitt frisk! Et under ingen hadde greid å løse de siste tretti år!) Seriøst da:Jeg forstår at pasienter med masse kjedelige og lite prestisjefylte "diagnoser" bare er noe som dessverre følger med denne jobben. Kjedelige arbeidsoppgaver følger med de fleste yrker. Men man kan da ihvertfall prøve å late som at det er et levende menneske som sitter foran en?
Etter at han sa at ting (ting?) så greit ut, reiste han seg så raskt opp av stolen at den rullet bakover og krasjet inn i bokhylla samtidig som han på veg ut av døra sa at han ikke hadde mer tid nå. Tid brukt: tja, jeg må her bare gjette. Jeg kan jo ha pådratt meg hukommelsessvikt. Siden jeg nå er frisk så er det jo plass til nye diagnoser. Jeg må tippe jeg altså, 5 min og 37 sek.

Anbefales på det varmeste!

Lege: Christian Steenfeldt-Foss Skrevet

Kunnskapsrik, blid og imøtekommende. Tar seg alltid god nok tid og du føler deg sett og hørt. Jeg og mine barn har brukt han i mange år. De har fortsatt å bruke han selv etter at de har blitt voksne. Vi har ganske lang reisevei, men vi vil ikke bytte.