Vear Legegruppe

Kontakt

Telefonnummer33 36 27 0033 36 27 ...
Steinbruddveien 8 3173 Vear
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
(73)
73 vurderinger
Tilgjengelighet
(55)
55 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(61)
61 vurderinger
Service
(54)
54 vurderinger

Siste vurderinger av Vear Legegruppe

Kompetent og god lytter

Lege: Ellen Klausen Hjelmtvedt Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Fikk time raskt og legen tok seg god tid til å høre på mitt problem. Svært forståelsesfull og løsningsorientert. Anbefales virkelig!

Hvem Ketil?

Lege: Ketil Johan Bendiksen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Min fastlege heter Ketil, men siste 3-4årene har jeg aldri vært inne hos ham men hos leger han har i opplæring. Disse har forsåvidt vært ålreite, men savner den dyktige legen Ketil var for noen år siden. Støttetjenestene på legesenteret er derimot forferdelige; tar lang tid å komme igjennom på telefon og legesekretæeene er lite imøtekommende og service er nok fremmedord. Sist uke forsøkte jeg å sende melding om fornyet resept, for å slippe å vente i telefonkø. Fikk kvittering på at den var sendt lege for behandling. Imorges, en uke senere, har jeg ringt inn og spurt om hva som skjer. Legesekretæeene var mer opptatt av hvordan jeg hadde administrert medisinen enn i å besvare min forespørsel om ny resept. Hun skulle ta det med lege. Fikk i ettermiddag beskjed om at lege var syk og jeg kunne ikke få nødvendig resept før evnt imorgen. Vikarierende lege kunne ikke bistå med allergimedisin... Beklager Ketil, du er dyktig, men dine støttefunksjoner er ikke de jeg har kapasitet til å krangle med når jeg er syk. Ny fastlege på meg fra neste mnd.

Vennlig, kunnskapsrik og oppdatert

Lege: Ragne Swift Farnes Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg var så glad da jeg fikk Ragne Swift som fastlege. Hun er oppdatert, og kom med forslag til smartere løsninger enn den forrige legen. Vennlig, rolig, og du har aldri følelsen av at hun jar det travelt! Hun tar deg på alvor som pasient, og man føler seg alltid velkommen. Hun er lynrask til å svare på forespørsler, og forværelset har blitt noe bedre. Anbefaler likevel sms fremfor forsøk på å ringe dem.

Fantastisk lege på elendig legekontor

Lege: Frode Reidar Prøsch Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har vært min fastlege helt fra den spede start av legesenteret. Han er en dyktig lege. Vi har i alle årene hatt en kjempe god kjemi. I perioder har jeg vært der veldig mye og har aldri hatt noen negative opplever med han personlig. Han har alltid tatt meg seriøst. Jeg har nok ikke medisinsk sett vært lett, men han har taklet det fantastisk og alltid sendt meg videre om jeg trengte det. Men de siste årene har det blitt vanskelig med sykepleierne. De fleste der nå står til stryk. Flere av de mangler normal høflighet og respekt. De har oppført seg som noen vakt bikkjer som har bjeffet tilbake i tlf gjentatte ganger. De har ikke trodd meg og beskyldt meg for å lyve når jeg har hatt avtaler med legene. Har blitt avvist og måttet oppsøke legevakt el spesialister som følger meg opp og lagt inn med lange sykehusopphold. Mulig det er fordi de har en tøff arbeidsplass. Men det forsvarer ikke slik oppførsel!! Jeg har aldri opplevd noe problemer med leger generelt på Vear legesenter.
Du må tydeligvis være frisk for å bli tatt seriøst på en høflig måte av damene som jobber der. Jeg har med tungt hjerte valgt å bytte lege. Men jeg håper det etterhvert slutter folk der slik at det blir mulig å komme tilbake. For de 15 første årene jeg var der var det aldri problemer. Etter det har det bare blitt verre og verre.

Meget uhøflige kontordamer

Lege: Ketil Johan Bendiksen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Bendiksen er en meget dyktig lege, og det er beklagelig at jeg nå bytter fastlege, ene og alene på grunnlag av uakseptabel oppførsel fra kontordamene.
Når du først kommer gjennom og oppnår kontakt per telefon, er det med meget uhøflig oppførsel. På direkte spørsmål om hvorfor de kan tillate seg å snakke på den måten til pasienter, svarer de at det er for mye å gjøre.
Hvis dette forandrer seg til det bedre i fremtiden, bytter jeg tilbake.