Vear Legegruppe

Steinbruddveien 8 3173 Vear

Siste vurderinger av Vear Legegruppe

Lang ventetid

Lege: Ketil Johan Bendiksen Skrevet

- får ofte time hos vikarer eller andre leger enn fastlegen. Er som oftest svært lang ventetid på å i det hele tatt få time. Er også nesten hver gang over 20 min med ventetid på venterommet. Føler jeg ikke alltid blir sjekket ordentlig for hva som feiler meg, når jeg først kommer inn og får time.

Lyttende og seriøs

Lege: Ellen Klausen Hjelmtvedt Skrevet

Tar seg god tid, kan både lytte og gi gode råd. Føler meg godt ivaretatt, har full tillit til denne legen.

Hun ser deg

Lege: Ellen Klausen Hjelmtvedt Skrevet

Man føler seg sett og hørt. Hun tar seg tid til å lytte. Hun kan stille kritiske spørsmål men jobber ikke mot deg. Beste legen jeg har hatt

Hyggelig, men vanskelig å nå

Lege: Ragne Swift Farnes Skrevet

Vennlig lege.

Vanskelig å få time med mindre det er akutt (gjerne opp mot 1 mnd ventetid)

Bytter pga de som sitter i resepsjonen, som alltid prøver å stoppe deg fra å få time, ved å argumentere kraftig for at ethvert problem "ikke er akutt". Det blir et resultat av punktet ovenfor med for liten kapasistet, da jeg antar de etter beste evne forsøker å begrense antall pasienter. Synes de trekker feilaktige (ufaglige) konklusjoner i sitt forsøk på dette.

Tar meg ikke på alvor.

Lege: Ragne Swift Farnes Skrevet

Min erfaring er at Ragne ikke har tatt meg og mine bekymringer på alvor. Jeg er en mann i slutten av 60-årene, og i 2018 skjedde det mye rart med helsetilstanden. Da opplevde jeg at hun var meget tilbakeholden med å henvise meg til spesialister. Og hun reagerte ikke på mine bekymringer om alvorlige bivirkninger av medisinene, bivirkninger som var beskrevet i pakningsvedleggene.

Jeg har lyst til å nevne en sak som jeg synes at Ragne taklet merkelig og som jeg opplever som useriøs pasientbehandling.

Pga. mistanke om jodmangel ba jeg om å få det sjekket. Først fortalte hun meg at hun ikke tror at jeg har jodmangel, deretter ga hun meg et telefonnummer til et sted i Oslo og ba meg ringe for å få tilsendt beholdere for oppsamling av all urin i løpet av et døgn. Vedkommende som svarte ville ikke sende noen beholdere, men fortalte at jeg kunne bruke hva som helst. Ble jeg enda mer frustrert? Ja!

Jeg kontaktet så et legesenter som jeg visste hadde testet noen for jodmangel. Der fikk jeg oppgitt et telefonnummer som viste seg å være til sentrallageret til sykehuset i Vestfold (SiV, Tønsberg). Deretter kontaktet jeg Vear legegruppe og fortalte dem om rutinen. SiV leverer beholdere til legesenteret, jeg henter dem og fyller dem med urin, for så å levere dem tilbake til legesenteret der det kommer noen fra SiV og henter dem.

Jeg spør: Hvorfor gjorde hun (Ragne) det på dette viset? Og hadde jeg jodmangel? Ja, det hadde jeg.