K.A.L. Klinikken AS

Tlf: 22 02 68 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av K.A.L. Klinikken AS

Effektivitet fremfor kvalitet?

Lege: Sjur Humerfelt Skrevet

KAL klinikken er super på alle måter.

Humerfelt ble av undertegnede ikke oppfattet som særlig lyttende eller en som tok seg tid til å lytte til symptomer og situasjoner problemer oppstår.

Viker likevel faglig dyktig, men på grunn av hastverkstilnærmingen vil nok viktig informasjon ikke tilkomme legen, og pasient vil nok ikke få så god hjelp som en trolig vill kunne fått.

En kjekk og grei og litt nedlatende holding skaper heller ikke trygghet og en følelse av å bli ivaretatt.

Overkjørende

Lege: Sjur Humerfelt Skrevet

Da jeg var der for første gang var han veldig opptatt av å fortelle om seg selv, kom med flere politisk ukorrekte spøker, og var lite interessert i å høre om grunnen til at jeg faktisk hadde fått henvisning til spesialist. Da testresultatene ikke viste det han hadde forventet, ble han nærmest fornærmet på meg, og stilte en masse spørsmål han ikke ga meg tid til å besvare.

En fordel med denne legen er at han tar grundige tester.

Han er uten tvil en god lege dersom man har symptomer som klart indikerer en diagnose, men er vanskelig å forholde seg til når symptomene er vage.

Derimot må jeg applaudere alle resepsjonistene og de ansatte som utførte pustetester etc. Virkelig hyggelige, profesjonelle, og behagelige å være rundt!

Dårlig på pasientkonmunikasjon

Lege: Torbjørn S. Haugen Skrevet

Legen er Sikkert faglig sterk. Men virker lite interessert i pasienten. Dårlig på kommunikasjon. Svarer frekt og uklart på spørsmål. Veldig hyggelige sykepleiere

kul lege

Lege: Roger Pedersen Skrevet

han var kul, men kommer med de samme forslagene for forbedring av astmaen. Vi får skylde på lite forskning på det området

Sur og skremmende

Lege: Roger Pedersen Skrevet

Har vært hos denne barnelegen med mitt barn. Han virket å ha lite tålmodighet, være lite interessert, lei av jobben og jeg følte han nesten stønnet høylytt av mine spørsmål til behandlingen av barnets sykdom. Du sitter der dritnervøs fordi du får følelsen av å være til irritasjon for ham. Du fikk heller ikke følelsen at han strakk seg for å hjelpe deg. Han forklarte ikke hva undersøkelsene innebar eller hva de betydde.

Arrogant og lite imøtekommende (og alternativ?) lege

Lege: Torbjørn S. Haugen Skrevet

Kom for å få allergi vaksine, men ble i stedet anbefalt å kutte alle medisiner på dagen. Da jeg prøvde å forklare at ved mer enn 2-3 dager uten medisiner blir jeg dårlig, fikk jeg beskjed om å heller "tenke meg frisk" og komme tilbake om 2 måneder.

Jeg oppfattet hans som en arrogant lege uten vilje til å lytte til pasientens forklaring. Oppfattet møtet med denne legen som veldig spesielt. Særlig med vekt på hans alternative behandling om å "tenke seg frisk".

Anbefaler og be om ny lege om man får time hos han.

En hyggelig og lyttende lege

Lege: Torbjørn S. Haugen Skrevet

Imøtekommende og flink til å forklare. Kom med gode råd. Hans pasientvurderinger var lette å forstå. Takknemlig for å få vært hos han.
Sykepleieren som tok prøvene var flink og forklarte på en forståelig måte slik at testene gikk lett.
Veldig bra begge to.

Arrogant, lite lyttende, uhøflig

Lege: Torbjørn S. Haugen Skrevet

Legen var ikke interessert i å høre pasientens historie, men avslo alle forsøk og ville bare ha ja/nei- svar.
Oppfattet legen som lite imøtekommende, uhøflig og lite vennlig.
Ville bare høre om astma- symptomer, ikke om bihuler f eks - det var ikke hans bord, han var ikke øre- nese- hals- lege, men spesialist på astma.
Det viste seg senere at legen tok feil diagnose også, og har derfor ikke tillit til legens kompetanse. Dette kunne han kanskje ha gjort noe med om han hadde lyttet til pasientens historie og undret seg noe og tenkt det lille hakket videre.
Manglende kompetanse hadde vært lettere å takle, og kanskje helt ok, om legen hadde hatt en vennlig innstilling.
Til ettertanke.
Alt i alt, ikke fornøyd. Velg en annen lege.

Helt ok

Lege: Torbjørn S. Haugen Skrevet

Kunne tatt seg bedre tid til pasienten, og stilt flere spørsmål. Gitt mer informasjon og informasjonshefter som man kan se på senere.

Beste legen!

Lege: Sjur Humerfelt Skrevet

Ganske så ærlig og god lege! Har aldri møtt på så god lege. Lytter til og gir svar på alt jeg lurer på.

Dyktig og proff

Lege: Sjur Humerfelt Skrevet

Erfaren og dyktig spesialist med lang fartstid. Tar seg tid, undersøker grundig, spør og graver til han har hele bildet. Jeg har fått god hjelp, blir lyttet til, får svar på alle slags spørsmål knyttet til min helsesituasjon og tilstand. Dette er svært betryggende og godt, man føler seg ivaretatt som pasient. Humerfelt er en klar og tydelig bergenser med humor, down to earth.