Bergen Øyelegesenter

Nedre Ole Bulls plass 3 5012 Bergen

Siste vurderinger av Bergen Øyelegesenter

Ekstremt talentfull og hyggelig lege!

Lege: Vibeke Birkeland Skrevet

Tusen takk, Dr. Birkeland! Du har bidratt til å forbedre livskvaliteten min drastisk. Jeg har slitt med veldig tunge øyelokk hele livet. Jeg fikk til slutt en time hos Dr. Birkeland i fjor november i en alder av 22 år. Operasjonen, som jeg hadde gruet meg til flere uker i forveien, ble ufarliggjort takket være Birkelands og hennes assistents behagelige nærvær. Avslappende samtaler, betryggende ord, oppdatering på hvert steg de utførte og spamusikk i bakgrunnen. Dere gjorde opplevelsen 100 reiser bedre. Forskjellen på øynene er også som natt og dag. Jeg elsker resultatet og har det mye bedre med meg selv og synet mitt. Jeg trodde aldri øynene mine kunne bli så bra som de er nå. Igjen, tusen takk Dr. Birkeland!

Totalinntrykk er bra.

Lege: Jan Askvik Skrevet

Har fått skiftet linser i begge øyne p.g.a. grå stær. Jeg har i mange år vært langsynt på begge øyne, bruker briller når jeg leser og bruker PC. Første øye gikk veldig bra og synet her ble veldig klart. Neste øye var et år senere p.g.a. at vi var vekkreist. Da ringte Askvik og spurte om en dato, om det passet. Du er jo nærsynt, sa han. Nei, svarte jeg, jeg har vært langsynt i mange år. Han sier videre at : du har sikkert vær nærsynt en gang. Ja, svarte jeg, da jeg gikk i barneskolen brukte jeg et par år lesebriller. Jeg spurte videre om det var meg (mitt navn) han hadde foran seg. Ja svarte han. Det heter forresten ikke langsynt men aldersrelatert langsynthet. Så nevnte han noen tall som ikke sa meg noe, og videre sa han at -- vi gjør det slik. Jeg sitter nå med ett langsynt øye og ett nærsynt. Det blir ubehagelig. Fatter ikke hvorfor han gjorde det. Jeg har gått til samme optiker hver gang jeg har trengt nye briller så det er ikke vanskelig å undersøke dette.

Hyggelig, trygg

Lege: Christian H. Bjune Skrevet

Meget behagelig og tillitsvekkende lege. Kunnskapsrik og humoristisk. Tar seg god tid til å svare på spørsmål

Overlegen,undervurderende og kald

Lege: Ole Kjeka Skrevet

Mitt helhetlige inntrykk av Dr. Kjeka, er at han ikke ser HELE mennesket. Dette er absolutt essensielt viktig for en LEGE!! Han gir inntrykk til å være overlegen, og kald. Jeg merket overhodet ingen empati, eller medlidenhet hos denne legen. Forklarte ikke nøye hva han gjorde, noe som gjorde det ubehagelig for meg.Han så meg ikke i øynene engang,mens han snakket til meg. Ved spørsmål om andre ting, ble min mening totalt nedvurdert. Han snakket til meg på en nedlatende måte. Tok seg ingen tid til å høre på hva jeg hadde å si, eller å se på meg når jeg snakket.. Alt i alt, følte jeg at dette var en særledes dårlig opplevelse!!!

Rolig

Lege: Ole Kjeka Skrevet

Effektiv og dyktig. Men kan spare seg å betrakte en voksen pasient som om det er psykiske vansker å ha en vanskelig rygg - og mangle samsyn. Laseroperasjon på 5 min varsel er sikkert øyelegens hverdag, det er ikke min.