Arendal Spesialistsenter

Stoaveien 45A 4858 Arendal

Siste vurderinger av Arendal Spesialistsenter

Endret mitt liv

Lege: Håvard Skjærvik Skrevet

Etter en livstid med udiagnostisert cøliaki så kom jeg inn til Dr.Skjærvik i voksen alder grunnet måneder med nedsatt energinivå og mye hoste. Jeg fikk time på dagen etter en anbefaling av en av hans kolegaer på bygget, som var bekymret for helsen min.

Han tok mange blodprøver og pusteprøver og konkluderte med at det nok lå en infeksjon i øvre lungenivå. Noe som fastlegen hadde oversett 2 ganger(?).

Jeg fikk medisin for luftveisinfeksjonen og ble raskt bedre, helt god etter 14 dager.
Etter noen uker ringte plutselig Dr.Skjærvik meg direkte og sa at noen av blodprøvene ikke var som de skulle og ville at jeg skulle komme inn igjen.
Jeg kom inn på kontoret og han sa at jeg hadde veldig høye verdier av stoffet som viser Cøliaki.
Så høye, at han lurte på om det kunne være en feil.

Etter samtale om hvordan jeg har hatt det i oppvekst og voksenliv så tok vi nye prøver, fordi han hadde allerede en mistanke.
Etter en hastefremkalling så ringe Dr.Skjærvik igjen og sa at prøvene var like.
Han sendte meg deretter til gastroskopi med biopsi og her var det ingen tvil.
Cøliakien tippet de hadde vært med meg siden liten.

Nå, 1 år etter er jeg så mye bedre, både fysiologisk og psykisk.
Jeg kan bare takke Dr.Skjærvik for at han fant ut dette, og tok seg bryet til å ta inn en voksen pasient på dagen.
Jeg har min sønn der for oppfølging for å sjekke om han også kan ha cøliaki. Og oppfølgingen har vært veldig bra!

Trygg og engasjert

Lege: Håvard Skjærvik Skrevet

Håvard Skjærvik er en barnelege med et legesenter som setter mine barn og ikke minst mine vurderinger og tanker rundt barna mine sin helsetilstand svært høyt.
Legesenteret har alltid kort ventetid og ofte kommer vi inn på dagen, vi blir alltid møtt av et smil og tålmodige pleiere til for undersøkelser.
Skjærvik i seg selv oppfatter jeg som en mann som virkelig brenner for faget sitt og sine spesialiteter innen barnehelse.
Han tar seg alltid god nok tid til at jeg får stilt spørsmålene jeg eventuelt har og jeg opplever å få gode og grundige begrunnelser hver gang.
Han leser seg opp på journalen før jeg kommer og jobber direkte og effektivt uten at det går ut over kvaliteten.
Skjærvik er også en lege som gir det lille ekstra når det er sårt nødvendig.
Skjærvik og sine ansatte er de første og eneste vi tenker på å ringe til hvis noen av barna blir syke eller vi trenger råd.
Et legesenter jeg setter min fulle lit til og som jeg kommer til å benytte meg av så lenge jeg kan.

Rask - på godt og vondt

Lege: Håvard Skjærvik Skrevet

Skjærvik beste kvalitet er også litt strevsom: Han er utrolig rask. Det går raskt å få time, og det er nesten ingen ventetid på legekontoret før du går inn til timen - men så er timen også over på svært kort tid.

Når det er sagt har vi fått svært god hjelp, gode svar og god oppfølging her. Det krever bare at vi kommer godt forberedt til timen og har skrevet lister over symptomer, plager og spørsmål vi måtte ha. Han framstår som kunnskapsrik og oppdatert innen sitt felt.

Hvis man glemmer å spørre om noe er det bare å ringe klinikken etterpå, så videreformidler de spørsmålet og man får svar nesten med en gang.

Vet virkelig ikke hva vi skulle gjort uten Skjærvik sin hjelp. Arendal Spesialistsenter var lenge det eneste stedet vi ble hørt, sett og tatt på alvor. Vi er veldig fornøyde.

PS: stort pluss at de ansatte på klinikken er hyggelige, imøtekommende og veldig flinke med barn.

Faglig tyngde og trygg oppfølging

Lege: Håvard Skjærvik Skrevet

En barnelege med større faglig tyngde og evne til å holde seg oppdatert sammen med et oppriktig ønske om å hjelpe pasienter, være seg små eller store ting, skal man lete lenge etter. Gir hurtig tilbakemelding dersom man henvender seg med spørsmål. Effektivitet, eller «samlebånd»begrepet som blir brukt av mange, er på ingen måte ensbetydende med dårlig eller mangelfull behandling og oppfølging - snarere tvert imot. Han og hans dyktige kollegaer har en høy forståelse for at ikke alle barn passer inn i en mal på et skjema, og det er desverre blitt en stadig større mangelvare i det norske helsevesenet.

Ser ikke på pasienten

Lege: Håvard Skjærvik Skrevet

Legen virker god på medisinsk behandling, men ser og snakker veldig lite til pasienten (barnet) og ser også svært lite på den pårørende. Virker ikke interessert i å høre barnets egen epikrise/behov. Oppleves som samlebånd-behandling.