Wernergården legesenter

Telefonnummer32 20 00 2032 20 00 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Tollbugt 4-6, Postboks 668 3003 Drammen

Siste vurderinger av Wernergården legesenter

Bra lege, dårlig legesenter

Lege: Ole Henrik Krat Bjørkholt Skrevet

Ole Henrik er flink han, selv om jeg først og fremst har møtt vikarene hans. Dyktig lege med innsikt.

Men etter at han innførte "time på dagen" for sine pasienter har det vært et styr å få seg time. Alle hans pasienter må ligge på tråden kl 08:30 for å booke time samme dag. Telefonkøen er som regel over 5 min.

Det er omtrent umulig å få time neste dag eller senere. Jeg har dukket opp til en avtalt time neste dag, etter å ha ringt, uten at resepsjonen har notert det. Legekontoret er vanskelig å like.

Tar deg på alvor

Lege: Katerina Dosic Skrevet

Dette er en bra lege. Anbefales. Lytter og prøver å gjøre det beste for deg. Kunnskapsrik. Empatisk. Men det er lang ventetid og alltid forsinkelser. Nok fordi hun tar seg tid til å virkelig lytte, men det går greit når hun er så bra.

Ikke til å stole på

Lege: Giske Hauge Kristensen Skrevet

Opplevde manglende/kreativ journalføring. I noen tilfeller har jeg opplevd at hun ikke har oppdatert seg/husker hva som ble tatt opp ved forrige besøk. Forventer ikke at man skal huske alle pasienters sykehistorie, men forventer at man før time kaster et kort blikk på hva som ble tatt opp forrige time. Kan virke stresset. Har opplevd at somatiske forhold har blitt bagatellisert/oversett pga tidligere psykisk sykdom. Opplevd at hun går i vranglås/forsvarsposisjon når hun ikke er oppdatert, og retningslinjer sier noe annet enn det hun mener er riktig behandling. Opplevd at både kontorpersonalet og legen er frekke. Mitt inntrykk er at kontorpersonalet gjør alt de kan for at du skal vente lengst mulig på å få time. Når man ber om time for å diskutere sykemelding må man oppgi hva slags årsak det er til eventuell sykmelding til kontorpersonalet, så siler de. En gang fikk jeg først ikke time før 1.5 uker etter at jeg ba om å få time for vurdering av sykmelding. En gang hadde jeg bedt om å få en enkel attest via melding ad Internett. Jeg var tilfeldigvis ved legekontoret den dagen og spurte om legen hadde skrevet attesten. Vedkommende i luka sa; - Det vet da vel ikke JEG! Jeg fikk beskjed om at hvis den var ferdigskrevet skulle jeg ha fått sms fra legen. Vel, det hadde jeg ikke fått, men den lå til avhenting hos kontorpersonalet. Legen setter på en alarm på mobilen sin som ringer når oppsatt tid er gått ut.

Kristensen

Lege: Giske Hauge Kristensen Skrevet

Kunnskapsrik, grundig og dyktig lege som tar folk på alvor. Hører på det og er villig til å sette igang tiltak - så lenge initiativet kommer fra henne selv. Uventet negativ og skarp i tonen da jeg selv foreslo en ganske vanlig løsning på mitt problem. (Dette hadde ikke noe med sykemelding å gjøre, bare så det er sagt).

Det er lange ventetider her og det knøttlille venteområdet fyller seg raskt opp. Til gjengjeld kaster hun deg ikke ut etter to minutter.

Man får god service av sekretærene, som også er dyktige til å ta blodprøver.

Vet best selv!

Lege: Katerina Dosic Skrevet

Vet selv hva som er best, tar ikke psykisk sykdom på alvor og avfeier det med at sånt må man leve med. Velger å ikke høre på psykologens anbefalninger om sykemelding o.l.